کد خبر : 1856268 | 08 آذر 1401 ساعت 12:22 | 62.6K بازدید | 2 دیدگاه

تهدید یوفا از سوی رییس فدراسیون

فوتبال روسیه به AFC می‌پیوندد

رییس فدراسیون فوتبال روسیه می‌گوید احتمال حضور این تیم در مسابقات برگزار شده توسط ای اف سی وجود دارد.

فوتبال روسیه به AFC می‌پیوندد

به گزارش "ورزش سه"، خبرگزاری های روسی به نقل از الکساندر دیوکوف، رئیس فدراسیون فوتبال روسیه، نوشتند که اتحادیه فوتبال روسیه (RFU) ممکن است به فکر تغییر عضویت خود از اروپا به آسیا باشد.

خبرگزاری ریا به نقل از دیوکوف گفت: «چند ماه پیش گفتم زود است به این ایده فکر کنیم. اما اکنون این امکانی است که باید در نظر بگیریم.»

او البته تاکید کرد که هنوز مذاکراتی را با کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام نداده چرا که یوفا روسیه را جزوی از اروپا می‌داند و در چنین شرایطی مذاکره با ای اف سی به زعم او اقدام شایسته‌ای نیست.

یوفا و فیفا بهمن ماه سال گذشته اعلام کردند که تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه اجازه حضور در تمام مسابقات برگزار شده توسط این دو نهاد را ندارند که این موضوع منجر به حذف روسیه از مقدماتی جام جهانی نیز شد.

اگرچه این اظهارنظر رییس فدراسیون فوتبال روسیه به چیزی شبیه تهدید مقامات یوفا شبیه است اما حضور روسیه در آسیا، اتفاقی است که معادلات فوتبال در این قاره را تغییر می‌دهد.

البته روسیه حتی با اضافه شدن به آسیا نیز فعلا از حضور در جام جهانی محروم خواهد بود اما این تیم می‌تواند برای حضور در جام ملت‌های ۲۰۲۷ تلاش کند.

دیدگاه‌ها