کد خبر : 1853792 | 25 آبان 1401 ساعت 11:30 | 55.7K بازدید | 15 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

هت تریک علی دایی روبه‌روی خداداد عزیزی(عکس)

علی دایی قبل از حضور در پرسپولیس و بایرن مونیخ، از تیم بانک تجارت خود را به فوتبال ایران معرفی کرد.

هت تریک علی دایی روبه‌روی خداداد عزیزی(عکس)

به گزارش "ورزش سه "، شروع خوب و بدون نقص علی دایی در مرحله مقدماتی جام جهانی سال 1994 آمریکا به همراه تیم ملی ایران در تیرماه سال 1372 و نمایش خوب او در مرحله نهایی انتخابی همان تورنمنت در آبان سال 72 علیرغم نمایش بد ایران، از حضور ستاره‌ای بزرگ در خط حمله ایران خبر می داد.
علی دایی که در رقابت های لیگ قدس به همراه برادرش محمد یکی از بازیکنان منتخب اردبیل بود، بعد از قبولی در دانشگاه شریف به تهران آمد و مدتی در تاکسیرانی به فوتبال خود ادامه داد، کشف دایی توسط ناصر حجازی و انتقال او به بانک تجارت، دایی را به یکی از ستاره های ایران تبدیل کرد. ستاره ای که با زدن 109 گل ملی سال‌ها آقای گل فوتبال جهان بود و بالاخره این عنوان را به رونالدو پرتغالی داد. 
سال 72 سال فوتبالی خوبی برای دایی بود، او در آن سال  تحت هدایت دو اسطوره بزرگ ایران ناصرحجازی و علی پروین فوتبال بازی کرد. دایی در سن 24 سالگی و در روز 25 آبان در یکی از بازی های جام باشگاه های تهران و در تیم تجارت با سرمربیگری ناصر حجازی برابر فتح تهران که از خداداد عزیزی در خط حمله استفاده می‌کرد، هت تریک کرد تا تیمش برابر یاران خداد با نتیجه سه بر یک به پیروزی برسد.

1763866

دیدگاه‌ها