کد خبر : 1853227 | 21 آبان 1401 ساعت 23:21 | 82.5K بازدید | 13 دیدگاه

هدایت صنعت نفت در دست مرد پرماجرا

سرمربی سابق سپاهان جانشین فیروز کریمی شد

سرمربی برزیلی و سابق سپاهان به عنوان جانشین فیروز کریمی در صنعت نفت آبادان منصوب شد.

سرمربی سابق سپاهان جانشین فیروز کریمی شد

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه صنعت نفت روز گذشته فیروز کریمی را از هدایت این تیم اخراج کرد و حالا به نظر می‌رسد برای سومین سرمربی این فصل با یک مرد برزیلی مذاکرات مثبتی داشته است.

ادسون تاوارس سرمربی ۶۶ ساله برزیلی گزینه مدنظر این باشگاه است که در آستانه نشستن روی نیمکت صنعت نفت قرار دارد و احتمالا در بیست و چهارمین تجربه سرمربیگری بار دیگر راهی ایران خواهد شد.

تاوارس که مربیگری را از ۲۲ سالگی و در سوییس آغاز کرده، سابقه کار در کشورهای بسیار زیادی را دارد و یک دوره کوتاه نیز در تیم سپاهان، کار در لیگ برتر خلیج فارس را تجربه کرد.

او در فصل ۸۴-۸۵ با تصمیم محمدرضا ساکت به عنوان سرمربی طلایی پوشان انتخاب شد اما پس از نتایج ضعیف راهی برزیل شد و دیگر هرگز به ایران برنگشت. تیم تحت هدایت او مقابل برق شیراز، تیم ته‌جدولی لیگ برتر شکست خورد و همین باخت باعث شد تا تاوارس با بهانه مرخصی به کشورش برود و در حالی که انتقادات زیادی را متوجه خود می‌دید، ترجیح داد به ایران نیاید و به سراغ شغل بعدی برود.

1762404

این سرمربی پرکار اما اغلب ناموفق، در لحظه ترک ایران ۴۹ ساله بود و حالا در ۶۶ سالگی به ایران بازمی‌گردد. جالب این است که او چهار دهه سابقه سرمربیگری حرفه‌ای در کارنامه دارد و شاید یکی از باسابقه‌ترین مربیان کنونی فوتبال جهان نیز باشد.

وی سابقه هدایت الهلال عربستان در فصل ۹۰-۹۱ و یوکوهاما در سال ۲۰۱۷ را هم در کارنامه دارد و دوبار هم سرمربی ویتنام بوده است.

آخرین تجربه کاری تاوارس به لیگ یک اندونزی بازمی‌گردد که در سال ۲۰۲۰ دوران ناموفقی را برای وی رقم زد و او حالا ماموریت جلوگیری از سقوط صنعت نفت را پیش روی خود می‌بیند.

حضور یک سرمربی برزیلی در حالی اتفاق می‌افتد که او پس از رضا پرکاس و فیروز کریمی، سومین سرمربی این فصل صنعت نفت پیش از پایان نیم فصل خواهد بود.

دیدگاه‌ها