کد خبر : 1856519 | 09 آذر 1401 ساعت 14:05 | 14.4K بازدید | 1 دیدگاه

وزنه برداری در یک قدمی حذف از المپیک!

یکی از مقامات فدراسیون جهانی وزنه برداری از احتمال بالای حذف وزنه برداری از المپیک 2028 خبر داده است.

وزنه برداری در یک قدمی حذف از المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، اورسلا پاپاندره آ، نایب رییس اول فدراسیون جهانی وزنه برداری، درباره آینده وزنه برداری در بازی های المپیک به صحبت پرداخته؛ صحبت هایی که نگرانی ها را در خصوص حذف وزنه برداری از المپیک را افزایش داده است.

نایب رییس فدراسیون جهانی در گفتگویی که با روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری ایران داشته، در این خصوص می گوید: "نمی دانم کلمه «خوش بین» می تواند دقیقا مفهوم را برساند یا نه. در حال حاضر در وضعیت خوبی نیستیم و متاسفانه این واقعیت است. به ویژه برای من خیلی قبول آن سخت است چون خودم در این عرصه حضور داشتم حتی قبل از این که اجازه رقابت زنان در بازی های المپیک صادر شود. المپیک برای من، برای هر ورزشکاری اهمیت بسیار زیادی دارد و نگرانم که سابقه دوپینگ ها و فسادهای وزنه برداری، روی وجهه آن اثر گذاشته و ترسم این است که اگر در یک بازه زمانی کوتاه، اقدامات کافی و قاطع انجام نشود، فرصت را برای تصمیم گیری تا فوریه از دست بدهیم. اگر در همین مدت کاری انجام ندهیم، از المپیک بعدی حذف می شویم که نمی دانم دائمی خواهد بود یا فرصتی برای بازگشت وجود خواهد داشت ولی آنچه تا امروز مشخص است، این است که ما در برنامه بازی های المپیک 2028 نیستیم. بنابراین درخواست ما از IOC این است ک وزنه برداری را در برنامه بازی ها قرار دهد. مذاکرات فیمابین هم بر این اساس بوده که IOC توپ را در زمین ما قراردهد. در مقطعی از تاریخ پس از «آیان» قرار داریم که اقدامات لازم و کافی در این زمینه انجام نشده بنابراین زمان بسیار کوتاهی برای تصمیم گیری و بهبود وضعیت باقی مانده است.»

این صحبت های یکی از مقامات عالی فدراسیون جهانی وزنه برداری نشان می دهد که ماجرای حذف این رشته از المپیک 2028 جدی است و باید دید ایران چه اقدامی در زمینه ماندگار شدن این رشته پرمدال در المپیک انجام خواهد داد.

دیدگاه‌ها