کد خبر : 1854447 | 29 آبان 1401 ساعت 12:35 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

گروکشی در ژیمناستیک، ایمیل فدراسیون شخصی است؟

آنچه این روزها در ژیمناستیک ایران خودنمایی می‌کند، بیچارگی این رشته به واسطه اقدامات برخی افراد است که همچنان خود را مدعی می‌دانند.

گروکشی در ژیمناستیک، ایمیل فدراسیون شخصی است؟

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، تابستان سال گذشته که دوره چهار ساله ریاست زهرا اینچه درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک به پایان رسید، شاید کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که این رشته در کمتر از 1.5 سال به چنین حال و روزی بیفتد.

لجبازی منحصر بفرد برخی از مدیران سابق فدراسیون و مسئولان ورزش باعث شد تا ژیمناستیک چند ماه به طور کامل منزوی و بایکوت شود و پس از چند ماه که توافقاتی صورت گرفت، چند سرپرست منصوب شدند که هیچکدام تاکنون نتوانسته‌اند گره کور انتخابات این فدراسیون را باز کنند.

طی ماه‌های اخیر مدیران رده بالای وزارت ورزش و فدراسیون ژیمناستیک اعم از وزیر ورزش و معاون او، بارها عنوان کردند که ایمیل فدراسیون در اختیار مسئولان قبلی است و مدیران وقت هیچ دسترسی به ارتباطات بین‌المللی ندارند. این در حالی بود که شنیده می‌شد مسئولان سابق فدراسیون گفته‌اند ایمیل در دست‌شان نیست و اطلاعی از این موضوع ندارند؛ تا اینکه سرانجام خودشان به طور رسمی به این مسئله اعتراف کردند.

چند روز قبل رئیس سابق فدراسیون در یک برنامه تلویزیونی حضور یافت و صحبت‌هایی را مطرح کرد که در نوع خود جالب بود، اما در روی دیگر این سکه مسائلی پنهان است که باید به آنها اشاره کرد.

او گفت که بحث ایمیل فرافکنی است و ایمیل تعریف شده برای سیستم خودشان است و به نام خود آنهاست. وی همچنین عنوان کرد که اگر رئیس قانونی باشد و طبق اساسنامه انتخاب شود، مشکلی برای افتتاح ایمیل جدید وجود ندارد.

رئیس سابق فدراسیون که مدعی شد در روز 23 دی 1400 استعفا داده و این استعفا توسط اعضای مجمع رد شده و او ابقا شده است، در پاسخ به این سوال که چرا در فدراسیون نمی‌توانند ایمیل جدید باز کنند؟ گفت که دلیل این مسئله به انتصابی بودن سرپرستان بازمی‌گردد.

اینچه درگاهی همچنین عنوان کرد که اگر از او ایمیل و پسورد درخواست شود، نمی‌تواند آن را در اختیار فرد دیگری بگذارد، چون به منزله مکاتبه او تلقی می‌شود.

مطرح شدن این صحبت‌ها بسیار عجیب بود و نشان داد که اوضاع بسیار بغرنج‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود. اینچه درگاهی رسماً از یک گروکشی خبر داد؛ گروکشی که با ایمیل صورت می‌گیرد و به نظر نمی‌رسد که به این زودی تمام شود. او ایمیل را به نوعی شخصی و مربوط به دوره ریاستش خودش دانسته، در حالی که وقتی یک فرد در یک سازمان منصوب می‌شود، مکاتبات را به ایمیل سازمانی و نه ایمیل شخصی با نهاد بالادستی انجام می‌دهد و پس از جدایی‌اش نیز آن ایمیل و موارد مرتبط با آن را تحویل می‌دهد. حالا اینکه چرا رئیس پیشین فدراسیون این کار را تحویل نمی‌دهد و همچنان خود را رئیس می‌داند، سوالی است که خودِ او و مسئولان وزارت ورزش می‌توانند به آنها پاسخ بدهند.

اگر قرار بر آن باشد که هر رئیسی در دوره خودش ایمیل سازمان ایجاد کند و پس از جدایی‌اش (حتی موقت) آن را به نفر بعدی تحویل ندهد، قطعاً سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و این می‌تواند به رقم خوردن مشکلات زیادی در آینده شود؛ مشکلاتی که همین الان در فدراسیون ژیمناستیک وجود دارد.

دیدگاه‌ها