کد خبر : 1854591 | 30 آبان 1401 ساعت 08:05 | 8.9K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمانی تاریخی جوکوویچ در فینال تنیس ATP

اسطوره صربستانی ورزش تنیس بار دیگر با نمایشی درخشان به مقام قهرمانی مسابقات تنیس فینال تور مردان در تورین دست پیدا کرد.

قهرمانی تاریخی جوکوویچ در فینال تنیس ATP

به گزارش "ورزش سه" نواک جوکوویچ، تنیسور صربستانی، امشب در فینال مسابقات پایان فصل ای‌تی‌پی در شهر تورین، موفق شد در دو ست پیاپی کسپر رود نروژی را از پیش رو برداشته و به مقام قهرمانی این رقابت‌ها برسد.

در ست اول مسابقه، کسپر رود با وجود فرار از بریک شدن در گیم چهارم سرویس خودش، در نهایت در ششمین گیم موفق به هولد نشد تا این نواک جوکوویچ باشد که با بریک گردن گیم سرویس او، به هفتمین گیم خودش رسیده و این ست را با نتیجه 5-7 به نفع خودش به پایان ببرد.

در ست دوم مسابقه نواک خیلی زود توانست با بریک حریف، در آستانه کسب ششمین قهرمانی خودش در مسابقات فینال ای تی پی قرار بگیرد. در نهایت نوله این ست را هم با نتیجه 3-6 برد تا در مجموع با کسب برتری دو بر صفر، دو هزار امتیاز این مسابقات و 4.7 میلیون دلار جایزه تورنمنت را تصاحب کند.

1766547

اما این قهرمانی از چندین منظر برای این تنیسور پرافتخار حائز اهمیت بود. اولا اینکه با کسب ششمین قهرمانی در رقابت‌های فینال تور مردان، با رکورد فدرر افسانه‌ای از این منظر مساوی کرد.

او همچنین با این قهرمانی به مسن‌ترین قهرمان این تورنمنت تبدیل شد تا در 37 سالگی یک رکورد جاودانه از خودش برجا گذارد.

نواک در کنار دریافت بزرگ‌ترین جایزه مالی یک تورنمنت به ارزش 4.7 میلیون یورو، رکورددار دریافت جایزه از یک تورنمنت شد.

گفتنی است، کسپر رود نروژی با قبول شکست برابر نواک جوکوویچ، سومین نایب‌قهرمانی پرحسرتش را بعد از شکست در دیدارهای فینال رولن گاروس مقابل نادال و شکست مقابل آلکاراز در یو اس اوپن، پذیرا شد.

دیدگاه‌ها