کد خبر : 1852068 | 15 آبان 1401 ساعت 08:00 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

موفقیت در المپیک بدون همدلی امکان ندارد

مقانلو: پس گرفتن سکوی جهانی دور از دسترس نیست

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: تیم ما ترکیبی از جوانی و تجربه است و باز پس‌گیری سکوی جهانی دور از دسترس نخواهد بود.

مقانلو: پس گرفتن سکوی جهانی دور از دسترس نیست

به گزارش "ورزش سه" بیژن مقانلو در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص شرایط ملی‌پوشان تکواندو در آستانه مسابقات جهانی تکواندو اظهار داشت: شرایط‌مان خیلی خوب است و بچه‌ها با توجه به زمانی که داشتیم تا حدودی به آن چیزی که می‌خواستیم دست پیدا کردند. امیدوارم بچه‌ها در مسابقات جهانی از داشته‌هایشان خوب استفاده کنند و باعث شادی جامعه تکواندو شوند. تیم ما جوان، اما با انگیزه است و با توجه به تمریناتی که پشت سر گذاشتیم فکر کنم حرف زیادی داشته باشند.

وی در خصوص از دست رفتن فرصت حضور در گرندپری‌ها و رویدادهای تدارکاتی عنوان کرد: اردیبهشت ماه تیم را تحویل گرفتم و تا آخر آبان ماه حدود 6 ماه زمان داشتم. در این مدت 2 ماه را در مسابقه و تعطیلی تمرینات بودیم و حدود 4 ماه مرتب تمرین کردیم. برنامه‌هایی داشتیم که متاسفانه بعضی از آنها جور نشد. با توجه به شرایط بچه‌ها، سعی کردیم تا پایان سال 2022 نفراتی که 40 امتیاز تورنمنت‌های سالیانه آنها باقی مانده است را پر کنیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو تصریح کرد: قصد داشتیم در تورنمنت پاکستان 8 نفر را اعزام کنیم، اما متاسفانه تنها 4 نفر اعزام شدند. بازیکن وقتی در  انتخابی بازی را واگذار می‌کند، نیاز به انگیزه برای باقی ماندن در اردو دارد تا حریف تمرینی خوبی برای نفرات اعزامی باشد. برای تورنمنت پاکستان، زندی، هادی‌پور، دهقان، عمادی، بزرگی، یزدانی، احمدی و نادعلیان را ارنج کرده بودیم و قرار بود عاشورزاده نیز با هزینه شخصی اعزام شود.

مقانلو افزود: نفراتی که باید 20 امتیاز را می‌گرفتند، تا پایان سال میلادی مسابقات آنچنانی دیگری نداشتیم و این امتیازات از دست می‌رفت. با توجه به شرایط تنها 4 بازیکن اعزام شدند. باید دور اندیش باشیم و فقط نوک بینی را نبینیم. سازماندهی و برنامه‌ریزی اصل مهم در رسیدن به هدف است و تا اینجا که برنامه‌ریزی کرده بودیم خوب جلو رفت، اما اعزام به پاکستان به دلایلی که مدنظر ما بود انجام نشد.

وی یادآور شد: با وجود این شرایط، در نهایت خوشحالم که بچه‌ها در تورنمنت پاکستان شرکت کردند و بزرگی، هادی‌پور، عاشورزاده و دهقانی به مدال طلا دست یافتند. این امتیازات خیلی به ما کمک می‌کند. سال 2023 برای ایران سال متفاوتی خواهد بود و در هر وزن المپیکی 3، 4 بازیکن مدعی داریم، اما  این بازیکن برای حضور در مسابقات رسمی و المپیک نیازمند تجربه بیشتر هستند. امیدوارم بتوانیم برنامه‌ها را خوب اجرا و به ایده‌های مدنظر دست پیدا کنیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص توقعات بالا از او برای بازسازی دوباره تکواندو ایران گفت: تا جایی که می‌توانم سعی می‌کنم برنامه‌ریزی برای اهداف خود داشته باشیم، اما برای رسیدن به اهداف نیازمند زمان خاصی هستیم. من و کادرفنی همراهم تمام سعی و تلاش خود را می‌کنیم تا تیم ملی هر چه سریعتر به آنچه مدنظر و در شان تکواندو ایران است، برسد.

مقانلو خاطرنشان کرد: روزی که آمدم داشتن تیمی که ترکیبی از تجربه و جوانی باشد، خواسته‌ام بود. خدا را شکر گام‌های خود را خوب برداشتیم و در حال حاضر در میان 32 نفر برتر رنکینگ المپیک حتی بازیکن 16 ساله داریم. این اهداف تعریف شده بود و پِلن ما تا اینجا خوب پیش رفته است، اما باید زمان را در نظر بگیریم. در شرایط فعلی می‌دانم بچه‌ها با تمام وجود تمرین کردند و کادرفنی نیز با تمام وجود وقت می‌گذارد تا در مسابقات جهانی در شان نام ایران ظاهر شویم.

وی در مورد اینکه باز پس‌گیری سکوی تیمی در مسابقات جهانی ممکن خواهد بود، گفت: دور از دسترس نیست. تیم ما ترکیبی از جوانی و تجربه است و در این مدت سعی کردیم حداکثر استفاده از زمان را داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که امکان حضور در فینال گرندپری را خواهیم را داشت، گفت: فینال گرندپری با حضور 16 نفر برتر رنکینگ برگزار خواهد شد و بعد از جهانی ما صد در صد افرادی را در بین 16 نفر برتر خواهیم داشت؛ به شرطی که به ما ویزا بدهند.

مقانلو در خصوص برنامه‌ای تیم ملی برای دوره آینده مسابقات جهانی که 6 ماه بعد برگزار خواهد شد، گفت: برنامه من برای مسابقات جهانی بعدی و 4 گرندپری سال 2023 این است که نفراتی که رنکینگ دارند در اردو باقی بمانند. نفرات برتر قهرمانی آزاد کشور و برترین‌های لیگ با هم در مرحله اول انتخابی به رقابت خواهند پرداخت و از بین اینها دو نفر برتر بالا می‌آیند و با قهرمانان آسیا، ارتش‌ها و تورنمنت‌ها به رقابت می‌پردازند و دو نفر برتر به اردوی تیم ملی برای برگزاری انتخابی مرحله آخر اضافه خواهند شد. باید سبد طلایی که نفراتی هستند که در میان 32 نفر رنکینگ حضور دارند را در اردو داشته باشیم.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد حتی یک روز بعد از مسابقات جهانی مکزیک را نباید به راحتی از دست داد، گفت: در این خصوص شک نکنید و از طرفی باید همبستگی خاصی داشته باشیم و اگر بخواهیم باری به هر جهت کار کنیم موفق نخواهیم شد. یک سال و دو ماه دیگر تا المپیک پاریس وقت نداریم و به غیر از مسابقات جهانی مکزیک، یک فینال گرندپری، جهانی آذربایجان، بازی‌های آسیایی و 4 مرحله گرندپری را پیش رو خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی تکواندو اظهار داشت: چهار مرحله گرندپری سال بعد 280 امتیاز، فینال گرندپری سال جاری نیز 100 امتیاز دارد که در مجموع 380 امتیاز این 5 مرحله گرندپری دارد. دو دوره مسابقات جهانی نیز 280 امتیاز دارد و اصلاً نباید نا امید باشیم که از طریق رنکینگ سهمیه المپیک پاریس را کسب کنیم.

مقانلو در پاسخ به این سوال که در صورت اعتماد به او تا المپیک پاریس، شانس کسب مدال دوباره در المپیک را خواهیم داشت، گفت: تمام کشورها در مسیر کسب سهمیه المپیک، افتخارات خود را کسب می‌کنند تا آماده رویداد بزرگ المپیک شوند. ما هم با وجودی که یک مدت عقب بودیم باید این مسیر را برویم و همه نیز سعی می‌کنیم این مهم انجام شود، اما ابتدا باید واقعیت را بپذیریم. 2 طلا و یک برنز المپیک ما را هادی ساعی، یک نقره را معتمد و یک برنز را یوسف کرمی کسب کرده است. سعی می‌کنیم تا جوانان ما این مدال‌ها را تکرار کنند، اما این موضوع نیازمند همدلی و انسجام است. اگر هر چقدر هم خوب باشیم، اما همدلی و انسجام نداشته باشیم به هیچ جا نمی‌رسیم.

وی در پاسخ به این سوال که این همدلی را داریم، گفت: امیدوارم بیشتر از این ببینیم؛ چرا که به حد عالی نرسیده است.

دیدگاه‌ها