کد خبر : 1856105 | 07 آذر 1401 ساعت 16:39 | 40K بازدید | 12 دیدگاه

ناگهان شروع به دست زدن کردند

اختصاصی از قطر: صعود ایران از کنفرانس مطبوعاتی!

این بهترین مصاحبه کارلوس کی‌روش با خبرنگاران در دوران حضورش روی نیمکت ایران بود.

اختصاصی از قطر: صعود ایران از کنفرانس مطبوعاتی!

به گزارش "ورزش سه" کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دقایقی قبل در نشست خبری پیش از دیدار برابر آمریکا حاضر شد.

کی‌روش که به خوبی از بهترین فرصت تیم ملی ایران برای صعود از مرحله گروهی در تاریخ جام‌های جهانی آگاه بود، با اعتمادبنفسی مثال‌زدنی، یک کنفرانس خبری فراموش‌نشدنی برای اصحاب رسانه و هواداران تیم ملی رقم زد.

او در ابتدا با احترامی خاص، از تیم ملی امریکا و دستاوردهای آنها در این تورنمنت یاد کرد و آنها را باثبات‌ترین تیم گروه دانست. در ادامه از دوران حضورش در لیگ فوتبال این کشور گفت تا این که نوبت به تیم ایران برسد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران که به واسطه برد در بازی قبلی، دست بالاتر را در دیدار فردا مقابل آمریکا به نسبت برهالتر در اختیار دارد، با صحبت‌هایی امیدبخش، به هواداران تیم ملی اطمینان خاطر داد مسئولیت سنگینی که به عنوان سرمربی تیم ملی روی دوش خود دارد را درک می‌کند و برای تحقق رویای آنها در پس ششمین حضور در جام جهانی، تلاش می‌کند.

سی‌کیو که با تعریف و ستایش خبرنگاران ایرانی حاضر در نشست همراه شده بود، فروتنانه از دریافت اعتبار پیروزی برابر ولز به خاطر شیمی بین او و بازیکنان امتناع کرد و آن نتیجه را ماحصل یک کار گروهی دانست. کی‌روش با هوشمندی، از صحبت بیشتر در مورد یورگن کلینزمن و چالش روزهای گذشته‌اش با او خودداری کرد و سوال یک خبرنگار در این خصوص را محترمانه، بی‌پاسخ گذاشت تا نشان دهد به چیزی جز بازی فردا فکر نمی‌کند.

او که کریم انصاری‌فرد، کاپیتان شماره دو تیم ملی را هم در کنار خود می‌دید، صحبت‌های خبرنگاران را با آرامش گوش می‌کرد و از صحبت دوباره در مورد کلینزمن اجتناب ورزید. اما نقطه اوج کنفرانس کی‌روش به سوالی پیرامون چالش فدراسیون فوتبال ایران با امریکا بر سر مسائلی نظیر دست بردن در لوگو پرچم ایران بود. کی‌روش در پاسخ به این سوال، پاسخی داد که خبرنگاران و حاضران در سالن کنفرانس را به تشویق وا داشت.

1771295

او در ابتدا با گفتن یک جمله جذاب و تهییج‌کننده، بردن فوتبال با جنگهای روانی را یک باور غلط توصیف کرد و در ادامه با صحبت از هدف فوتبال به عنوان یک سرگرمی، به ریشه افریقایی‌اش گریزی زد و از فراموشی رنج دو روز گرسنگی در کودکان با جادوی یک توپ فوتبال گفت. صحبتی که تحسین و تشویق او توسط حضار را به دنبال داشت و بار دیگر ثابت کرد، کارلوس کی‌روش، سلطان بلامنازع کنفرانس‌هاست!

کی‌روش که در خلال صحبت‌های اولیه‌اش با یادآوری شروع‌های خوبش در جام جهانی، اهمیت یک پایان خوب را متذکر شده بود، در ادامه با وام‌گرفتن از نصایح کاری پدرش برای این شغل، رسالت و ماموریت بازیکنانش را نشاندن لبخند به لب مردم برای حداقل نود دقیقه دانست و دور کردن حواس بازیکنان از چیزی جز این ماموریت را، دروغ به فوتبال دانست.

سرمربی پرسابقه ایران که در جایی از نشست، با گفتن جمله‌ای قصار و جالب توجه، نتیجه بازی را در دستان خدا و خدای فوتبال را، نتیجه بازی قلمداد کرده بود، در اواخر جلسه، بازیکنان را در زمین بازی به مثابه افراد حاضر در نمایشی دانست که به دور از کمک پدر یا مادر خود، فقط باید در صحنه آواز خوانده و شادی کنند.

در حالی که جلسه کنفرانس رو به پایان بود، کی‌روش که شجاعانه یا محتاطانه بازی کردن را یک مفهوم نسبی و خارج از محاسبات زمین فوتبال دانسته بود، با اعتماد بنفس از عزم تیمش برای رفتن به زمین به جهت فکر کردن به یک هدف واحد که بردن بازی است سخن به میان آورد تا اعضای تیم از مایه افتخار مردم بودن، اطمینان حاصل پیدا کنند. اتفاقی که با امیدواری کی‌روش با بهترین بودن تیمش در بازی فردا حاصل خواهد شد. صحبت‌های الهام‌بخش کی‌روش در انتهای نشست، تشویق حاضرین در جلسه را در هنگام خروج او به همراه داشت تا یکی از بیادماندنی‌ترین نشست‌های خبری جام جهانی 2022 قطر و چه بسا یکی از احساسی‌ترین کنفرانس‌های تاریخ جام جهانی، پیش از حساس‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران ماندگار شود.

بهنام جعفرزاده - دوحه

دیدگاه‌ها