کد خبر : 1851045 | 09 آبان 1401 ساعت 10:36 | 15.5K بازدید | 4 دیدگاه

هواداران کالدرون را هو کردند

استارت حضور یحیی در پرسپولیس در این لحظه ویژه!

یکی از سرمربیان پرماجرای پرسپولیس طی دهه اخیر قطعا گابریل کالدرون است؛ مربی قهرمانی که روی سکوها هو شد و به شکلی عجیب از تیم جدا شد.

استارت حضور یحیی در پرسپولیس در این لحظه ویژه!

به گزارش "ورزش سه"، گابریل کالدرون با نیم فصل حضور در پرسپولیس از محبوبیت بالایی بین بیشتر هواداران این تیم برخوردار شد. مرد آرژانتینی که به نظر می‌رسید بعد از سه قهرمانی که برانکو ایوانکوویچ با این تیم به دست آورده، کار سختی روی نیمکت برای جانشینی سرمربی کروات محبوب خواهد داشت اما رفته رفته توانست به اوج محبوبیت دست یابد و البته جدایی عجیبی از نیمکت این تیم به نام خود کرد.

بعد از دستیابی به هت تریک قهرمانی، هواداران با خبر عجیبی مواجه شده بودند: " پایان همکاری برانکو ایوانکوویچ و جدایی این مربی کروات".

برانکو به واسطه اختلاف مالی با باشگاه در دوره مدیریت ایرج عرب ناگهان پایان همکاری و عدم تمدید خود با این باشگاه را اعلام کرد. جو جلوی ساختمان باشگاه پرسپولیس کاملا ملتهب بود و مدیران باشگاه به شدت به دنبال راهکاری برای پایان دادن به این چالش بودند. در نهایت از میان گزینه‌هایی که وارد مذاکره شده بودند، این گابریل کالدرون بود که نیمکت برانکو را در اختیار گرفت.

کالدرون با شرایط سختی و در حالیکه از سوی هواداران این تیم پذیرفته نمی‌شد کار را استارت زد و نتایج نه چندان مناسب در ابتدای مسیر و اختلاف نظر با ستاره‌ها و نیمکت نشین کردن آنها، کار را برایش سخت‌تر کرده بود. شاید کمتر مربی‌ای در آن دوره می‌توانست بیرانوند را از لیست تیمش خارج کند یا این تصمیم را برای سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده هم بگیرد. با این حال او رفته رفته توانست دیسیپلین خاص خود را در تیم اجرایی کند و تاکتیکی متفاوت نسبت به آنچه که سرخ‌ها در دوره برانکو پیش می‌بردند، پیاده کرد. فوتبالی شناور با ضدحملاتی مرگ‌بار.

1758295

در این مسیر البته گابریل کالدرون با مدیریت تغییر یافته پرسپولیس نیز دچار بزرگترین اختلاف شده بود. محمدحسن انصاریفرد که جانشین ایرج عرب شده بود، هیچ وقت نتوانسته روابط حسنه و مناسبی با این مرد آرژانتینی شکل دهد. تا جایی که این اختلافات در نهایت با مصاحبه‌های آتشین کالدرون همراه می‌شد و او رفته رفته به محبوبیت بین هواداران با توجه به نتایج و البته رفتار خاص خودش دست یافته بود.

بازی با نساجی و صدرنشینی پرسپولیس همه آن چیزی بود که هواداران پرسپولیس بعد از پایان همکاری با برانکو ایوانکوویچ انتظارش را داشتند. سه شکست در نیم فصل و هفته‌های ابتدایی او را در گوشه رینگ گیر انداخته بود اما او به خوبی توانست از این فشار خارج شود و رفته رفته تیمش را در قامت مدعی فصل ظاهر کند. این تیم با 6 پیروزی پیاپی طی هفته‌های پایانی نیم فصل جایگاه سپاهان و استقلال را در صدر به خطر انداخت و در نهایت صدرنشین لیگ لقب گرفت.

اما داستان این عکس مربوط به شکست آنها در آزادی و پیش از روزهای خوش گابریل کالدرون است. پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان در هفته یازدهم لیگ برتر که هدایت آن برعهده مهدی تارتار بود قرار گرفت. تیمی که با 2 برد و 8 تساوی و شکست‌ناپذیری‌اش برابر پرسپولیس در آزادی قرار گرفت که کالدرون را به دلیل اخراج در بازی قبلی روی نیمکت نداشت. سرخ‌ها در نهایت چهارمین شکست فصل خود طی نیم فصل را تجربه کردند! اتفاقی که شاید در طول 5 فصل اخیر این تیم بی‌سابقه بود و باعث خشم هواداران روی سکوها و اعتراض تند آنها نسبت به گابریل کالدرون شد و او را در یکقدمی اخراج از تیم قرار داد.

کالدرون اما در ادامه مسیر و از هفته دوازدهم تا شانزدهم به چهار برد پیاپی دست یافت تا تیمش را صدرنشین تحویل مدیران تیم دهد و راهی تعطیلات بی بازگشت شود. در نهایت هم مدیران تیم (محمدحسن انصاریفرد) تصمیم به مذاکره با مدیران شهرخودرو برای دریافت رضایتنامه یحیی گل محمدی گرفتند.

تیمی که بعد از صدرنشینی در نیم فصل با گابریل کالدرون، با یحیی گل محمدی به قهرمانی فصل دست یافت.

1758296

دیدگاه‌ها