کد خبر : 1852234 | 15 آبان 1401 ساعت 23:56 | 37.9K بازدید | 10 دیدگاه

فرم ایده‌آل تریپیه و رضایت ساوت‌گیت از کاپیتان نیوکاسل

بال راست انگلیس برای بازی با ایران انتخاب شد!

روزنامه دیلی میل معتقد است که کیه‌ران تریپیه در دیدار برابر ایران، در پست بال راست به میدان می رود.

بال راست انگلیس برای بازی با ایران انتخاب شد!

به گزارش "ورزش سه"، فرم شاهانه کیه‌ران تریپیه در این فصل باعث شده است که او برای حضور در جام جهانی و قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم ملی انگلیس به بازیکن مورد علاقه ساوت‌گیت تبدیل شود. ستاره نیوکاسل فرصت های بیشتری نسبت به محمد صلاح و برونو فرناندز ایجاد کرده است و این دیدگاه در بریتانیا وجود دارد که او یک سلاح واقعی برای سه شیرها خواهد بود.

کیه‌ران تریپیه بدون شک بهترین بازیکن انگلیس در جام جهانی گذشته بود، زیرا مردان گرت ساوت‌گیت تا مرحله نیمه نهایی پیش رفتند. هری کین در نهایت روسیه را با کفش طلا ترک کرد، اما از نظر ثبات در کل تورنمنت، این تریپیه بود که در هر بازی عملکرد خوبی داشت و گل او مقابل کرواسی در مرحله نیمه نهایی باعث شد تا هواداران حتی رویای قهرمانی در جام جهانی را نیز در سر داشته باشند.

1760331

اکنون و چهار سال بعد، به نظر می رسد که او دوباره در قطر نقش مهمی را برای انگلیس بازی کند. در حالی که کمتر از سه هفته به آغاز جام جهانی باقی مانده است، تریپیه در موقعیتی است که می تواند در بازی افتتاحیه انگلیس مقابل ایران در 21 نوامبر، بازی را از ابتدا آغاز کند.

زمانی که تریپیه در آخرین جام جهانی بازی کرد، خودش را به عنوان گزینه اول دفاع راست تاتنهام معرفی کرد. یک سال بعد، اوضاع چندان برای او خوشایند نبود. سرمربی اسپرز در آن زمان، مائوریسیو پوچتینو، به طور کامل به او اعتقاد نداشت. دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2018 – 2019، آخرین بازی تریپیه برای این باشگاه بود زیرا او ماه بعد به اتلتیکو مادرید پیوست.

1760334

با نزدیک شدن به تولد 29 سالگی، او بازی در خارج از انگلیس را انتخاب کرد. حضور در ترکیب اتلتیکو و ساخت یکی از بهترین خطوط دفاعی لالیگا، نتیجه تلاش های او و هم پستی هایش بود. با این حال، پس از قهرمانی در لالیگا، او فقط در سه دیدار از هفت مسابقه انگلیس در مقدماتی یورو از ابتدا به میدان رفت و شاید برای اینکه او به افکار ساوت‌گیت بازگردد، بازگشت به انگلستان نیاز بود.

انتقال 12 میلیون پوندی تریپیه به نیوکاسل در ژانویه، برخی از هواداران را دچار تردید کرد. آیا او یک باشگاهی که در لیگ قهرمانان اروپا حاضر است را صرفاً به خاطر پول ترک می کند یا واقعاً او به این موضوع فکر می کرد که پیوستن به نیوکاسل، بهترین تصمیم در آن روزها بوده است؟

1760332

مدافع کناری باتجربه، تا حدودی پاسخگوی تردیدهای به وجود آمده بود. او در سومین بازی خود در لیگ و برای تیم ادی هاو، یک ضربه ایستگاهی را وارد دروازه اورتون کرد تا پیروزی سه بر یک تیمش را قطعی کند و پنج روز بعد در جریان برد یک بر صفر مقابل استون ویلا، این ترفند را تکرار کرد. اما مصدومیت بد موقع باعث شد او ادامه فصل را از دست بدهد.

با این وجود، تریپیه در این فصل عملکرد بسیار خوبی داشته است. طبق گزارش Opta، او در لیگ برتر فرصت های بیشتری (31) نسبت به محمد صلاح و برونو فرناندز (هر کدام 29) ایجاد کرده است، در حالی که ایوان پریشیچ (15) از تاتنهام تنها بازیکنی است که در لیگ برتر سانترهای بیشتری نسبت به تریپیه (14) انجام داده است. (تا پایان هفته سیزدهم)

1760333

تریپیه تأثیرگذاری خود روی سه گل را در این فصل به ثبت رسانده است (یک گل، 2 پاس گل) و هیچ مدافعی عملکرد بهتری نسبت به او ندارد. نیوکاسل همچنین در سیزده بازی خود 6 کلین شیت داشته و با تریپیه در خط دفاعی خود کمترین گل را در لیگ دریافت کرده است. (تا پایان هفته سیزدهم) این آمار نشان می‌دهد که چگونه تریپیه به یک مدافع کناری خوب تبدیل شده است که ساوت‌گیت دیگر نمی‌تواند در انتخاب ترکیب اصلی خود در قطر، او را نادیده بگیرد.

کایل واکر مجبور شد تحت عمل جراحی کشاله ران قرار گیرد و اکنون زمان زیادی تا آغاز جام جهانی باقی نمانده است. با توجه به اینکه ترنت الکساندر آرنولد در لیورپول برای رسیدن به فرم ایده آل تلاش می کند، درها برای تریپیه باز است تا پست بال راست را در انگلیس به خود اختصاص دهد و فرم قدرتمند او در نیوکاسل به این معنی است که این بازیکن اکنون گزینه مورد علاقه ساوت‌گیت برای بازی با ایران است.

منبع: دیلی میل

دیدگاه‌ها