کد خبر : 1854335 | 28 آبان 1401 ساعت 20:36 | 49.4K بازدید | 3 دیدگاه

او یکی از قابل احترام‌ترین داوران دنیاست؛

معرفی علیرضا فغانی به سبک و سیاق سان

وب‌سایت انگلیسی سان با معرفی علیرضا فغانی و مسیر پیشرفت این داور او را یکی از بهترین داوران فوتبال جهان دانسته است.

معرفی علیرضا فغانی به سبک و سیاق سان

به گزارش "ورزش‌سه‌، در فاصله کمتر از ۴٨ ساعت مانده تا آغاز جام جهانی فوتبال در قطر و در حالی که رافائل کلاوس برزیلی برای قضاوت دیدار ایران و انگلیس انتخاب شده وب‌سایت انگلیسی سان که طی روزهای اخیر به معرفی داوران حاضر در جام جهانی پرداخته، در آخرین گزارش خود وضعیت علیرضا فغانی داور ایرانی حاضر در مسابقات را مورد بررسی قرار داده است. 
گزارش این وب‌سایت را که با سوال زیر آغاز شده را در ادامه می‌خوانید.
*علیرضا فغانی کیست و چند مرتبه در جام جهانی قضاوت کرده است؟
او یک داور ایرانی بسیار با تجربه است که پیش از رسیدن به جام جهانی روسیه حضور در فینال‌های آسیایی قابل توجهی را تجربه کرده است.
جیم شریدان نویسنده این گزارش سپس فغانی را به عنوان یکی از بهترین داوران دنیا معرفی کرده است:« علیرضا فغانی داور ایران فیفا یکی از قابل احترام‌ترین داوران جهان است. او پس از سوت زدن دیدار نیمه نهایی جام جهانی 2018 میان انگلیس و بلژیک بار دیگر به جام جهانی برگشته است.»

1765660

علیرضا فغانی کیست؟
فغانی که فرزند یک داور است، هفت فصل را در لیگ برتر فوتبال ایران قضاوت و سپس به مسابقات بین المللی صعود کرد. 
او که در اصل بازیکنی در لیگ های پایین ایران بود، داور شد و تنها یک سال پس از اولین بازی خود در لیگ برتر به لیست الیت فیفا راه پیدا کرد
اگرچه VAR برای اولین مرتبه در جام جهانی 2018 مورد استفاده قرار گرفت اما شما ممکن است علیرضا فغانی را در جام کنفدراسیون‌ها به خاطر بیاورید؛ جایی که نتوانست پنالتی شیلی را ببیند و از دیدن صحنه مانیتور هم خودداری کرد (اشاره به بازی پرتغال و شیلی که فغانی صحنه محرز پنالتی روی بازیکن شیلی را ندید و ترجیح داد از تکنولوژی هم استفاده نکند).
این داور ایرانی در دوران حرفه ای خود هدایت فینال لیگ قهرمانان آسیا 2014، جام ملت های آسیا 2015، جام باشگاه های جهان 2015 و المپیک 2016 را بر عهده داشته است.
فغانی همچنین در لیگ اندونزی ثبت نام کرده و هدایت بازی های داخلی در این لیگ برتر را بر عهده دارد.
انتظار می رود در بازی هایی که فغانی قضاوت آنها را برعهده می‌گیرد کارت زردهای زیادی ببینیم؛ چرا که او به طور متوسط در هر مسابقه 4.4 مرتبه از کارت زردش استفاده می‌کند.

درنهایت گزارش سان با این سوال که آیا او پیش‌تر هم برای جام جهانی انتخاب شده است به پایان رسیده که به شرح زیر به آن پاسخ داده شده است: 
فغانی در جام جهانی 2014 حضور داشت و به عنوان داور چهارم در بازی افتتاحیه بین برزیل و کرواسی مورد استفاده قرار گرفت.
او همچنین در رویدادهای بزرگی همچون بازی‌های المپیک و فینال‌های جام ملت‌های آسیا حضور داشته است.

دیدگاه‌ها