کد خبر : 1852731 | 18 آبان 1401 ساعت 19:06 | 224.3K بازدید | 37 دیدگاه

قلم قرمز و ترس بزرگ در اردوی تیم ملی

نمی‌خواهیم وریا و سیدجلال و خلعتبری باشیم!

کارلوس کی‌روش قبل از جام های 2014 و 2018 با خط زدن چند ستاره خبرساز شد؛ آیا اینبار هم او برای طرفداران فوتبال سورپرایز دارد؟

نمی‌خواهیم وریا و سیدجلال و خلعتبری باشیم!

به گزارش "ورزش سه"، تمرینات تیم ملی این روزها با 16 بازیکن زیر نظر کارلوس کی‌روش انجام می‌شود. این در حالی است که لیست بازیکنان شاغل در خارج از کشور هنوز از سوی کی روش اعلام نشده و قرار است این فهرست نیز به زودی مشخص شود تا در نهایت 26 بازیکن اعزامی به جام جهانی قطر کار خود را از سر بگیرند.

در چنین شرایطی اهالی فوتبال در انتظار اعلام فهرست نهایی تیم ملی که شامل 26 بازیکن است برای جام جهانی هستند. لیستی که خیلی از نفراتش را می‌شود حدس زد اما احتمالا سورپرایزهایی را به همراه خواهد داشت.

کارلوس کی‌روش که برای سومین بار روی نیمکت ایران در جام جهانی خواهد نشست، در آستانه دو جام 2014 و 2018 نیز در لیست نفرات خود سورپرایزهایی داشت که موجب غافلگیری اهالی فوتبال شد. او قبل از هردو جام جهانی تعدادی از نفرات شاخص آن روزهای فوتبال را از لیست نهایی خط زد تا برای برخی از آنها حضور در جام جهانی به یک حسرت تبدیل شود.

حالا در فاصله کوتاه تا جام جهانی 2022 نیز پیش‌بینی می‌شود که کی‌روش سورپرایزهایی در لیست خود داشته باشد. اگرچه حضور در جام جهانی یک رویای بزرگ برای هر بازیکنی محسوب می‌شود، اما به هر حال از آنجایی که تعداد نفرات هر تیم محدود است، کی‌روش نیز مجبور است روی نام برخی ستاره‌ها قلم قرمز بکشد.

2014؛ حسرت بزرگ برای خلعتبری،‌رحمتی و آزمون

اگرچه چند ماه قبل از جام جهانی 2014 سیدمهدی رحمتی و هادی عقیلی به خاطر مسائل انضباطی از تیم ملی خط خورده بودند و حتی 3 بازی آخر انتخابی جام جهانی 2014 هم بدون این دو ستاره انجام شد اما تا آخرین لحظات اهالی فوتبال منتظر بودند که کی‌روش درباره آنها تجدید نظر کند. سرمربی پرتغالی اما روی مواضع خود ایستاد و دو بازیکن باتجربه و توانمند خود را به تورنمنت اعزام نکرد.

اتفاق ویژه دیگر درباره لیست تیم ملی برای جام جهانی 2014 اما چند روز مانده به تورنمنت رخ داد؛ جایی که کی‌روش در عین ناباوری قلم قرمز روی نام برخی ستاره‌های خود کشید. محمدرضا خلعتبری مهم‌ترین آنها بود؛ این مهاجم با سابقه ای طولانی و در حالی که در اکثر بازی های مقدماتی جام جهانی به میدان رفته بود، در روز آخر از فهرست تیم ملی برای جام جهانی خط خورد تا یک حسرت بزرگ برای او باقی بماند. خلعتبری حتی چند هفته پیش هم با انجام مصاحبه‌ای اعلام کرد که کی‌روش در حق او کار خوبی انجام نداده و حسرت جام جهانی تا ابد در ذهن او خواهد ماند.

دیگر ستاره‌ای که قبل از جام جهانی 2014 نامش در فهرست قرار نگرفت، سردار آزمون بود. بهترین گلزن کنونی تیم ملی فوتبال ایران آن روزها جوانی باانگیزه بود که به تازگی به روسیه رفته بود ؛ او اما در شرایطی که تیم ملی مهاجمانی مثل اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد، علیرضا جهانبخش، کریم‌ انصاری‌فرد و حتی مسعود شجاعی را در اختیار داشت، در لیست نهایی قرار نگرفت تا برای رسیدن به این رویا 4 سال منتظر بماند.

سوشا مکانی، مهرداد جماعتی و مهدی شریفی که در اردوهای قبل از جام جهانی حضور داشتند هم دیگر خط خورده های کی‌روش برای جام جهانی بودند.

1761283
محمدرضا خلعتبری از چهره های مهم تیم ملی قبل از جام جهانی 2014 بود، اما در روزهای پایانی خط خورد.

2018؛ حذف سیدجلال و وریا در عین ناباوری

غیبت نام سید جلال حسینی و وریا غفوری، دو بازیکن آماده سابق پرسپولیس و استقلال در لیست نهایی کارلوس کی‌روش برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ یکی از پرحرف و حدیث‌ترین تصمیم‌های این سرمربی پرتغالی در دوران حضورش در ایران است. این تصمیم به قدری برای اهالی فوتبال عجیب بود که هنوز هم راجع به آن صحبت می‌شود.

1761285
وریا غفوری در ماه های باقیمانده تا جام جهانی 2018 در سمت راست خط دفاعی تیم ملی خوش می‌درخشید اما در لیست نهایی قرار نگرفت.

سیدجلال آن روزها 35 ساله بود و در فصل منتهی به جام جهانی مهم ترین رکن خط دفاعی پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت. خیلی‌ها دلیل دعوت نشدن سید جلال حسینی در آن برهه زمانی را تسویه حساب شخصی بین کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس قلمداد می‌کردند چرا که سید جلال حسینی در دوره کارلوس کی‌روش تمامی اردوهای تیم‌ملی را دعوت شده بود اما به یک باره برای جام جهانی خط خورد!

دیگر تصمیم عجیب کی‌روش قبل از جام جهانی 2018 به خط زدن وریا غفوری ستاره سمت راست استقلال برمی‌گشت؛ وریا بهترین دوران فوتبالی خود را در فصل منتهی به جام جهانی گذراند. خیلی از کارشناسان فوتبال معتقد بودند که وریا غفوری ۲۹ ساله، آماده‌ترین بازیکن تیم‌ملی در لیگ برتر ایران است، به همین دلیل هیچ کس توقع دعوت نشدن او به تیم‌ملی را نداشت اما کی‌روش قلم قرمز روی نامش کشید. هنوز هم خیلی‌ها این دلایل را خصوصا درباره وریا غفوری نپذیرفته‌اند چرا که تنها مدافع راست تخصصی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸، رامین رضاییان بود و به جز او، فقط پژمان منتظری ۳۴ ساله سابقه بازی در دفاع راست تیم‌ملی را داشت.

1761287
هدیه کی‌روش به سیدجلال بعد از حذف نام او از جام جهانی 2018؛ پیراهن شماره 4 تیم ملی که در آن تورنمنت برتن روزبه چشمی رفت.

2022؛ بازهم سورپرایز می‌شویم؟
با گذر روزهای قبل از جام‌های جهانی 2014 و 2018 حالا قرار است کی‌روش یکبار دیگر لیست نهایی تیم ملی را برای این تورنمنت مهم اعلام کند. لیستی که برخلاف دو دوره قبلی به جای 23 بازیکن 26 بازیکن را در خود خواهد گنجاند. بدون شک از جمع بازیکنان شاغل در لیگ برتر که اکنون در اردوی تیم ملی هستند و حتی از بین لژیونرها نیز شاهد خط خوردن برخی نفرات خواهیم بود. نفراتی که هرکدام این روزها با رویای رسیدن به جام جهانی شب را به صبح می‌رسانند. حال سوال مهم این است که آیا کی‌روش بازهم برای اهالی فوتبال سورپرایز دارد و بازهم شاهد حذف چند بازیکن بزرگ در لیست خواهیم بود یا اینکه برای جام 2022 اتفاقات دیگری رخ می‌دهد.

دیدگاه‌ها