کد خبر : 1851462 | 11 آبان 1401 ساعت 12:48 | 29.9K بازدید | 9 دیدگاه

از پادوانی برای فینال لیگ برتر دعوت می‌کنیم!

رازگشایی فتح‌الله‌زاده از بدهی فضایی استقلال!

مدیرعامل استقلال از مشکلات مالی این تیم در مدت زمان حضورش در استقلال می‌گوید.

رازگشایی فتح‌الله‌زاده از بدهی فضایی استقلال!

به گزارش "ورزش سه"، علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال، در خصوص سوپرجام و سایر مسائل مربوط به باشگاه استقلال به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که در ادامه پرسش‌و‌پاسخ مدیر استقلال با خبرنگاران را می‌خوانید:

* امروز اولین جام با استقلال در بازگشت مجدد را می‌گیرید؟

- به هرحال ما تلاشمان را می‌کنیم، آنچه که مقدر باشد رخ می‌دهد و هواداران هم دعا کنند که پیروز شویم.

* بدهی‌های بین‌المللی استقلال خوب نیست در این خصوص چه صحبتی دارید؟

-من بیشترین نگرانی‌ام مربوط به آقای محبی است چون امروز روز آخر بود و من چهار پنج روز بیشتر فرصت نداشتم از زمان آمدنم. شاید از ده جا این پول را برای باشگاه ایشان ارسال کردیم. الان یکی یکی دارد این پول‌ها ارسال می‌شود و اگر گوشی من را نگاه کنید می‌بینید که مدام پیام می‌آید که این پول در حال ارسال است.

* چقدر بوده این مبلغ؟

- دویست و سی هزار یورو بود که باید به حساب می‌ریختیم. مهم این پول نبود که مجبور شدیم از چندجا قرض بگیریم. چون آنها می‌گفتند پول نقد نمی‌گیریم. پول را می‌فرستیم ولی چون تحریم هستیم و اسم ایران است، نمی‌نشیند به حساب.

* هنوز منتظر تایید هستید؟

- بله، همین الان من این را (گوشی‌اش را به خبرنگاران نشان می‌دهد) به شما نشان بدهم می‌بینید که پی‌دی‌اف‌های ارسال پول است. تا اینجا این ۱۰۰ هزاریورو نشسته به حساب و منتظر بقیه این مبلغ هستیم.

* بهتر نبود این موضوع را در هنگام عقد قرارداد لحاظ می‌کردید؟

1754330

- بله، به نظرم برادر ارجمندم آقای آجورلو حتما باید این موضوع را در نظر می‌گرفتند. برای استراماچونی هم این اتفاق افتاد. حتی گفتیم و نوشتیم برای آنها که سفیر ما در پرتغال به شما پول نقد بدهند. گفتیم به سفارت پرتغال در ایران پول را بدهیم، قبول نکردند. گفتیم خودمان پول را بیاوریم تقدیم کنیم، قبول نکردند. می‌گویند باید از قبل می‌نوشتید و برای ما پول‌شویی محسوب می‌شود.

* از دو مسئله ابراز نگرانی می‌کردید. میلیچ و پادوانی. توضیح می‌دهید؟

- میلیچ را هم می‌خواهیم خیالمان راحت شود که پولش را دادیم. پادوانی هم بالاخره برای ما زحمت کشیده است. ناراحتم که این بازیکن با این کیفیت به ما خدمت کرده و نتوانستیم پولش را بدهیم. امیدواریم اگر به فینال لیگ برتر(!) رسیدیم دعوتش کنیم بیاید اینجا به عنوان میهمان ویژه از او دلجویی کنیم.

* حضور شما در دادگاه به خاطر استقلال برای شخصیت حقوقی شما بود یا حقیقی؟

- نه‌خیر، برای شخص من نبود. این بدهی را یکی از دوستان به خاطرش از مدیر عامل قبلی شکایت کرده بود. منتهی قاضی محترم که حکم جلب را نوشته بود، نمی‌دانست که تغییر ایجاد شده ولی من رفتم به دادگاه. هم رییس مجتمع، هم رییس شعبه خیلی خوب برخورد کردند و ما هم فرصتی خواستیم که ببینیم اصلا بدهی برای چیست و باید بدهیم یااینکه راهکاری پیدا کنیم.

* شفاف می‌گویید پول‌هایی که دادند چند برابر شده؟

- ببینید مثلا پنج میلیارد دادند، الان شده چهل میلیارد! کسی که قرار بوده به استقلال بلاعوض کمک کند، هفت میلیارد داده، الان شده شصت میلیارد مثلا! وحشتناک است. به غیر از تیم ما که در مجموع برخلاف گفته‌های دوستان تنها ۲۵ درصد قراردادشان پرداخت شده و نه چهل درصد، حدود سیصد میلیارد آنجا داریم. دویست میلیارد هم بدهی متفرقه است که باید پرداخت کنیم.

* در مورد وام‌ها و ماشین‌هایی که برای کارمندان گرفته شده هم صحبت می‌کنید؟

- ببینید به هرحال من باید در باشگاه بنشینم و اطلاعات کسب کنم. از روزی که آمدم قضیه محبی تمام وقت من را گرفته است. شوخی نیست که دویست و سی هزار یورو، یک بار هم نه، سه بار باید قرض کنم و بدهم، چون در باشگاه که پولی نیست. یک ریال نیست. دنبال آن بودم. مشکل بازی که داشتیم برای رفت و آمد به اینجا، شما حساب کنید باید بلیت و هتل هم می‌گرفتیم. وقتی یک جا جمع می‌شود، خیلی فشار زیادی می‌آورد. باور کنید در این مقطع من شبانه‌روزی سه چهار ساعت بیشتر خواب نداشتم. کار دادگاه هم می‌دانید زمان‌بر است وقتی می‌روم یک دفعه شش هفت ساعت معطل می‌شوم. رسیدگی می‌کنم به همه این‌ها. اسناد مالی را هنوز تحویل نگرفتم.

* قراری برای تحویل اسناد نبوده؟

1754142

-چرا، فرصتی نبوده. همین الان آقای ساپینتو فردا می‌خواهند بروند استراحت. پول دستیارانش مانده است. همین‌جا که هستم دنبال این موضوعم که پول ایشان را بگیرم و به آنها تحویل بدهم چون فردا پرواز دارند.

* ده هزارتا بیشتر نمی‌توانند ببرند.

- بیشتر هم گیرشان نمی‌آید(می‌خندد). قسط عقب‌افتاده‌شان مانده که باید بگیرند و بروند. یعنی گرفتاری خیلی زیاد بوده که هواداران دعا کنند صبر و حوصله ما کفایت کند.

* جلسه‌ای با قنبرزاده برای تبلیغات محیطی داشتید؟

-یک جلسه‌ای داشتیم با آقای قنبرزاده و دوستان‌مان و راه‌های ممکن را بررسی کردیم. به هرحال اتفاقی است که افتاده و باید یک سری اعتراضاتی که ما داریم و ادعاهایی که آنها دارند به داوری برود. آن داوری هر حکمی داد بپذیریم.

* ساپینتو به شما بازیکنی برای خرید معرفی کرده؟

- نه، من از او پرسیدم بازیکنی لازم دارد یا نه که گفت تا نیم‌فصل احتیاجی ندارم و با همین‌ها ادامه می‌دهم.(نکته اینکه لیست استقلال اصلا جایی برای تغییر تا نیم‌فصل ندارد!)

* محرومیت بازیکنان استقلال از دربی با دریافت کارت قرمز در این مسابقه؟

- ببینید ما از سازمان لیگ خواستیم بند و ماده‌ای که این موضوع را مشخص کرده به ما بدهند. چون تا آنجا که اطلاع داریم و دانش فوتبالی ما می‌گوید چنین چیزی را در هیچ‌یک از قوانین نداریم.

* تغییرات مدیریتی باشگاه استقلال و حضور آقای امیری؟

- سعی می‌کنیم کمترین تغییرات را داشته باشیم و کسانی که کار خود را خوب انجام می‌دهند بمانند. آقای امیری بله با ما هستند. آقای جویباری درگیر کارهای اداری و شخصی خودشان هستند ولی با هر عنوانی که خودشان بخواهند از ایشان استفاده می‌کنیم. تغییراتی در هیئت مدیره حتما خواهیم داشت.

دیدگاه‌ها