کد خبر : 1856083 | 07 آذر 1401 ساعت 15:11 | 86.5K بازدید | 17 دیدگاه

آمار و ارقام حساس‌ترین بازی جام جهانی 2022

نقطه ضعف آمریکا نقطه قوت ایران است

فراتر از تمام چالش های سیاسی قدیمی و جدید بازی تیم های ایران و آمریکا در دور سوم مرحله گروهی جام جهانی 2022 یک جدال تمام عیار فوتبالی است.

نقطه ضعف آمریکا نقطه قوت ایران است

به گزارش" ورزش سه" اما چرا ایران و آمریکا از نظر فوتبالی یک بازی جذاب خواهد بود. هر دوتیم شانس صعود دارند و ایران احتمالا با یک مساوی هم بتواند به مرحله بعدی برود اما امریکا برای رسیدن به دور دوم باید سه امتیاز را از این بازی دشوار به دست آورد. 
عملکرد دو تیم در بازی اول با هم تفاوت دارد هرچند تنها یک امتیاز با هم اختلاف دارند. آمریکا در هر دوبازی مساوی کرد در حالی که نمایشی پایاپای برابر ولز و انگلستان داشت اما تیم ملی ایران در دو بازی کاملا متفاوت بود؛ یک نمایش فوق ضعیف برابر انگلستان در مسابقه اول و یک بازی عالی و در کلاس جام جهانی برابر ولز که منجر به خلق بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران شد.
کی روش در 6 مسابقه ای که روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته ابتدا توانست اروگوئه را در یک بازی جذاب و تماشایی با یک گل مغلوب کند اما برابر سنگال به مساوی یک، یک دست پیدا کرد. تیم ملی در بازی بعدی برابر نیکاراگوئه این تیم آمریکای مرکزی را با تک گل مهدی ترابی برد اما شاگردان کی‌روش در آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی پیش از جام جهانی برابر تونس در یک بازی پشت درهای بسته دو بر صفر شکست خوردند.

تیم ملی در برابر انگلستان نمایشی دور از انتظار داشت تا مرد پرتغالی یک شکست بزرگ و تلخ را در دور جدید حضورش در تیم ملی تجربه کند هرچند او تیمش را به شکلی شگفت‌انگیز برای بازی دوم برابر ولز آماده کرد و در نمایشی دلچسب و سطح بالا به یک برد دو صفر و سه امتیاز حیاتی دست پیدا کرد.
تیم ملی در شش مسابقه اخیرش با کارلوس کی‌روش 2 شکست، یک مساوی و سه برد و آمار 1.86 امتیاز را کسب کرده است. 

اما اگر بخواهیم به آمار بازی های اخیر دو تیم تکیه کنیم وضعیت تیم ملی به هیچ وجه نسبت به حریفش بدتر نیست. تیم ملی آمریکا نیز در شش مسابقه اخیرش تنها یک برد و آنهم در مرحله گروهی مقدماتی جام کونکاکاف برابر تیم گرانادا کسب کرده است. اما به غیر از برد پرگل برابر این تیم بی‌نام و نشان دنیای فوتبال آمریکایی ها چهار تساوی و یک شکست در شش مسابقه اخیر به دست آورده اند. جالب است که دو بازی از این شش مسابقه بازی های دوستانه با دو حریف آسیایی عربستان سعودی و ژاپن بوده که ایالات متحده در برابر هردوتیم آسیایی موفق به برد نشد. این تیم با عربستان بدون گل مساوی کرد و به ژاپن با دو گل باخت و این نتایج می تواند تیم ایران را از نظر روحی و اعتماد به نفس، بالاتر از حریف آخرش در دور گروهی قرار بدهد.

همچنین از نظر آماری به نظر می رسد ایران و آمریکا تا حدودی تیمهایی هستند که نقاط ضعف و قوت متقابل دارند. مثلا تیم ایران یکی از بهترین تیم ها در فاز تدافعی و بازپس‌گیری توپ (22 بازپس‌گیری توپ و در رده دوم تیم های جام جهانی پایین‌تر از استرالیا) و احمد نوراللهی در همین بخش یکی از بهترین بازیکنان در جام جهانی تا اینجاست. این در حالی است که آمار تیم آمریکا در بازپس‌گیری توپ در دوبازی صفر بوده است.

1771210
احمدنوراللهی یکی از بهترین بازیکنان جام تا این لحظه در بازپس‌گیری توپ بوده و در رده دوم قرار دارد
1771203
جدول آمار بازپس‌گیری تیم‌های جام جهانی که تیم ملی ایران یکی از بهترین تیم‌های تورنمنت تا اینجا بوده و در رده دوم پایین‌تر از استرالیا قرار دارد

 

1771206
آمار بسیار ضعیف تیم آمریکا در بازپس‌گیری که این تیم را با صفر بازپس‌گیری در رده آخر جدول قرار داده است


در زمینه تعداد پاس که می تواند مالکیت توپ را هم نشان بدهد تیم ملی آمریکا با 921 پاس که 845 تا از آنها سالم بوده‌اند اکنون در رده ششم تیم های جام جهانی است. جایی که تیم ایران آمار خیلی خوبی ندارد و با تنها 430 پاس در دوبازی که 340 پاس از آن سالم بوده در رده بیست و ششم است. با اینحال نباید این مالکیت را دلیل برتری تیمی ایالات متحده دانست چرا که این تیم با وجود این تعداد پاس تنها 2 شوت از 15 شوتش در چارچوب بوده است. آماری که درباره تیم ملی 29 شوت است که 9 تا از آنها در چارچوب حریفان بوده است. تیم ایران به دلیل همین تعداد شوت درچارچوب در رده پنجم بهترین تیم های جام جهانی تا این لحظه قرار گرفته است. دو تیم در برخی آمار از جمله ضربه های آزاد با 22 ضربه باهم برابر هستند و ایران در رده چهاردهم و امریکا در رده پانزدهم جدول این بخش حضور دارند.

1771207
تیم ملی ایران در تعداد پاس با 340 پاس صحیح در رده 26 قرار گرفته است
1771208
تیم ملی آمریکا با 845 پاس عملکرد خوبی داشته و در رده ششم قرار دارد

دیدگاه‌ها