کد خبر : 1851724 | 12 آبان 1401 ساعت 22:33 | 22.4K بازدید | 7 دیدگاه

پرده‌برداری از تندیس مولر: ادای احترام آلمان به بمب‌افکن

مجسمه گرد مولر، اسطوره فوتبال آلمان، در شهر نوردلینگن ایالت وست‌فالن رونمایی شد.

پرده‌برداری از تندیس مولر: ادای احترام آلمان به بمب‌افکن

به گزارش "ورزش سه"، شهر نوردلینگن در شمال غربی آلمان امروز شاهد حضور چندین نفر از اسطوره‌های گذشته فوتبال این کشور بود.

اسطوره‌هایی مثل اولی هوینس، سپ مایر، دیگر ستاره‌هایی که چند دهه پیش با پیراهن آلمان غربی در مسابقات فوتبال برای کشورشان افتخارآفرینی می‌کردند امشب در نوردلینگن جمع شده بودند تا در مراسم رونمایی از مجسمه همبازی سابق‌شان گرد مولر شرکت کنند.

1759461

علاوه بر چهره‌های ورزشی، مراسم رونمایی از مجسمه گرد مولر تعدادی از سیاست‌مداران آلمانی را به این شهر کشانده بود. سیاست‌مدارانی که با اطلاع از محبوبیت مولر در جامعه آلمان فرصت را برای مطرح شدن در افکار عمومی مناسب دیده بودند. مارکوس سودر، نخست‌وزیر ایالت باواریا یکی از این چهره‌های سیاسی بود.

شهردار نوردلینگن در مراسم پرده‌برداری از مجسمه گفت:" حضور بزرگانی از ورزش و سیاست و هنر و فرهنگ در این مراسم بیش از هر چیز نشان می‌دهد مردم آلمان تا چه حد به شخص گرد مولر علاقه دارند. اسطوره‌ای که فوتبال حرفه‌ای را از این شهر آغاز کرد و به یکی از ستاره‌های فراموش نشدنی تاریخ فوتبال تبدیل شد".

باشگاه بایرن مونیخ که گرد مولر سالها پیراهن آن را به تن می‌کرد در این مراسم حضور پررنگی داشت. هربرت هاینر، رئیس باشگاه، و حسن صالح حمیدزیچ، مدیر ورزشی بایرن، به همراه اولی هوینس، رئیس افتخاری باشگاه، در این مراسم حضور داشتند.

دیدگاه‌ها