کد خبر : 1855202 | 03 آذر 1401 ساعت 05:00 | 24.7K بازدید | 3 دیدگاه

او از اخراج گریخت و به این‌جا رسید

موریاسو انتقام کابوس تاریخی را از قطر گرفت

درست یک‌ سال بعد از آن روزهای سخت که می‌رفت حتی به پایان کار موریاسو در ژاپن منجر شود، این مربی حالا به یک قهرمان تبدیل شده است.

موریاسو انتقام کابوس تاریخی را از قطر گرفت

به گزارش “ورزش سه”، یک‌ روز بعد از شگفتی‌سازی عربستان که همراه بود با پیروزی ۲-۱ این تیم مقابل آرژانتین، در روز چهارم جام‌ یک مدعی دیگر توسط حریفی دیگر از آسیا نقره‌داغ شد. قهرمان داستان این بار ژاپن بود که با هدایت موریاسو یکی از مهم‌ترین بردهای تاریخ خود را مقابل آلمان کسب کرد.

سرمربی ۵۲ ساله ژاپن با تغییراتی که در نیمه دوم ایجاد کرد، آلمان مدعی را به زانو درآورده و بردی را رقم زد که حالا او را تبدیل به محبوب‌ترین چهره ژاپن کرده است.

1768569

همین یک سال پیش بود که با تحمل دو شکست در سه بازی نخست دور انتخابی، ژاپن را در آستانه از دست دادن سهمیه جام جهانی‌ قطر قرار داد. در همان مقطع بود که فشار روی موریاسو به حداکثر رسید و بسیاری از هواداران و رسانه‌های خشمگین خواستار برکناری او بودند.

1768571

موریاسو و فدراسیون فوتبال ژاپن اما با تعهدی مثال‌زدنی‌‌ به همکاری ادامه دادند و در نهایت موفق شدند سهمیه قطر را کسب کنند و با رقم زدن‌ چنین شروعی مقابل قدرتمندترین تیم گروه، حالا مدعی بالا رفتن هستند. حاصل این‌ اعتماد، چهره موریاسو بود که تغییراتش‌ در عرض یکسال به اندازه تفاوت شرایط الان ژاپن در گروه H جام جهانی با وضعیت این‌ تیم‌ در پایان هفته سوم دور گروهی که فقط سه امتیاز داشتند، است.

1768570

موریاسو قطعا ته دلش به ۲۹ سال پیش در قطر نیز می‌اندیشید. جایی که ژاپن در دیدار پایانی دور نهایی انتخابی جام جهانی ۱۹۹۳ در قطر در حالی که او را به علت مصدومیت در اختیار نداشت، ۲-۲ مقابل عراق متوقف شده و از صعود بازماند؛ هواداران ژاپنی از آن دیدار به عنوان کابوس دوحه یاد می کردند که حالا بعد از حدود ۳۰ سال توسط کسی جبران می شود که یکسال پیش کاربری در انتقاد از نتایج تیمش، خطاب به او گفته بود: “خواب شب ما را پس بده…”

1768572

دیدگاه‌ها