کد خبر : 1853624 | 24 آبان 1401 ساعت 11:29 | 333 بازدید | 0 دیدگاه

آمادگی فدراسیون شمشیربازی برای انتخابات

فدراسیون شمشیربازی طی مکاتبه با وزارت ورزش، آمادگی رسمی خود را برای آغاز روند انتخابات این فدراسیون اعلام کرده اما این وزارتخانه تا به امروز واکنشی به این مسئله نداشته است.

آمادگی فدراسیون شمشیربازی برای انتخابات

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، از جمله فدراسیون هایی که ماه‌هاست با پرونده انتخاباتیِ باز در وزارت ورزش مواجه شده، فدراسیون شمشیربازی است. فدراسیونی که نام نویسی از کاندیداهای آن سال گذشته انجام و از اردیبهشت ماه امسال هم وارد دوره سرپرستی شد اما بعد از تغییر سرپرست و ابطال نام نویسی های انجام شده، هنوز روند انتخاباتش از سر گرفته نشده است.

این در حالی است که سرپرست فعلی این فدراسیون طی مکاتبه با وزارت ورزش از آمادگی رسمی خود و فدراسیونش برای ثبت نام دوباره کاندیداها و شروع پروسه انتخابات خبر داده است. موضوع توسط علیرضا پورسلمان به محمدپولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش اعلام شده است. البته در این مکاتبه زمانی برای نام نویسی از کاندیداها پیشنهاد نشده تا در تعامل و هماهنگی با وزارت ورزش موضوع به نتیجه برسد. مکاتبه و اطلاع رسانی صورت گرفته اما تاکنون نتیجه ای نداشته است.

فدراسیون شمشیربازی در حالی با معضل توقف انتخابات مواجه شده که طی سال های گذشته به صورت متوالی در اختیار فضل الله باقرزاده بود. وی سه دوره متوالی رئیس فدراسیون شمشیربازی بود و حتی بهمن ماه سال گذشته هم برای ورود به انتخابات و تصدی ریاست برای چهارمین دوره متوالی نام نویسی کرد اما تاکید اساسنامه فدراسیون ها در مورد سه دوره ریاست برای فدراسیون ها مانع از پیشروی وی شد.

با این اوصاف باقرزاده ۲۸ اردیبهشت ماه و سه روز پس از اتمام دوره ریاستش در فدراسیون شمشیربازی به عنوان سرپرست این فدراسیون حکم گرفت اما این حکم هم شهریورماه با انتصاب پورسلمان به عنوان سرپرست جدید، ابطال شد.

با توجه به تاکیدی که وزارت ورزش در احکام صادره برای سرپرست ها مبنی بر مهیا کردن هر چه زودتر انتخابات دارد، انتظار می رفت پس از دو ماه استارت انتخابات در فدراسیون شمشیربازی زده شود اما به نظر می رسد وزارت ورزش هنوز اراده ای برای این کار ندارد که با وجود مکاتبه صورت گرفته زمانی برای نام نویسی از کاندیداها مشخص نکرده است.

این در حالی است که در حکم صادر شده برای پورسلمان (۳۱ شهریورماه) به وی برای مهیا کردن شرایط انتخاباتی در فدراسیون، داده شده بود.

دیدگاه‌ها