کد خبر : 1852957 | 20 آبان 1401 ساعت 09:39 | 32.4K بازدید | 0 دیدگاه

لذت قهرمانی با شکست حریف آمریکایی دوچندان شد

قهرمان کشتی آزاد امیدهای ۲۰۲۲ جهان معتقد است کسب مدال طلای این مسابقات با توجه به شکست حریف آمریکایی در فینال لذت و ارزش فراوانی داشت.

لذت قهرمانی با شکست حریف آمریکایی دوچندان شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، امیرحسین فیروزپور ملی‌پوش وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد امید کشورمان چندی پیش در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ اسپانیا موفق به کسب مدال طلا شد و رسماً خود را به عنوان یکی از مدعیان تیم ملی بزرگسالان به کادرفنی اثبات کرد.

او در مسابقات امیدهای جهان به ترتیب رقبایی از قزاقستان، فرانسه، کانادا و ترکیه را مغلوب کرد و فینالیست شد و در این دیدار حساس توانست با نتیجه ۱۰ بر صفر جاکوب کاردناس از آمریکا را شکست دهد و به مدال طلا برسد. مصافی که به گفته خودش با شیرینی و لذت فراوانی به پایان رسید و ناکامی سال گذشته را به بهترین شکل جبران کرد.

در همین راستا امیرحسین فیروزپور در گفتگو با اظهار داشت: حریف آمریکایی در مبارزه فینال از لحاظ قدرت بدنی و فیزیک بسیاری خوب و آماده بود که خوشبختانه توانستم با امتیاز عالی او را شکست داده و به مدال طلا برسم. البته سطح کمی و کیفی بالای مسابقات امسال در اسپانیا باعث شده بود حریفان خوبی وارد میدان شوند و ما دیدیم که کشتی گیران ترکیه، گرجستان و آمریکا انگیزه زیادی برای قهرمانی داشتند.

وی به ناکامی در مسابقات سال گذشته اشاره کرد و گفت: متأسفانه در آن رقابتها با بدشانسی و ناکامی برابر حریف آذربایجانی از راهیابی به فینال بازماندم و در نهایت به کسب مدال برنز بسنده کردم. به همین دلیل امسال با تمرینات ویژه و بیشتر توانستم بسیاری از نقاط ضعفم را برطرف کنم و با تمام توان از ابتدای مسابقات تا فینال کشتی بگیرم. به هر حال توانستم مدال برنز سال گذشته را با مدال طلای امسال ارتقا دهم و خودم را برای میادین بزرگ بعدی آماده کنم.

قهرمان جوانان جهان در خصوص احتمال دستیابی به دوبنده تیم ملی بزرگسالان برای حضور در جهانی و المپیک گفت: در این رابطه کاملاً تابع تصمیم کادر فنی هستم و مطمئناً باید ابتدا خودم را دوباره به مربیان اثبات کنم. ضمن اینکه وزن من جزو اوزان المپیکی نیست و باید برای رسیدن به این میدان بزرگ با برنامه‌های کادر فنی تغییر وزن دهم. البته همه چیز به مربیان بستگی دارد و من هم مثل یک سرباز تابع دستورات آنها هستم.

فیروزپور به غیبت مدعیان روسیه در میادین بین المللی اشاره کرد و افزود: بی تردید اگر کشتی گیران روس هم در مسابقات امیدهای جهان بودند، کیفیت پیکارها بالاتر می‌رفت و هر میدانی با حضور آنها حساس‌تر و سنگین‌تر است. را پایین خواهد آورد. به هر حال از بودن مدعیان روسی در مسابقات استقبال می‌کنم چراکه مصاف با آنها می‌تواند به خوبی نشان دهند کجای کشتی دنیا قرار داریم و می‌توانیم به خوبی برای میادین بزرگ‌تر مثل المپیک آبدیده‌تر شویم.

وی در پایان به رقابتهای لیگ برتر اشاره کرد و افزود: امسال با تیم بلیش تاکستان قرارداد دارم و از ابتدای مسابقات نیز به وضوح پیکارهای کیفی و سطح بالایی را در گروه خودمان شاهد هستیم. ضمن اینکه تلاش می‌کنیم با کسب نتایج مطلوب از گروه‌مان صعود کرده و فاصله را با جام قهرمانی کمتر کنیم.

دیدگاه‌ها