کد خبر : 1854942 | 01 آذر 1401 ساعت 17:34 | 21.1K بازدید | 5 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

شماره 10عربستان و گلهای به یاد ماندنی(عکس)

عربستان با ستاره نامدارش سالم الدوساری در یک بازی نفس گیر آرژانتین را از دم تیغ گذراند تا مسی و یارانش بدانند برای قهرمانی راه سختی را در پیش دارند.او خاطره شماره 10بزرگ این کشور را زنده کرد.

شماره 10عربستان و گلهای به یاد ماندنی(عکس)

به گزارش "ورزش سه "،  یک بازگشت رویایی در نیمه دوم برای عربستان بعد از شکست یک بر صفر برابر آرژانتین رقم خورد تا نماینده شایسته آسیا برابر قهرمان آمریکای جنوبی و بازیکنان بزرگش به پیروزی بزرگ دو بر یک برسد.
آرژانتینی ها که سه گل آنها در نیمه اول به دلیل آفساید مردود شده بود، فکرش را هم نمی کردند در 5 دقیقه همه چیز از دست بدهند. بعد از گل مساوی صالح الشهری در دقیقه 48 این سالم الدوساری بود که در دقیقه 53 با چرخشی کم نظیر توپ روی پای راستش آورد و با ضربه ای کات دار به زاویه مخالف تیر خلاص را بر پیکر مسی و شاگردانش وارد کرد. گلی تماشایی و درحد جام جهانی و خود سالم الدوساری که این روزها یکی از بزرگان فوتبال آسیا از الهلال عربستان است.
این گل همه را یاد گل تاریخی و تماشایی سعید العویران ستاره نامدار عربستانی ها در جام جهانی 1994 آمریکا انداخت. در آن تیم پرستاره عربستانی ها بازیکنانی چون محمد الدعیه، احمد جمیل مدنی، محمد الخیلاوی، فواد انور، فهد البیشی، خالدمسعد الموالید، سعید العویران، سامی الجابر، عبدالله زبرماوی و ... در جام جهانی بودند. در هفته سوم و پایانی بلژیک و عربستان به مصاف هم می‌رفتند. نماینده اروپا هر ۲ بازی خود را با نتیجه یک بر صفر برده بود و عربستان پس از باخت ۲ بر یک مقابل هلند، برابرِ مراکش با نتیجه مشابه به پیروزی دست یافته بود و برای صعود باید بلژیک را قربانی جاه طلبی های خود می کرد.
آن بازی در عین ناباوری  با نتیجه یک بر صفر به نفع عربستان به پایان رسید تا آنها در گروهی سخت و دشوار به مرحله بعد صعود کنند. کاری که انگار تصمیم دارند در جام جهانی 2022 دوباره آن را تکرار کنند و با شکست آرژانتین آن را به همگان نشان دادند.
تک گل آن  مسابقه به یاد ماندنی و تاریخی در دقیقه ۵ توسط سعید العویران زده شد. گلی غیر معمولی و باورنکردنی. ستاره شماره 10آن سالهای کشور عربستان که در راه جام جهانی هفت گل در مرحله انتخابی زده بود، در زمین خودی توپی که از زیر پای انزو شیفو ستاره آن سالهای بلژیک عبور کرده بود را از  یارانش گرفت و با طی کردن مسافت ۶۹ متری و عبور از سد چهار بازیکن توپ را به زیبایی وارد دروازه میشل پرودوم  یکی از بهترین  دروازه بان های آن سالهای فوتبال جهان کرد.
حالا تاریخ برای عربستان تکرار شده و این بار شماره 10آنها سالم الدوساری گلی تماشایی برای آنها زد،گلی که نشان داد او بازیکنی خاص در خطه خاورمیانه است و شماره 10لایق اوست، شماره ای که روزگاری در تن سعید العویران  با آن گل ماندگار بود.

1767663

دیدگاه‌ها