کد خبر : 1853295 | 22 آبان 1401 ساعت 12:12 | 41.8K بازدید | 17 دیدگاه

ادعای منفی غول آمار و پیش‌بینی و داده‌پردازی

ایران - حالا اوپتا را هم باید شکست بدهیم!

شرکت آماری ورزشی اوپتا پیش‌بینی جالبی از تیم‌های صعودکننده و قهرمان جام جهانی ارائه کرده است.

ایران - حالا اوپتا را هم باید شکست بدهیم!

به گزارش "ورزش سه"، در فاصله یک هفته تا آغاز جام جهانی 2022 قطر بازار پیش‌بینی و انتخاب تیم‌های صعودکننده از هر گروه و حتی قهرمان این رقابت‌ها داغ است.
شرکت اوپتا، به عنوان یکی از شرکت‌هایی که تحلیل‌های آماری خوبی با داده‌های قابل اعتماد در زمینه ورزش ارائه می‌کند، تیم‌های صعودکننده از هر گروه را بر اساس داده‌های که در اختیار دارد، پیش‌بینی کرده است.  

آن‌ها بیشترین شانس برای صعود از گروه را با 69.27 درصد برای آرژانتین و سپس با 67.6 درصد برای برزیل قائل هستند. انگلیس با 63.02 درصد نیز در جایگاه سوم قرار دارد.

این در حالی است که سه شیرها بدترین شرایط در چند سال اخیر را تجربه می‌کنند و در شش بازی پیش از جام جهانی سه شکست و سه تساوی داشته‌اند و نتوانستند هیچ بردی به دست آورند که آماری بسیار نگران‌کننده است.

ایران که هم‌گروه انگلیس در جام جهانی 2022 قطر است با 25.6 درصد از کمترین شانس صعود به مرحله یک هشتم در این گروه برخوردار است. اوپتا به این موضوع اشاره کرده است که ایران هرگز موفق به صعود از گروهش در تاریخ جام جهانی نشده است.
1762583
آنها همچنین روی این موضوع تاکید کرده‌اند که ایران تنها 9 گل در 15 بازی در تاریخ جام جهانی به ثمر رسانده که باعث شده نرخ گلزنی این تیم 0.6 باشد که پایین‌ترین نرخ گلزنی در هر بازی برای هر کشوری است که بیش از 10 بازی در جام جهانی انجام داده است.

با این حال آنها تاکید دارند که شاگردان کارلوس کی‌روش تنها چهار گل در 10 بازی دریافت کرده‌اند و این نشان می‌دهد که عبور از دفاع این تیم برای رقیبان دشوار است، خصوصا انگلیس که در دیدارهای اخیرش در خط حمله با مشکل جدی گلزنی مواجه بوده است.

شانس آمریکا برای صعود به مرحله بعدی 46.77 درصد و همچنین شانس ولز نیز 42.09 درصد تخمین زده شده است.
این شرکت آماری ورزشی معتقد است که برزیل با 16.3 درصد بیشترین شانس قهرمانی جام جهانی را دارد، آرژانتین با 13.1 درصد، فرانسه با 12 درصد، اسپانیا با 8.9 درصد و انگلیس با 8.8 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

1762577

همچنین پیش‌بینی آنها از احتمال قهرمانی تیم‌های آسیایی نیز بسیار جذاب است. در این پیش‌بینی قطر با 0.3 درصد در رده اول، کره و ژاپن با 0.2 درصد در رده دوم، استرالیا و ایران با 0.1 درصد در رده سوم و عربستان سعودی با صفر درصد در جایگاه بعدی قرار دارند.

یک شرکت بیمه انگلیسی به نام لوید نیز اقدام به پیش‌بینی این رقابت‌ها کرده و مدعی شده است که فینال این جام جهانی بین دو تیم برزیل و انگلیس برگزار خواهد شد و انگلیس فاتح این رقابت‌ها خواهد بود. دیدارهای مرحله نیمه نهایی نیز برزیل-آرژانتین و اسپانیا-انگلیس خواهند بود.

دیدگاه‌ها