کد خبر : 1854624 | 30 آبان 1401 ساعت 11:51 | 22.9K بازدید | 3 دیدگاه

برای از یاد بردن اتفاقات چهار سال پیش

طارمی و جام جهانی: امروز، زمان تسویه حساب است!

مهدی طارمی می تواند امروز، خاطرات تلخ آخرین بازی ایران در جام جهانی روسیه را به دست فراموشی بسپارد.

طارمی و جام جهانی: امروز، زمان تسویه حساب است!

به گزارش "ورزش سه"، کتاب زندگی حرفه ای مهدی طارمی، از 4 تیر 97 به نحو دیگری رقم خورد. او روی ریباند شوت قدوس در محوطه جریمه، در مصاف تک به تک با روی پاتریسیو قرار گرفت و سدریک سوارسی را در کنار خود می دید، که هرگز به او نمی رسید. ضربه طارمی، تور دروازه پرتغال را به لرزه در آورد، اما توپ او به گل تبدیل نشد.

چند دقیقه بعد، انریکه کاسرس، داور اهل کشور پاراگوئه سوت پایان بازی را به صدا درآورد و این، به معنای حذف تیم کی روش از جام جهانی بود. ایران تا تحقق یک رویا فاصله چندانی نداشت ولی صعود به مرحله یک هشتم نهایی، به یک قفل باز نشده تبدیل شد تا شاید چهار سال بعد و در قطر، این امر ممکن شود.

1766634

از آن روز تاکنون، مهدی طارمی در صدر بازیکنانی است که پیشرفت خیر کننده ای داشته و از حضور در الغرافه قطر، به جایی رسیده که َآقای گل پرتغال شده، بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رسانده، کاندید بهترین گل سال دنیای فوتبال شده، کلیدی ترین بازیکن پورتو بوده و دروازه تیم های بزرگی چون لیورپول، یوونتوس، اتلتیکو مادرید، چلسی، لاتزیو، لورکوزن و... را باز کرده است.

مهدی طارمی پس از عبور از سن 30 سالگی، در بهترین فرم دوران ورزشی خود قرار دارد. بازیکنی که گویا یک زندگی مشابه با داستان هالیوودی بنجامین باتن داشته و هر چقدر که اعداد مقابل سن او افزایش پیدا می کند، فرم فوق العاده، آمادگی بدنی و تعداد گلزنی و گلسازی او نیز رو به جلو پیش می رود و از او بازیکنی ساخته که تیم های مطرح دنیا را خواهان خود می بیند.

حالا طارمی می تواند داستان چهار سال پیش را همین امروز و در استادیوم بین المللی خلیفه تسویه کند. او چهار بار برابر تیم های انگلیسی به میدان رفته که ثمره آن، یک پیروزی با گل آکروباتیک و خارق العاده برابر چلسی بود که البته هیچ توفیقی برای او و پورتو نداشت چرا که شکست 2 بر صفر در بازی رفت، منجر به حذف آنها از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد.

پس از یک شکست برابر منچستر سیتی و 2 باخت در تقابل با لیورپول، حالا طارمی تجربه یک جدال جدید با تیم انگلیس را دارد. اما این بار تیم ملی این کشور، با ستاره های مطرح دنیای فوتبال مقابل مهاجم بوشهری قرار می گیرند و همگی با شناخت کامل از توانایی های مهدی، در صدد مهار او هستند.

چند ساعت دیگر، ایران و انگلیس به مصاف هم می روند. همه نگاه ها به ساق های طارمی خیره شده است. او می تواند فصول درخشان قبلی خود را با یک عملکرد قابل ستایش در جام جهانی، تکمیل کند. گلزنی در تورنمنتی به نام جام جهانی، رویای دست یافتنی برای او خواهد بود. امروز زمان تسویه حساب است.

1766635

دیدگاه‌ها