کد خبر : 1854470 | 29 آبان 1401 ساعت 14:41 | 1.6K بازدید | 1 دیدگاه

انتظارات از هندبال بانوان بالا رفته است

پاکدل: هندبال در بین رشته‌های توپی پرچم‌داری کرد

رئیس فدراسیون هندبال گفت: تلاش ما این است ریل‌گذاری خوبی که در هندبال زنان آغاز شده، ادامه داشته باشد.

پاکدل: هندبال در بین رشته‌های توپی پرچم‌داری کرد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال درخصوص شرایط تیم ملی هندبال بانوان اظهار داشت: فردا تیم ملی بانوان در قالب باشگاه سنگ آهن در قهرمانی آسیا حاضر می‌شود. در چند سال گذشته اتفاقات خوبی در هندبال بانوان افتاد و بانوان ضمن کسب سه سهمیه  جهانی، به عنوان تنها کشوری که در هر سه رده سهمیه گرفت مطرح و مورد تقدیر فدراسیون جهانی قرار گرفت و این دستاورد بی‌نظیر و کم نظیر است و هندبال در بین رشته‌های توپی پرچم‌داری کرد.

وی افزود: تیم بانوان در بازی‌های کشورهای اسلامی علی‌رغم اینکه دیر اضافه شد، آماده نبود اما پیگیری کردیم تا در قونیه اعزام شود و جایی نباشد که تیم اعزام نشود. در بخش باشگاهی هم سپاهان در قزاقستان حاضر شد. تلاش ما این است ریل‌گذاری خوبی که در هندبال زنان آغاز شده، ادامه داشته باشد.

پاکدل تصریح کرد: صعود به یک هشتم نهایی در مسابقات جهانی نوجوانان در مقدونیه شمالی اتفاقی نیست و اگر مشکلات آسیب دیدگی نبود برزیل را هم در بازی آخر شکست می‌دادیم.
همه این نتایج اتفاقی نیست. در بحرین تمام قدرت‌ها را شکست دادیم. قبل از مسابقات در بازی تدارکاتی با ژاپن با 17 اختلاف گل بردیم‌.

وی خاطرنشان کرد: هندبال که برخی می‌گفتند پشتوانه ندارد و دچار بی ثباتی مدیریتی بود، الان آینده درخشانی دارد. امروز سه تیم ما در 5-6 سال آینده در بزرگسالان در آسیا و دنیا افتخارآفرینی می‌کنند. 10 اعزام بین المللی در 6 ماه داشتیم که یک اتفاق نادر بود و فشار زیادی روی فدراسیون وجود داشت. حضور اسپانسر پایدار و با پشتوانه قوی نیز اتفاق خوبی بود و از این نظر جزو چند رشته اول ایران در داشتن اسپانسر قوی هستیم. از 8 اعزام در رده‌های مختلف 7 تیم سهمیه جهانی گرفت و فقط تیم جوانان پسر جهانی نشد.

پاکدل افزود: این مسابقات بار مالی زیادی برای ما داشت. برای اعزام زنان باید بررسی می‌کردیم چون جزو قراردادهای ما نبود. برای اعزام تیم زنان دو برنامه داشتیم یا اسپانسر پای کار بیاید و یا یک باشگاه پیدا کنیم که حامی ما باشد. من دوست نداشتم فدراسیونی را که با شرایط سخت و با بدهی زیادی تحویل گرفتم دوباره بدهکار شود. تا این لحظه هم هیچ بدهی نداریم.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: در مورد اول چون حامی مالی کار خود را بسته بود امکان نداشت کمک کند. ما با سنگ آهن بافق یزد وارد مذاکره شدیم. آنها در زمینه‌های زیادی در کشور حامی بودند و با لطف و حمایت این باشگاه توانستیم تیم زنان را به مسابقات آسیا اعزام کنیم. تفاهم نامه ای را امضا کردیم و کار شروع شد. بخشی از بازیکنان خودشان بودند و بخشی هم به تیم ملی دعوت شدند.

وی تاکید کرد: این تیم فردا راهی اینچئون کره جنوبی می‌شود. شرایط سخت است و قدرت‌های آسیا نیز حضور دارد و استرالیا نیز بعد از چند دوره مجددا وارد آسیا شده و این ممکن است کار را سخت کند، جدا از بحث نتیجه که البته مهم است، امیدوارم بازیکنان از ارزش‌های کشور و هندبال دفاع کنند. انتظارات از هندبال بانوان بالا رفته و‌ این ممکن است فشار را روی تیم افزایش دهد. ورزش نیاز به اعتبارات بیشتر دارد چرا که ورزش از عوامل نشاط آور است. امیدوارم تصمیمی اتخاذ شود و همه در وزارت ورزش، دولت و مجلس  کمک کنند که بودجه کشور در سال آینده متفاوت دیده شود و ورزشکاران در عرصه های مختلف افتخار آفرینی کنند.

مهدی منصوریان، مدیر عامل باشگاه سنگ آهن بافق نیز گفت: از سال 99 در هندبال بانوان حاضر شدیم و با توجه به سرمایه گذاری‌ها در زیر ساخت‌ها و حمایت باشگاه به این نگاه رسیدیم که می‌توانیم در این حوزه ورود کنیم. حضور ما در لیگ برتر و همچنین به عنوان یک مسئولیت اجتماعی برای ارج نهادن به بانوان باعث شد به عنوان حامی مالی در کنار تیم باشیم.

وی افزود: امیدوارم سایر باشگاه‌ها نیز در این زمینه ترغیب شوند و از ورزش بانوان حمایت کنند. با نگاهی که فدراسیون به هندبال بانوان ایجاد کرد، تیم‌ها برای حضور در ورزش قهرمانی و حرفه‌ای بانوان ترغیب شدند. امیدوارم بهترین نتیجه توسط بانوان کسب شود.

دیدگاه‌ها