کد خبر : 1854823 | 01 آذر 1401 ساعت 00:56 | 58.3K بازدید | 15 دیدگاه

آفسایدگیری اشتباه قبل از گل سوم انگلیس(عکس)

خط دفاعی تیم ملی ایران فضای زیادی در زمان گل سوم انگلیس به مهاجمان این تیم داد.

آفسایدگیری اشتباه قبل از گل سوم انگلیس(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی انگلیس در حالی موفق شد در هر دو نیمه دیدار مقابل ایران سه گل بزند که اگر اشتباه‌های متوالی در خط دفاعی شاگردان کارلوس کی‌روش اتفاق نمی‌افتاد، آنها این باخت سنگین را متحمل نمی‌شدند.

در بین ۶ گل خورده تیم ملی ایران مقابل انگلیس، اشتباه عجیبی که در زمان گل‌های سوم و ششم اتفاق افتاد، بیشتر از بقیه به چشم آمد و در زمان گل سوم، بی‌توجهی به آفسایدگیری توسط مرتضی پورعلی‌گنجی کاری کرد تا سه مهاجم حریف برنامه تاکتیکی خود را پیاده کنند و به راحتی به دروازه برسند.

1767299

توپ‌گیری باکایو ساکا در میانه زمین، آغاز حمله انگلیس بود ولی در شرایطی که پس از آن بازیکنان ایران می‌توانستند با یک آفسایدگیری راحت موقعیت را از شاگردان ساوت‌گیت بگیرند، اشتباه محاسباتی و حتی بی‌توجهی به این مسئله، شرایطی به وجود آورد تا جود بلینگهام با یک پاس در عمق برای هری کین، او را در سمت راست راه بیاندازد و در ادامه ارسال این بازیکن را رحیم استرلینگ تبدیل به گل کند.

زمانی که بلینگهام قصد داشت در میانه زمین پاس گل بدهد، سید مجید حسینی و صادق محرمی آفسایدگیری درستی داشتند، اما مرتضی پورعلی‌گنجی با فاصله حدودا دو متر عقب‌تر از آنها، کاری کرد تا هری کین و استرلینگ در موقعیت آفساید قرار نگیرند و حرکت این دو ستاره انگلیس، گل سوم را به همراه بیاورد.

1767301

دیدگاه‌ها