کد خبر : 1853786 | 25 آبان 1401 ساعت 11:10 | 32.2K بازدید | 8 دیدگاه

خدابخشی در مکزیک قهرمان جهان شد

یک طلای ایرانی دیگر برای صربستان، این بار در تکواندو!

مهدی خدابخشی که قبلا سابقه کسب عنوان قهرمانی جهان با پیراهن تیم ملی ایران را داشت، این بار با پرچم صربستان به مدال طلای جهان رسید.

یک طلای ایرانی دیگر برای صربستان، این بار در تکواندو!

به گزارش "ورزش سه"، تکواندوکار ایرانی که در سال 2015 به مدال طلای جهان رسیده بود، از چندی قبل با توجه به ازدواج با یکی از تکواندوکاران تیم ملی زنان صربستان، به این کشور مهاجرت کرد و با موافقت فدراسیون ایران توانست کار خود را در تیم ملی صربستان آغاز کند. 
در روزهایی که تکواندوکاران ایرانی در حسرت رسیدن به مدال طلای مسابقات جهانی در مکزیک به سر می‌برند، خدابخشی که با ملیت صربستانی در این رویداد حاضر شده بود، موفق به کسب مدال طلا شد. 

1763872

در دومین روز مسابقات جهانی مکزیک بامداد امروز، مهدی خدابخشی ملی‌پوش سابق تکواندوی ایران به مدال طلای وزن ۸۷- کیلوگرم رسید. او در دور اول تالح سلیمانوف از جمهوری آذربایجان را مغلوب کرد و در ادامه به مصاف ابوالفضل عباسی رفت. او در دو راند مقابل ملی‌پوش ۱۹ ساله ایران به برتری رسید. خدابخشی در مرحله یک‌چهارم نهایی با جردن استیوارت مبارزه کرد و در دو راند حریف کانادایی را شکست داد. این تکواندوکار در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف نیکیتا رافالوویچ از ازبکستان رفت و در دو راند با نتایج ۶ بر ۳ و ۳ بر ۲ رقیب خود را با شکست بدرقه کرد و فینالیست شد. در دیدار فینال نیز خدابخشی با مینگ کوان فنگ از چین دیدار کرد و در این مبارزه هم به برتری دو بر صفر با نتایج یک بر صفر و ۵ بر ۴ رسید.
بدین ترتیب مهدی خدابخشی دومین مدال طلای دوران حرفه‌ای خود را کسب کرد، اما این بار این قهرمانی برخلاف دوره قبلی به نام کشور صربستان به ثبت رسید. 
این در حالی است که چندی قبلی نیز علی ارسلان، فرنگی کار ایرانی موفق شد در مسابقات جهانی 2022 یک مدال طلا در وزن 72 کیلوگرم به نام صربستان ثبت کند. حالا در فاصله ای کوتاه دومین طلای یک ایرانی در رشته تکواندو به نام صربستانی ها به ثبت رسید.

1763870

دیدگاه‌ها