کد خبر : 1852741 | 18 آبان 1401 ساعت 22:10 | 26.2K بازدید | 1 دیدگاه

جایزه بهترین ایجنت برای وارث مینو رایولا

رافائلا پیمنتا: زنی که ستاره‌ها را در مشتش دارد

رافائلا پیمنتا، وارث امپراتوری مینو رایولا، حالا یکی از پرقدرت‌ترین مدیربرنامه‌های دنیای فوتبال به حساب می‌آید و از او به عنوان قدرتمندترین زن در این ورزش یاد می‌شود.

رافائلا پیمنتا: زنی که ستاره‌ها را در مشتش دارد

به گزارش "ورزش سه"، رافائلا پیمنتا این روزها مهم‌ترین مدیر برنامه‌های دنیای فوتبال است. وکیل و استاد سابق رشته حقوق بین‌الملل در دانشگاه حالا به عنوان وارث شرکت مینو رایولا در دنیای فوتبال فعالیت می‌کند. او پیش از درگذشت رایولا هم به عنوان دست راست او در این شرکت فعال بود.

پل پوگبا یکی از مشهورترین فوتبالیست‌هایی است که پیمنتا مدیریت برنامه‌هایش را به عهده دارد و گفته می‌شود ستاره فرانسوی برای او مثل مادر دومش احترام قائل است. از دیگر ستاره‌هایی که او مدیریت برنامه‌هایشان را به عهده دارد می‌توان به ارلینگ هالند، بالوتلی و دوناروما اشاره کرد.

رافائلا پیمنتا در مصاحبه‌ای مفصل با رسانه برزیلی گلوبو درباره مسائل مهم ستاره‌‌هایی که با او قرارداد دارند صحبت کرد.

شما در سائوپائولو استاد دانشگاه در رشته حقوق بودید ولی بعد از مرگ مینو رایولا متوجه شدیم که امپراتوری او را به دست گرفته‌اید. 
من وکیل هستم و مدتها در سائوپائولو تدریس کرده‌ام. ولی در سال 98 و با معرفی قانون پله در برزیل شرایط اقتصادی فوتبال در این کشور تغییر زیادی کرد. یادم هست سزار سامپایو و ریوالدو یک شرکت تاسیس کرده بودند که قرار بود در فوتبال سرمایه گذاری کند. رئیس آن شرکت دوست دوران کودکی یکی از آشناهای من بود که گفت دنبال کسی می‌گردند که هم فوتبال را بشناسد و هم به ریزه‌کاری‌های قانون پله آشنا باشد. ورود من به حوزه مدیریت و حقوق فوتبال از اینجا بود.

اولین قراردادی که امضا کردی؟
یکی از اولین قراردادهای مدرن فوتبال برزیل انتقال فابیو مونته‌زینه از سائوپائولو بود که ما او را به اروپا منتقل کردیم و بعد هم در انتقال او به قطر دخالت داشتیم. فابیو هنوز در قطر زندگی می‌کند. بعد من به اروپا رفتم تا از حقوق ورزش بیشتر یاد بگیرم تا دانشم را به فوتبال برزیل منتقل کنم. در آن دوره بود که به شرکت مینو رایولا نزدیک شدم و کارمان را با هم شروع کردیم.

می‌گویند مینو رایولا کارش را از یک پیتزافروشی شروع کرده. درست است؟
نه، داستان پیتزافروشی که افسانه شهری است. نه مینو و نه خانواده‌اش هیچوقت پیتزافروشی نداشتند. در پرونده یک بازیکن که اسمش خاطرم نیست برای اینکه مینو را بکوبند این داستان را درست کردند.

1754794

ارلینگ هالند را اولین بار چه زمانی ملاقات کردی؟
اولین بار که ارلینگ را دیدم 17ساله بود. باشگاه با باشگاه فرق دارد. بعضی باشگاه‌ها کار ایجنت را جدی می‌گیرند و می‌دانند چقدر مهم است و بعضی هم سایه مدیر برنامه‌ها را با تیر می‌زنند. البته شکی نیست که ایجنت خوب و بد هم داریم. منچسترسیتی باشگاهی است که برای مدیران برنامه‌ها اهمیت قائل است. حرفه‌ای‌گری سیتی نقش مهمی در قرارداد بدون دردسر ارلینگ هالند داشت.

چندی پیش ادعا کردی که قیمت هالند به زودی به یک میلیارد یورو می‌رسد؛ باشگاهی هست که توان پرداخت چنین مبلغی را داشته باشد؟
بله وقتی این حرف را زدم همه چیز را در نظر گرفته بودم. این مبلغ مجموع انتقال او و حق استفاده از تصاویر هالند است. نمی‌دانم در آینده نزدیک باشگاهی پیدا می‌شود که یک میلیارد یورو برای یک بازیکن بپردازد یا نه. ولی در آینده کمی دورتر حتما. ولی یادتان باشد زمانی که پوگبا با قراردادی 100 میلیون یورویی منتقل شد مبلغ خیلی عجیبی بود و همه واقعا شگفت‌زده شده بودند.

شما مدیر برنامه‌های بالوتلی هستید که اخیرا با فلامینگو مذاکره کرده بود. چه شد که انتقال او عملی نشد؟
مدیران فلامینگو به دفتر من آمدند. ما در موناکو دیدار کردیم و خیلی حرف زدیم ولی برای هر دو طرف زمان مناسبی برای انتقال نبود. از این اتفاق‌ها می‌افتد. من شخصا خیلی دوست دارم ماریو بالوتلی را در حالی ببینم که با پیراهن فلامینگو بازی می‌کند. 
او اصلا انگار برزیلی است. یک فوتبالیست بامزه و باهوش که مثل راسو باهوش است. البته منظورم تعریف از ماریو است؛ اشتباه برداشت نکنید. ماریو بی‌نظیر است و اگر به برزیل بیاید هواداران فوتبال برزیل واقعا لذت خواهند برد.

1761310

وقتی جایزه بهترین مدیر برنامه‌ها را از دست پل پوگبا گرفتی چه حسی داشت؟
خیلی قشنگ بود. خوشحالم که این جایزه را گرفتم. این موفقیت نتیجه یک کار تیمی بود ولی اصلا انتظارش را نداشتم. این جایزه در واقع متعلق به تیم ما است نه من تنها. پس باید از شما به دلیل این جایزه تشکر کنم و به تلاش ادامه بدهم.

1761312

دیدگاه‌ها