کد خبر : 1854163 | 27 آبان 1401 ساعت 22:06 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

استارت درخشان متین و ناهید برای مدال جهانی

ناهید کیانی و متین رضایی، دو تکواندوکار ایران در روز پنجم مسابقات جهانی استارت امیدوار کننده ای داشتند.

استارت درخشان متین و ناهید برای مدال جهانی

به گزارش "ورزش سه"، روز پنجم مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در شرایطی در مکزیک استارت خورده که در روزهای اخیر ملی پوشان ایران سه مدال برنز در بخش مردان کسب کردند و در سایر اوزان نیز خبری از کسب مدال برای ایران نبود. 
در روز پنجم اما ناهید کیانی در وزن 53- کیلوگرم زنان و متین رضایی در وزن 63- کیلوگرم مردان به مصاف رقبای خود رفتند و در اولین مبارزه های خود خوش درخشیدند. 
ناهید کیانی که سال گذشته در المپیک توکیو ناکام بود، برای کسب مدال در مسابقات جهانی انگیزه زیادی دارد. او بعد از استراحت در دور اول، در مرحله یک شانزدهم نهایی، برابر مک وی از بریتانیا قرار گرفت. دختر تکواندوکار ایرانی در تایم اول و دوم از حریف خود عقب بود، اما با توفان چند ثانیه ای و ضرباتی که به سر حریف زد، توانست پیش بیفتد و اجازه ندهد کار به راند سوم کشیده شود. کیانی در تایم نخست 4 بر یک مقابل رقیب به برتری دست یافت و در راند دوم هم با اینکه 3 بر صفر عقب بود، 12  بر 4 به پیروزی رسید تا راهی مرحله یک هشتم نهایی شده و تا دقایقی دیگر برابر جو زو از چین قرار بگیرد. 
اما در وزن شلوغ 63- کیلوگرم مردان با حضور 55 تکواندوکار، متین رضایی جوان در دور نخست گاریدو از کلمبیا را در دو راند شکست داد و در دور دوم مقابل هاکان رچبر از ترکیه قرار گرفت؛ حریفی که دارای رنکینگ سه دنیا و مدال آور المپیک بود، اما متین با انگیزه فوق العاده خود توانست رقیب نامدارش را شکست دهد.  
در دور یک هشتم نهایی متین رضایی باید برابر نیاز پولاتف از ازبکستان قرار بگیرد.

ویدئو: 264799

دیدگاه‌ها