کد خبر : 1854548 | 29 آبان 1401 ساعت 20:58 | 71.6K بازدید | 7 دیدگاه

این اعتماد افراطی کار دست انگلیس می دهد؟

قمار بزرگ، ریسکی و پر عواقب ساوتگیت برابر ایران

اعتقاد افراطی به یک بازیکن به شدت سرمربی تیم ملی انگلیس را تحت فشار قرار داده است.

قمار بزرگ، ریسکی و پر عواقب ساوتگیت برابر ایران

به گزارش "ورزش سه"، از میان تمام مسائلی که انگلیس پیش از آغاز رقابت‌های جام جهانی و تقابل با ایران در روز دوشنبه بعدازظهر با آن روبرو می‌شود، هیچ چیز مهم‌تر از این موضوع نیست که آیا گرت ساوت‌گیت از تصمیم خود برای اعتماد به هری مگوایر پشیمان می‌شود یا خیر.

گرت ساوتگیت اخیراً به خاطر احتیاط بیش از حد مورد تمسخر قرار گرفته و به نظر می‌رسد که این خصیصه اخلاقی او در قرار گرفتن هری مگوایر در لیست تیم ملی انگلیس نیز تاثیر گذار بوده است.

در واقع حضور هری مگوایر در لیست تیم ملی انگلیس مثل یک شمشیر دو لبه است. این مسئله می‌تواند هم به عنوان یک خطر خود را مطرح کند و هم یک راه حل در طول جام جهانی؛ در نهایت فقط می‌توان گفت که همه چیز بعد از پایان رقابت‌های جام جهانی مشخص خواهد شد و آن موقع می‌توان فهمید که آیا ساوتگیت ریسک درستی انجام داده یا خیر.

1766358

تناقض چشمگیر است. از یک طرف ما ساوتگیت را داریم که همه چیز را روی یک مدافع متزلزل به خطر می اندازد و از یک سمت هم مگوایر که انگیزه های زیادی برای جبران و اثبات توانایی های خود دارد. این یک نمایش قدرت از سوی مربی ای است که از تعظیم در برابر اجماع عمومی امتناع می کند.

در هر صورت ساوتگیت می‌داند که اگر مگوایر در جام‌جهانی مرتکب اشتباه بزرگی شود چه واکنش های تندی به سمت او روانه خواهد شد. سرمربی تیم ملی انگلیس در ماه سپتامبر در پاسخ به سوالی درباره اعتمادش به بازیکن منچستریونایتد گفت: "هر اعتباری که دارم را روی این قضیه قرار می دهم. شما همیشه باید از تصمیم خود حمایت کنید و ما احساس می کنیم که او بازیکن مهمی است."

اما دیدگاه ساوتگیت با اکثر هواداران و کارشناسان فوتبال در انگلیس مشابه نیست و قطعاً حضور هری مگوایر در ترکیب اولیه انگلیس مقابل ایران با انتقاداتی مواجه خواهد شد. ساوتگیت به طرفداری افراطی از هری مگوایر متهم خواهد شد و این مدافع هم باید امیدوار باشد که بدون اشتباه بزرگ به کار خود در ورزشگاه خلیفه و مقابل ایران پایان دهد.

فشار بسیار زیادی در این باره وجود دارد و شما می‌توانید اعتقاد به هری مگوایر را بزرگ‌ترین قمار دوران حضور گرت ساوتگیت در دوران هدایت تیم ملی انگلیس بدانید. او تصمیمات جسورانه ای گرفته است؛ جو هارت و جک ویلشر را از ترکیب برای جام جهانی 2018 خارج کرد، به حرفه ملی وین رونی پایان داد و جردن پیکفورد را شماره یک خود کرد. اما این تصمیمات ریشه در منطق بی رحمانه داشت. با مگوایر، تصور این است که ساوتگیت یک نقطه کور ایجاد کرده است.

1766359

وفاداری الهام گرفته از نمایش های گذشته تا کجا پیش می رود؟ بحران اعتماد به مگوایر برای مدت طولانی ادامه داشته است. او از آگوست یک بازی در لیگ برتر به عنوان بازیکن اصلی به میدان رفته و به نظر می‌رسد آینده بلندمدتی در یونایتد نداشته باشد.  آنها پس از کنار گذاشتن مگوایر که تنها 9 بازی در این فصل داشته است، از نظر دفاعی پیشرفت کرده اند و اریک تن هاخ هم مانع از جدایی او در تابستان آینده نخواهد شد.

البته گزینه های تن‌هاخ در منچستر یونایتد به بازیکنان انگلیسی محدود نمی شود و در میان تمام این اعتراضات به دعوت هری مگوایر باید به این موضوع نیز توجه داشت که سه شیرها مدافعان میانی با کیفیت خیلی زیادی در اختیار ندارند.‌ همانطور که ساوتگیت در هنگام معرفی تیمش برای قطر اشاره کرد، دو جوان انگلیسی یعنی مارک گوئهی و فیکایو توموری هنوز کاملا آماده نیستند.

اگر انگلیس قصد داشته باشد با سه مدافع میانی به میدان برود عملاً هیچ جایگزینی برای هری مگوایر در جناح چپ وجود نخواهد داشت. اگر این بازیکن 29 ساله مثلاً قبل از بازی یک چهارم نهایی مقابل فرانسه مصدوم شود، ساوتگیت چه می کند؟جان استونز را به سمت چپ حرکت دهید، اریک دایر را در وسط قرار دهید و کایل واکر را در سمت راست قرار دهید؟ به سختی می توان آن را یک مجموعه آزمایش شده و قابل اعتماد دانست.

به همین دلیل است که انگلیس همچنان به مگوایر تکیه می کند و امیدوار است که او بتواند فرمی را که باعث شد او در یورو 2020 در مسابقات حضور داشته باشد، بازیابی کند. در بهترین حالت او مدافعی قدرتمند و پر انرژی است. او در کار با توپ خوب است و کاملاً قادر به درخشش  در یک دفاع فشرده و عمقی است؛ به همین دلیل است که او یک بازیکن کلیدی برای انگلیس ساوت گیت بوده است.

1766361

با این حال، مگوایر در بدترین حالت خود، بازیکنی خطرناک برای تیمش محسوب می شود. او سریع نیست، بنابراین برای انگلیس سخت است که از بالا دفاع کند. او در موقعیت‌های تک به تک خطاپذیر است، بنابراین ساوت‌گیت تمایل دارد که یک مهاجم را کنار بگذارد و در مقابل حریفان قدرتمند، با یک ترکیب سه دفاعه بازی کند.
این ایده‌آل نیست و با وجود اینکه ساوت‌گیت به حمایت علنی و خصوصی از مگوایر ادامه می‌دهد، نمی‌توان از این واقعیت فرار کرد که مدافع سابق لستر در هنگام تساوی 3-3 انگلیس مقابل آلمان در سپتامبر حداقل روی یک گل مقصر بود.

خطرات استفاده از هری مگوایر در ترکیب تیم ملی انگلیس واضح و آشکار است اما ساوتگیت مشخصا در جام جهانی نیز به حمایت خود از این مدافع باشگاه منچستریونایتد ادامه خواهد داد و فقط باید منتظر ماند و دید که آیا گرت ساوتگیت از این قمار بزرگ نتیجه خواهد گرفت یا خیر؟

دیدگاه‌ها