کد خبر : 1852753 | 18 آبان 1401 ساعت 21:07 | 65.3K بازدید | 2 دیدگاه

گل تماشایی در فوتبال معلولان: جایزه پوشکاش مال اوست

گل تماشایی یک بازیکن لهستانی فوتبال معلولان باعث شده این گل به عنوان یکی از نامزدهای جایزه پوشکاش معرفی شود.

گل تماشایی در فوتبال معلولان: جایزه پوشکاش مال اوست

به گزارش "ورزش سه"، مارسین اولسکی، بازیکنی که در لیگ فوتبال معلولان لهستان بازی می‌کند، گلی به ثمر رساند که تصاویر آن در سراسر دنیا بارها دیده شده و به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.

با اینکه فوتبال معلولان به اندازه فوتبال دنبال‌کننده و علاقه‌مند ندارد و حتی ورزشی پارالمپیکی محسوب نمی‌شود اما این گل آنقدر تماشایی است که میلیونها بار تماشا شده است. تا جایی که توجه سازمانهایی مثل فیفا و یوفا به آن جلب شده و عده زیادی معتقدند گل اولسکی باید نامزد جایزه پوشکاش امسال باشد که به زیباترین گل سال اهدا می‌شود.

این گل در جریان دیدار دو تیم وارتا پوزنان و استال رژوو به ثمر رسید. اولسکی با دریافت سانتر یکی از هم‌تیمی‌هایش چوب‌دستی خود را زمین گذاشت و سپس با قیچی‌برگردان توپ را وارد دروازه کرد.

1761339
1761340

مارسین اولسکی کیست؟
این بازیکن 35ساله معلول اخیرا با تیم ملی لهستان در جام جهانی فوتبال معلولان حضور داشت. با اینکه اولسکی این روزها یکی از بهترین مهاجمین لیگ فوتبال معلولان لهستان است او از کودکی آرزو داشت دروازه‌بان بشود. او حتی مدتی هم به عنوان دروازه‌بان در تیم‌های محلی بازی می‌کرد اما در 23سالگی در یک تصادف اتومبیل به شدت آسیب دید و معلول شد. در نهایت پزشکان تشخیص دادند یکی از پاهای او باید قطع بشود. اما مارسین اولسکی با اراده‌ای آهنین از علاقه خود یعنی فوتبال دست نکشید تا امروز نامش به عنوان نامزد دریافت جایزه زیباترین گل سال مطرح شود.

دیدگاه‌ها