کد خبر : 1854780 | 30 آبان 1401 ساعت 21:20 | 19.1K بازدید | 0 دیدگاه

جود بلینگهام: این پدیده با سرعت نور پیش می‌رود

جود بلینگهام، ستاره 19ساله انگلیس، که امشب در دیدار مقابل ایران خودش را به عنوان یکی از ستاره‌های جدید جام جهانی مطرح کرد در مدتی کوتاه پیشرفتی خارق‌العاده داشته است.

جود بلینگهام: این پدیده با سرعت نور پیش می‌رود

به گزارش "ورزش سه"، امشب در ورزشگاه الخلیفه و در جریان شکست 6-2 ایران مقابل انگلیس اولین گل این بازی توسط جود بلینگهام به ثمر رسید. ستاره 19ساله انگلیسی که با درخشش در دورتموند نامش را به عنوان یکی از آینده‌‌داران دنیای فوتبال مطرح کرده بود و امشب قدم بزرگ دیگری برای وارد شدن به دنیای ستاره‌های بزرگ این ورزش برداشت.

تا کنون در تاریخ جام جهانی تنها یک ستاره انگلیسی، مایکل اوون، موفق شده بود پیش از بیست سالگی برای سه‌شیرها گلزنی کند. اما بلینگهام امشب در مقابل ایران نامش را در کنار نام اوون ثبت کرد. بلینگهام دو سال پیش با قراردادی 25 میلیون یورویی به دورتموند پیوست و این قرارداد برای فوتبالیستی 17ساله قابل توجه بود.

1767148

بلینگهام اخیرا به عنوان جوان‌ترین کاپیتان تاریخ بوندس‌لیگا بازوبند کاپیتانی دورتموند را به بازو بست. اما پدیده فوتبال انگلیس در مدتی کوتاه پیشرفتی خارق‌العاده داشته است. او از نوجوانی معمولی در یک تیم معمولی در انگلیس در ظرف چند سال نامش را به عنوان داغ‌ترین پدیده جوان فوتبال مطرح کرده است.

مسیر فوتبالی درخشان بلینگهام از باشگاه وست‌برامویچ آغاز شد. او بعد از بازی در رده سنی نوجوانان در این باشگاه اولین بازی‌اش برای تیم بزرگسال وست‌برومویچ را در سال 2019 انجام داد. او در آن زمان تنها 16 سال سن داشت و رکورد جوان‌ترین بازیکن تاریخ این باشگاه را شکست.

1767149

بلینگهام تنها در مدت سه سال توانسته از بازیکنی جوان در وست‌برامویچ که تنها در برخی بازی‌های جام حذفی به میدان فرستاده می‌شد به یکی از ستاره‌های سه‌شیرها در جام جهانی تبدیل شود. اگر در ماه ژانویه یا تابستان آینده شاهد انتقال او از دورتموند به یکی از باشگاه‌های بزرگ اروپا باشیم رقم انتقال بلینگهام چیزی در حدود 150 میلیون یورو برآورد می‌شود. او به این ترتیب به یکی از گران‌ترین ستاره‌های دنیای فوتبال تبدیل خواهد شد.

دیدگاه‌ها