کد خبر : 1856444 | 09 آذر 1401 ساعت 01:43 | 77.5K بازدید | 14 دیدگاه

درخواست VAR، رفتار اشتباه بازیکنان تیم ملی

در ثانیه های پایانی بازی ایران در برابر آمریکا شاهد یک رفتار غیر حرفه ای از سوی بازیکنان تیم ملی بودیم.

درخواست VAR، رفتار اشتباه بازیکنان تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، ذهنیت خطا به روی مهدی طارمی موجب شد تا چند بازیکن تیم ملی از داور وسط مسابقه درخواست بازبینی صحنه را داشته باشند. در حالی که طبق قوانین رفتن به کنار خط و بازبینی صحنه  به دست داور وسط نیست. داور ویدئویی صحنه ها را آنی مورد بررسی قرار می دهد و در صورتی که داور وسط در تصمیم خود مرتکب اشتباه شده باشد به او اعلام می کند به کنار زمین بیاید و صحنه را بازبینی و در صورت تشخیص جدید تصمیم خود را تغییر دهد.

در صحنه مورد اشاره داور وسط دستور به ادامه بازی داد و داور ویدئویی صحنه مورد اعتراض بازیکنان تیم ملی را خطای مدافع آمریکا به روی مهدی طارمی تشخیص نداد و در مورد این صحنه با داور اسپانیایی صحبت نکرد و طبیعی بود اعتراض بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران به داور مسابقه بی نتیجه بماند و تنها موجب شد برای ثانیه های باقی مانده بازیکنان تیم ملی تمرکز لازم را از دست بدهند.

کمک داور ویدئویی هنوز وارد استادیوم های ایران نشده است اما چه خوب از هم اکنون متوجه شویم که مربیان و بازیکنان دو تیم نمی توانند از داور وسط درخواست بازبینی صحنه را داشته باشند. تنها در صورتی داور به کنار خط می آید تا صحنه را مورد بازبینی قرار دهد که داور ویدئویی تشخیص داور وسط را اشتباه بداند.در این صورت داور به کنار خط می آید تا ویدئوی صحنه را ببیند و در صورت لزوم در تصمیم خود تجدید نظر کند.

اشتباه مشابه را از بازیکنان تیم ملی در جام ملت های قبلی و در بازی با ژاپن دیده بودیم که پیش از سوت داور بازی را رها کردند و درخواست امشب بازیکنان تیم ملی هم از داور اسپانیایی اشتباه بود و در هیچ مسابقه دیگری در جام جهانی دیده نشد که بازیکنان از داور درخواست VAR داشته باشند. هر چند اعتراض به داوری ممکن است در همه بازی ها وجود داشته باشد.

دیدگاه‌ها