کد خبر : 1852972 | 20 آبان 1401 ساعت 11:10 | 21.3K بازدید | 0 دیدگاه

مشتاقم دوباره با او کشتی بگیرم، مونختور را می‌شنام

زارع: حسرت کشتی با آکگول برایم ماند

قهرمان سنگین وزن کشتی جهان در سال 2021 تاکید کرد که مشتاق است بار دیگر با طاها آکگول کشتی بگیرد.

زارع: حسرت کشتی با آکگول برایم ماند

به گزارش "ورزش سه" امیرحسین زارع در گفت‌وگو با تسنیم درخصوص احتمال رویارویی‌اش با طاها آکگول در جایزه بزرگ قرقیزستان عنوان کرد: خیلی مشتاقم با آکگول کشتی بگیرم، از آن کشتی در جهانی بلگراد حسرت زیادی برایم ماند، اشتباه کردم و در ثانیه آخر کشتی برنده را باختم. اینطور کشتی‌ها هرچقدر برگزار شود، به نفع جوانان است، خوب است که در چنین میدان‌هایی کسب تجربه کنیم.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما هم مسابقات جهانی سال بعد و مهم‌تر از آن المپیک 2024 پاریس است و برای آن تلاش می‌کنیم. امیدوارم از چنین مسابقه‌هایی چیزهای مثبتی عایدمان شود و برای خود من منجر به این شود که اشتباه قبلی را تکرار نکنم و در مسابقات مهم از تجربه حضور در چنین میادینی استفاده کنم.

وی درباره اینکه حریف او در مسابقه ماه آینده در قرقیزستان یک کشتی‌گیر از بین طاها آکگول یا مونختور مغولی نایب قهرمان سال 2022 جهان خواهد بود، ادامه داد: یک بار با کشتی‌گیر مغولی در تورنمنت قزاقستان که پیش از مسابقات جهانی همراه با حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و امیرحسین فیروزپور در آن شرکت کرده بودیم، کشتی گرفتم. آنجا شرایط خوبی نداشتم اما قبل از فینال سه بر صفر بردمش. کشتی‌گیر خوبی است، اما فنی نیست و کشتی‌اش ایستاست. سبک مبارزه‌اش را می‌شناسم. از این رقابت هم به لحاظ فنی و هم تجربی استفاده خواهم کرد و امیدوارم سکوی پرتاب من به مسابقات بعدی باشد.

زارع درمورد حریفان جوانی که امسال در چرخه انتخابی تیم ملی پیش رو دارد، گفت: من از جام تختی وارد چرخه می‌شوم، قبل از آن در یک تورنمنت رنکینک‌دار کشتی خواهم گرفت. هر مسابقه و برنامه‌ای که سرمربی تیم ملی در نظر گرفته باشد، به خوبی انجام خواهم داد تا نماینده شایسته‌ای برای ایران در مسابقات بین‌المللی باشم.

کشتی‌گیر 22 ساله مازندرانی که در عضویت تیم پتروپالایش بلیش در رقابت‌های لیگ برتر حضور دارد، در این‌باره نیز تاکید کرد: در حال حاضر درگیر لیگ هستیم، تیم‌مان به مرحله نهایی راه پیدا کرده است. من برای بلیش یک کشتی گرفتم و قرار است با نظر کادرفنی در مرحله پایانی مسابقات هم در خدمت تیم باشم. امیدوارم بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم. موظفم در قبال پولی که دریافت کردم، کشتی‌های خوبی بگیرم و امیدوار هستم که این اتفاق با پیروزی تیمم در مرحله پایانی همراه باشد.

امیرحسین زارع در خاتمه گفت: هر روز که جلوتر می‌روم آرزوی این را دارم که همه مردم کشورم دور از غم و غصه باشند، مردم مثل خانواده ما هستند، آرزو می‌کنم که همه ایرانی‌ها دل‌شان شاد باشد و ما هم تلاش می‌کنیم به عنوان سرباز وطن دل مردم را شاد کرده و با موفقیت کشتی، آنها را خوشحال کنیم.

دیدگاه‌ها