کد خبر : 1851373 | 10 آبان 1401 ساعت 23:30 | 474.1K بازدید | 98 دیدگاه

ستاره ایرانی و نابودی سیمئونه و اتلتیکو؛

طارمی همه پیش‌بینی‌ها را تغییر داد!

ملی‌پوش ایرانی پورتو با یک نمایش خیره کننده دیگر تیمش را صدرنشین گروه B لیگ قهرمانان کرد.

طارمی همه پیش‌بینی‌ها را تغییر داد!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را ناامید کننده آغاز کرد و در هفته اول مقابل اتلتیکو مادرید با دریافت دو کارت زرد از زمین اخراج شد تا در دومین دیدار برابر کلوب بروژ بلژیک غایب باشد، اما پایان محرومیت و بازگشت این ستاره ایرانی سرنوشت پورتو را هم تغییر داد.

ستاره ایرانی پورتو که در هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایر لورکوزن و یاران سردار آزمون به زمین آمده بود، در جریان برتری دو بر صفر تیمش، هر دو پاس گل را داد تا پس از دو شکست متوالی، نخستین بردشان را به دست بیاورند و امیدوار به صعود از مرحله گروهی شوند؛ اتفاقی که پس از دو برد دیگر برای آنها افتاد و یاران طارمی امشب برای صدرنشینی به رقابت پرداختند.

1758867

تیم فوتبال پورتو پس از اینکه بایر لورکوزن را در هر دو مسابقه رفت و برگشت شکست داد، در دیدار اخیرش نیز کلوب بروژ را مغلوب کرد تا قبل از آخرین مسابقه مرحله گروهی، صعودش به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کند و فقط به فکر صدرنشینی در بازی امشب برابر اتلتیکو باشد.

مهدی طارمی که بعد از ثبت دو پاس گل در دیدار رفت برابر بایر لورکوزن و زدن دو گل در مسابقه برگشت و همچنین دبل در مسابقه اخیرشان با کلوب بروژ بلژیک، امشب هم در جدال مقابل اتلتیکو مادرید در ترکیب پورتو قرار گرفت، یک شروع فوق‌العاده در این بازی داشت و روند گلزنی‌های خود را ادامه داد.

1758868
شاگردان سیمئونه که پیش از شروع فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا، جدی‌ترین گزینه صعود از گروه B بودند، با شکست مقابل پورتو و با توجه به تساوی بایر لورکوزن در دیدار همزمان، در جایگاه چهارم این گروه قرار گرفتند و نتوانستند حتی به لیگ اروپا بروند!

تیم پورتو در حالی که مهدی طارمی را در ترکیب ابتدایی داشت، از ساعت ۲۱:۱۵ امشب در ورزشگاه دو دراگائو، در آخرین مسابقه مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف اتلتیکو مادرید، تیم سوم جدول رفت و توانست در نیمه اول به برتری دو بر صفر دست پیدا کند.

مهدی طارمی در دقیقه ۴ با شوت فنی از روی خط محوطه جریمه شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد، اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه اتلتیکو مادرید رد شد، اما ثانیه‌هایی بعد فرصت گلزنی برای این ستاره ایرانی فراهم شد تا او برای سومین بازی پیاپی گلزنی کند.

ویدئو: 263435

پورتو که از همان شروع بازی نشان داد روی حملات سریع برنامه دارد، در دقیقه ۵ با حرکت سریع اوتاویو از جناح راست زمین یک موقعیت ایجاد کرد که پاس در عمق این بازیکن را اوانیلسون با یک پاس در عرض به مقابل محوطه ۶ قدم به مهدی طارمی رساند تا این ستاره ایرانی با جای‌گیری عالی پشت دو مدافع اتلتیکو و شوت سرضرب، دروازه یان اوبلاک را باز کند و تیمش را پیش بیاندازد.

مهدی طارمی که در سه دیدار اخیرشان فوق‌العاده کار کرده بود، امشب هم شروع استثنایی برابر شاگردان دیگو سیمئونه داشت و موفق به گلزنی شد تا ۵ گله شود و در رده دوم جدول برترین گلزنان لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرد و پشت سر محمد صلاح و کیلیان امباپه بایستد.

1758857
این حضور به موقع در محوطه ۶ قدم اتلتیکو و تکل طارمی گل اول پورتو را قبل از دقیقه پنج به همراه داشت

طارمی که پیش از این دو پاس گل هم در چمپیونز لیگ داده بود، در دقیقه ۱۳ در نقش گل‌ساز ظاهر شد و با دید عالی و پاس در عمق چشم‌نواز، گالنو را در موقعیت تک به تک قرار داد، اما شوت این بازیکن تبدیل به گل نشد و ثمری نداشت.

پورتو مثل گل اول، در دقیقه ۲۴ روی یک ضد حمله سریع از جناح چپ و حرکت دیدنی و پاس کات‌بک گالنو، با شوت سرضرب و زمینی استفان اوستاکیو گل دوم را زد و اختلاف را مقابل اتلتیکو بیشتر کرد.

طارمی که در دقیقه ۲۶ پس از یک برخورد در میانه زمین کمی احساس درد می‌کرد و با همان شرایط به بازی ادامه داد، در دقیقه ۳۷ با یک دریبل در محوطه جریمه اتلتیکو مادرید و پاس استادانه از بین سه مدافع حریف، توپ را به اوتاویو رساند، اما شوت این بازیکن هم ثمری نداشت و توسط اوبلاک دفع شد.

1758859
طارمی پس از ناکام گذاشتن اوبلاک به سمت تماشاگران پورتو که پشت دروازه اتلتیکو بودند رفت و به خوشحالی پرداخت

در ادامه یاران طارمی توانستند بازی را مدیریت کنند و به برتری ۲ بر صفر در نیمه اول دیدار مقابل اتلتیکو مادرید برسند و با روحیه خوبی به رختکن بروند.

با وجود اینکه اتلتیکو نیمه دوم را با دو حمله جدی آغاز کرده بود، اما پورتو به مرور زمان بازی را در دست گرفت و در دقیقه ۵۱ یک موقعیت خطرناک به وجود آورد که شوت محکم و زمینی مهدی طارمی را اوبلاک به خوبی برگشت داد تا ستاره ایرانی را در ثبت سومین دبل پیاپی در لیگ قهرمانان ناکام بگذارد.

گریزمان که در نیمه اول کم‌فروغ ظاهر شده بود، در دقیقه ۵۳ در سمت راست میدان روی مهدی طارمی خطا کرد تا پورتو صاحب یک ضربه آزاد شود.

1758860
تا پیش از شروع فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ قهرمانان اروپا، سردار آزمون با ۶ گل زده بهترین گلزن تاریخ فوتبال ایران در این رقابت‌ها بود، اما پنج گل زده از مهدی طارمی در این فصل با احتساب سه گل زده در گذشته، موجب شد تا او با ۸ گل زده بهترین گلزن ایرانی تاریخ چمپیونز لیگ لقب بگیرد

ضربه ایستگاهی پورتو در این صحنه سریع زده شد و مهدی طارمی را از سمت راست راه انداخت که دریبل سرپای این مهاجم ایرانی مقابل گریزمان با وجود اینکه توپ به دست ستاره فرانسوی اتلتیکو برخورد کرده بود، پنالتی تشخیص داده نشد و در ادامه هم شوت طارمی توسط مدافعان حریف دور شد.

طارمی که در نیمه اول دو پاس عالی برای گلزنی هم‌تیمی‌هایش داده و هیچ‌کدام از آنها تبدیل به گل نشده بود، در دقیقه ۶۳ هم با یک پاس رو به جلو به اوانیلسون پاسخ پاس گل او را داد، اما این بازیکن شوت خود را به بالای دروازه اتلتیکو زد تا این فرصت هم از دست برود و سومین پاس گل مهاجم ایرانی پورتو در لیگ قهرمانان ثبت نشود.

ملی‌پوش ایرانی پورتو در دقیقه ۶۶ هم با یک تکل و توپ‌گیری دیدنی در مقابل محوطه جریمه اتلتیکو مادرید سعی کرد یک موقعیت خطرناک بسازد، اما پاس در عرض این بازیکن به هیچ‌کدام از هم‌تیمی‌هایش نرسید تا شاگردان سیمئونه توپ را دفع کنند.

اتلتیکو مادرید در دقیقه ۶۸ با شوت آنتوان گریزمان بالاخره دروازه پورتو را باز کرد، اما داور سوت خود را به صدا درآورد و خطای رودریگو دی پائول را اعلام کرد تا این گل مردود شود.

1758861
هیچ بازیکن ایرانی تاکنون موفق نشده بود در یک دوره لیگ قهرمانان اروپا پنج گل به ثمر رساند که طارمی در سه مسابقه مرحله گروهی این فصل توانسته به این مهم دست پیدا کند؛ پنج گلی که او در سه دیدار دور برگشت برابر بایر لورکوزن، کلوب بروژ و اتلتیکو مادرید زده است

طارمی که انگیزه زیادی برای زدن گل دوم داشت، در دقیقه ۷۷ از پشت محوطه جریمه شوت‌زنی کرد که ضربه او پس از برخورد به پای مدافع اتلتیکو مادرید به بیرون رفت.

طارمی در دقیقه ۸۲ دوباره صاحب یک موقعیت شد که شوت این بازیکن را اوبلاک دفع کرد و در ادامه نیز حملات اتلتیکو مادرید با درخشش دروازه‌بان پورتو تبدیل به گل نشد و به دقیقه ۹۰ رسید.

1758908

در چهارمین دقیقه وقت‌های تلف شده، اتلتیکو مادرید روی توپ ارسالی از کرنر سمت چپ زمین و گل به خودی مارکانو، مدافع پورتو یکی از گل‌های خورده را جبران کرد ولی در نهایت یاران طارمی به سه امتیاز حساس در این مسابقه دست یافتند.

تیم فوتبال پورتو در شب درخشش مهدی طارمی با کسب پیروزی ۲ بر یک خانگی مقابل اتلتیکو مادرید و با توجه به تساوی کلوب بروژ برابر بایر لورکوزن، بالاتر از تیم بلژیکی قرار گرفت و به‌عنوان صدرنشین گروه A به مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت و شاگردان سیمئونه نیز پایین‌تر از یاران سردار آزمون قرار گرفتند در جایگاه چهارم ایستادند و سهمیه لیگ اروپا را هم نگرفتند!

ویدئو: 263442

دیدگاه‌ها