کد خبر : 1853082 | 21 آبان 1401 ساعت 09:10 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

کمال می‌گفت همه را بردم اما مدال جهانی نگرفته‌ام

محسن‌نژاد: با 30 درصد آمادگی به باکو رفتم

عضو تیم ملی کشتی فرنگی تاکید کرد که مبارزه با کرم کمال ترک برایش خیلی اهمیت داشته و از اینکه با میزان آمادگی کم توانست هم این حریف و هم کشتی‌گیران آذربایجان و قرقیز را شکست دهد، خوشحال است.

محسن‌نژاد: با 30 درصد آمادگی به باکو رفتم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، مهدی محسن‌نژاد که در هر سه مبارزه‌اش در جام‎ جهانی موفق به شکست حریفانش شد، دراین‌باره گفت: من آماده نبودم، آمادگی‌ام 30 درصد هم نبود، اما از نظر روحی شرایطم بهتر شده بود و حضور در جام‌جهانی هم بهترش کرد.

وی در مورد کشتی‌ انتقامی‌اش با کرم کمال ترک که در مسابقات جهانی صربستان با وجودی که 9-یک از او پیش بود، ضربه فنی شد، عنوان کرد: این کشتی برایم از همه مهمتر بود، همه می‌دانستند چقدر برایم اهمیت دارد که نشان دهم باخت قبلی‌ام یک اتفاق بود. من دفعه قبلی 9 امتیاز گرفته بودم که اسیر بدلکاری‌اش شدم، او کشتی‌گیر خیلی خوبی است خیلی هم عنوان دارد. 7 طلای نوجوانان، جوانان و امید گرفته، قهرمان اروپا شده است. کشتی اینطور نیست که فکر کنی در مبارزه قبلی 9 امتیاز گرفتی و این بار راحت او را می‌بری، هر مبارزه شرایط خودش را دارد.

محسن‌نژاد درخصوص اینکه با احتیاط با این حریف کشتی گرفت، تاکید کرد: او حریف بدلکاری است، خودش بعد از مبارزه‌مان گفت که من نفرات اول تا سوم دنیا را امسال بردم اما هنوز مدال جهانی بزرگسالان نگرفته‌ام. امسال هر جا رفته مدال گرفته، چه 60 کیلو و چه 63 کیلو. او در المپیک هم حضور داشت و بی‌شک یکی از خوب‌های 63 کیلوگرم دنیاست. خداراشکر که این مبارزه به خیر گذشت و توانستم شکستش دهم.

این کشتی‌گیر بهبهانی در مورد کشتی‌هایش به حریفان قرقیز و آذربایجان نیز گفت: کشتی با حریف قرقیز مشکل نبود، بدنم بعد از این کشتی خیلی بهتر شده بود و در فینال با حریف آذربایجانی که نایب قهرمان امیدهای جهان بود و طلای جوانان جهان را داشت کشتی گرفتم. حریف دست و پا بسته‌ای نبود اما راحت می‌توانستم اختلاف را بالا ببرم. کشتی باید 7-صفر تمام می‌شد اما داور اشتباه کرد و نتیجه 5-4 شد. کاملا مشخص بود، فیلم مبارزه‌ام هست، حریف آذربایجانی پایم را درگیر کرد که روی پل گیر کردم. من دو هیچ جلو بودم که فن زدم و گفتند وقت اول تمام شده درحالیکه یک ثانیه مانده بود. در تایم دوم هم ریسک کار بالا بود و من 5-4 پیش بودم و اگر درخواست چلنج می‌دادیم و رد می‌شد آن وقت 5-5 بازنده می‌شدم به همین دلیل اعتراض نکردیم.

محسن‌نژاد با اشاره به جو سالن مسابقه با حضور تماشاگران پرشور آذربایجانی تصریح کرد: این جو روی من تاثیر منفی نداشت انگار داشتند من را تشویق می‌کردند و کِیف می‌کردم. اصلا به نظرم نمی‌آمد که دارند حریف آذربایجانی را تشویق می‎کنند.

وی در خاتمه گفت: شرکت در جام‌جهانی و بردن هر سه حریفی از لحاظ روحی تاثیر خیلی خوبی روی من بعد از شکست در مسابقات جهانی داشت. البته در همان بلگراد هم اعتماد به نفس من خیلی بالا رفت و حالا می‌دانم می‌توانم در سطح اول دنیا برای کسب مدال طلا بجنگم. ذئ دو میدان مهم در سال 2023 پیش روی من است، مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی. اکنون هم رقابت بعدی من لیگ برتر است و با تیم سپاهان قرارداد دارم. بعد هم همراه با نفر اول قهرمان کشوری در بهمن ماه به یک تورنمنت بین‌المللی خواهیم رفت.

دیدگاه‌ها