کد خبر : 1854812 | 30 آبان 1401 ساعت 23:41 | 13K بازدید | 1 دیدگاه

عصبانیت از داور قطری: تکل گرت بیل کارت نداشت

کارت زردی که داور دیدار آمریکا و ولز به گرت بیل نشان داد با اعتراض‌های زیادی مواجه شده و به عنوان یکی از اشتباهات فاحش داور قطری توصیف شده است.

عصبانیت از داور قطری: تکل گرت بیل کارت نداشت

به گزارش "ورزش سه"، نیمه اول دیدار تیمهای ولز و آمریکا، دو حریف ایران در گروه B جام جهانی، با برتری 1-0 آمریکایی‌ها به پایان رسید. یکی از صحنه‌های بحث‌برانگیز این نیمه اما کارت زردی بود که عبدالرحمن الجاسم، داور قطری، به گرت بیل نشان داد.

در دقیقه 40 مسابقه درحالیکه ولز با گلی که تیموتی وه‌آ چهار دقیقه پیش به ثمر رسانده بود از آمریکا عقب افتاده بود ولزی‌ها مصمم بودند که در دقایق باقی‌مانده از نیمه اول کار را به تساوی بکشانند. برای همین وقتی توپ به یونس موسی، هافبک آمریکایی، رسید گرت بیل با یک تکل بلند به استقبال او رفت تا هر چه سریع‌تر مالکیت توپ را در اختیار تیمش ولز قرار دهد.

1767239

با اینکه در تصاویر آهسته هم مشخص بود که گرت بیل تکل صحیحی انجام داده ولی الجاسم در سوت خود دمید و نه تنها اعلام خطا کرد بلکه یک کارت زرد به ستاره ولزی نشان داد.

1767240

با دقت در تصاویر تلویزیونی مشخص است که بیل زمانی تکل خودش را آغاز می‌کند که توپ 2 تا 3 متر از موسی فاصله گرفته است. وقتی بیل به موسی می‌رسد تنها تماسی اندک با پشت پای موسی دارد و این تماس در حدی نیست که عامل به زمین خوردن او بشود. بیل موفق می‌شود توپ را با پای دیگرش جمع کرده و در اختیار بگیرد. علاوه بر هواداران ولز عده زیادی از کارشناسان هم در این صحنه معتقد به اشتباه داور قطری هستند.

دیدگاه‌ها