کد خبر : 1854490 | 29 آبان 1401 ساعت 16:25 | 66.5K بازدید | 1 دیدگاه

واکاوی یک اتفاق تکراری و عجیب در لیگ کشتی؛

رحمان بی رحم چرا قید 350 میلیون را زد؟

اتفاقی که سال گذشته برای کامران قاسمپور رخ داده بود، امسال توسط رحمان عموزاد بازهم در تیمی که رضا یزدانی سرمربی آن بود، تکرار شد.

رحمان بی رحم چرا قید 350 میلیون را زد؟

به گزارش "ورزش سه"، فینال لیگ کشتی آنقدر نزدیک و حساس پیش رفت که تا ثانیه های آخر هم کسی نمی دانست چه تیمی قهرمان شده. حتی رضا یزدانی و علی سوادکوهی بعد از پیروزی در کشتی آخر مقابل سیداکوف، قهرمان جهان و المپیک به شادی پرداختند، اما چند دقیقه بعد مشخص شد که تیم تاکستان قهرمان لیگ شده است.

اما در این میان رحمان عموزاد، تنها ستاره غایب در فینال لیگ کشتی آزاد بود؛ کشتی گیری که امسال با قهرمانی در جهان نامش را بر سر زبان ها انداخت و با توجه به سبک کشتی هجومی اش به رحمان بی رحم مشهور شد.

عموزاد که در مرحله مقدماتی یک کشتی برای تیم بانک شهر با سرمربیگری رضا یزدانی گرفته بود و دو برادرش به نام های فرزاد و محمدعلی هم در این تیم حضور داشتند، ناگهان به مسئولان قهرمان فصل قبل اعلام کرد نمی خواهد در فینال کشتی بگیرد.


برای پیگیری این ماجرا با رضا یزدانی تماس گرفتیم. او که سال قبل هم با ماجرایی مشابه مواجه شده بود و کامران قاسمپور با وجود داشتن قرارداد حاضر نشد برای تیمش روی تشک برود، اعلام کرد فعلا قصد صحبت کردن در این خصوص را ندارد و اظهارنظر را به دستیارانش واگذار کرد. 
به همین خاطر با هادی حبیبی، مربی تیم بانک شهر همکلام شدیم تا توضیحاتی را در خصوص جزییات قرارداد عموزاد و دلیل اصلی غیبتش در فینال ارائه کند. حبیبی در این باره به خبرنگار "ورزش سه" گفت: من تعجب می کنم برخی دوستان چطور در رسانه ملی بدون اطلاعات درست اظهارنظر می کنند. بندی در قرارداد عموزاد در خصوص تعداد کشتی هایی که می گیرد، وجود نداشته و او باید در تمام طول لیگ در خدمت تیم می بود. اگر هم چنین بندی که دوستان می گویند بوده باشد که رحمان یک کشتی بیشتر برای ما نگرفت و باید بازهم می آمد. 


وی افزود: مبلغ قرارداد عموزاد 700 میلیون تومان بود که او 50 درصد این مبلغ را همان ابتدا دریافت کرد. کلا برای ما یک کشتی گرفت و یک هفته مانده به فینال اعلام کرد شرایط بدنی ام خوب نیست و کشتی نمی گیرم. برادرش فرزاد هم اردوی تیم را ترک کرد و محمدعلی می خواست کشتی بگیرد که ما نیازی به او در فینال نداشتیم چون اصلا محمدعلی را به هوای دو برادر دیگرش جذب کردیم. 


مربی تیم بانک شهر عنوان کرد: سال قبل هم این اتفاق از سوی یک کشتی گیر دیگر رقم خورد. دست ما هم به هیچ جایی بند نیست و این باگ آیین نامه لیگ را نشان می دهد. هر سال تیمی که اول شده، راضی است و بقیه تیم ها ناراضی. من اعتقاد دارم تکرار این اتفاقات در سال های اخیر برای ما احتمالا از سوی برخی افراد داخل فدراسیون هدایت می شود. اگر رحمان کشتی گرفته بود، قطعا ما قهرمان بودیم.

دیدگاه‌ها