کد خبر : 1856283 | 08 آذر 1401 ساعت 12:52 | 1.8K بازدید | 0 دیدگاه

آزادکار درجه 2 هم بیشتر از قهرمان فرنگی پول می‌گیرد

دلخانی: درباره وزنم در اردو تصمیم می‌گیرم

قهرمان وزن 63 کیلوگرم جهان با انتقاد از ارقام پایین قرارداد فرنگی‌کاران در لیگ برتر این فصل، گفت که حتی قرارداد کشتی‌گیر درجه دو در لیگ آزاد هم بالاتر از قهرمانان جهان و المپیک در رشته فرنگی است.

دلخانی: درباره وزنم در اردو تصمیم می‌گیرم

به گزارش "ورزش سه" میثم دلخانی در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت دستش بعد از آنکه به دلیل شکستگی جراحی را پشت سر گذاشت، اظهار داشت: بهترم. قرار است روز اول دی پزشک جراحم دستم را معاینه کند تا مشخص شود از چه زمانی می‌توانم تمرین کشتی را شروع کنم. هنوز که اجازه تمرین کشتی ندارم.

وی که یک ماه پیش از مسابقات جهانی دستش را جراحی کرده بود، ادامه داد: از همان ابتدا می‌دانستم که بهبودی دستم شش ماه زمان می‌برد، به همین خاطر در این مدت دستم را تقویت کردم.

دلخانی در مورد زمان ورودش به چرخه انتخابی تیم ملی در سال 2023 تأکید کرد: به مسابقات قهرمان کشوری که نمی‌رسم. بعد از آن احتمالاً اردوها شروع می‌شود. فکر می‌کنم با توجه به اینکه احتمالاً جام تختی اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، بتوانم استارت کارم را از این رقابت‌ها بزنم.

قهرمان جهان در سال 2021 در پاسخ به این سؤال که آیا قصد تغییر وزن و حضور در وزن المپیکی در بازگشت دوباره به کشتی را ندارد، تصریح کرد: فعلاً هیچ تصمیمی در این باره نگرفتم. باید به اردوی تیم ملی بروم و با سرمربی صحبت کنم و بعد تصمیم بگیرم.

این کشتی‌گیر شیرازی یک سال غیبت در مسابقات جهانی را اتفاق بدی دانست و ادامه داد: این خیلی به من لطمه زد. ضمن اینکه سال گذشته هم در لیگ کشتی نگرفتم و امسال هم به دلیل جراحی نه در مسابقات جهانی و نه لیگ نتوانستم حضور پیدا کنم، هنوز پاداش جهانی سال گذشته ما را نداده‌اند و ما منبع مالی هم که نداریم.

دلخانی درباره سطح پایین قراردادهای لیگ فرنگی گفت: اینقدری که از کشتی آزاد استقبال می‌شود از لیگ فرنگی نمی‌شود. نمی‌دانم دلیلش چیست. این مبالغ پایین در شأن قهرمانان جهان و المپیک نیست. قصد بی‌احترامی ندارم، اما کشتی‌گیران درجه دوی آزاد هم رقم قراردادشان بیشتر از قهرمان کشتی فرنگی جهان است، در دو سال اخیر که اینطور بوده و اغلب مدال‌داران کشتی فرنگی در لیگ کشتی نگرفتند و باید حتماً فکری بابت این موضوع کرد.

دیدگاه‌ها