کد خبر : 1856571 | 09 آذر 1401 ساعت 20:30 | 17.1K بازدید | 15 دیدگاه

استرالیا چراغ اول را روشن کرد

استرالیا ۱ - دانمارک ۰، کانگوروها یقه وایکینگ‌ها را گرفتند

استرالیا اولین تیم آسیایی در مرحله حذفی لقب گرفت.

استرالیا ۱ - دانمارک ۰، کانگوروها یقه وایکینگ‌ها را گرفتند

به گزارش "ورزش سه" در دیدار استرالیا و نماینده قاره سبز، دانمارک محکوم به پیروزی بود. آنها در نیمه اول تلاش زیادی برای حمله از خود نشان دادند ولی در خلق موقعیت جدی درون محوطه استرالیا ناکام بودند. وایکینگ ها برای اولین بار در جام‌جهانی در سه بازی ابتدایی موفق نشدند دروازه حریفان را باز کنند.

آنها بعد از تساوی بدون گل در نیمه اول نیمه دوم را با برنامه ریزی بهتری شروع کردند و حملات را به ویژه از جناح راست شکل دادند ولی به جز دقایق پایانی آنها از رسیدن به دروازه استرالیا دور بودند در این بین متئو لکی با یک فرار با سرعت بالا وارد محوطه دانمارک شد و با یک ضربه توپ را به گوشه راست دروازه اشمایکل رساند تا آب سردی بر پیکر دانمارک بریزد. دانمارک بعد از این نیاز به دو گل داشت تا به جای استرالیا صعود کند اما آنها در زدن یک گل هم دچار مشکل بودند در نهایت داور سوت پایان بازی را به صدا درآورد تا استرالیا بر خلاف پیش بینی‌ها با کنار زدن دانمارک به مرحله حذفی صعود کند.

1772794


جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه D
ورزشگاه: الجنوب (دوحه) - ساعت ۱۸:۳۰ - تماشاگر:
داور: مصطفی غربال (الجزایر)/ کمک‌ها: موکرانه گوراری و عبدلهاک اتچیالی (الجزایر)/ داور چهارم: ماگوته اندیایه (سنگال)/ داور ویدیویی: مائورو ویلیانو (آرژانتین)

ویدئو: 266004/


تیم ملی استرالیا:

متئو رایان، میلوس دگنک، هری سوتار، کای رولز، عزیز بهیچ، متئو لکی (۸۹ آیدین هروستیچ)، جکسون ایروین، آرون موی، کریگ گودوین (۴۶ کینائو باکاس)، میچل دوک (۸۲ جیمی مک لارن) و رایلی مک گری (۷۴ بایلی رایت)
سرمربی: گراهام آرنولد

1772787

تیم ملی دانمارک:
کاسپر اشمایکل، یواخیم اندرسون، راسموس کریستنستن (۴۶ الکساندر باه)، آندریاس کریستنسن، پی‌یر امیل هویبرگ،  ماتیاس ینسن (۵۹ میکل دامسگارد)، کریستین اریکسن، ژواکیم مهله (70 ندرس کرنلیوس)، یسپر لیندشتروم، مارتین برایثویت (۵۹ کسپر دالبرگ) و اسکوف السن (70 رابرت اسکوو)
سرمربی: کسپر هیولماند

1772789

🟨 اخطار: 

عزیز بهیچ(۴)

میلوش دگنک(۵۷)

رابرت اسکوو (۷۶)

⚽️ شرح گل:

استرالیا ۱ - دانمارک ۰ دقیقه ۶۰: از دست دادن توپ در نیمه دانمارک به آنها موقعیت ضدحمله داد و مک گری با پاس دقیق در بهترین زمان لکی را در نیمه دانمارک صاحب توپ کرد و او پا به توپ وارد محوطه شد و بعد از دو بار سر توپ زدن و گیج کردن مهله با ضربه دقیق توپ را از بین پاهای او عبور داد و  به گوشه راست دروازه اشمایکل فرستاد.

ویدئو: 266003

بهترین بازیکن زمین:
اولین گل لکی بدون شک تا اینجا مهمترین گل زندگی او بود تا استرالیا برای دومین بار به مرحله حذفی صعود کند. متئو لکی علاوه بر این در کارهای دفاعی عملکرد خوبی داشت و تنها ضربه در چارچوب خود را تبدیل به گل کرد تا بهترین بازیکن زمین انتخاب شود.

⏱لحظات حساس:

دقیقه ۱۱: پاس مستقیم بلند از نزدیکیهای میانه میدان از خواکیم اندرسن با یک ضربه سر به ماتیاس ینسن رسید و او با کنترل خوب از جناح راست وارد محوطه شد و با پای راست به زاویه نزدیک دروازه رایان شوت زد ولی دروازه‌بان استرالیا با دو دست توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۹: نفوذها و حضور پر تعداد در یک سوم دفاعی استرالیا دقیقه به دقیقه خطر حملات دانمارک را بیشتر میکند. اینبار پاس بلند به جناح چپ محوطه دانمارک رسید و ژواکیم مهله توپ را به کنترل در آورد و وارد محوطه استرالیا شد. پاس زمینی او به محوطه شش قدم استرالیا چیزی نمانده بود تبدیل به گل به خودی شود ولی رایان با دست و پا توپ را از منطقه خطر دور کرد.

دقیقه ۴۲: کار ترکیبی در جناح چپ محوطه استرالیا از طرف بازیکنان دانمارک با یک و دو شروع شد. در ادامه یسپر لیندشتروم با دریبل دو طرفه بلند، یار مقابل را برداشت و وارد محوطه شد اما پاس این بازیکن در اختیار دروازه‌بان استرالیا قرار گرفت و ثمری نداشت.

دقیقه ۴۸: استرالیا با پرس بالا فعلا بازی را در دقایق ابتدایی نیمه دوم در اختیار گرفته. مک گری از جناح چپ محوطه دانمارک نفوذ کرد و پاس کات بک او داخل محوطه و در فضای مناسب به جکسون ایروین رسید ولی ضربه این بازیکن فضای بالای دروازه را شکافت و به بیرون رفت.

1772801

🔴حاشیه:

* استرالیا یک و دانمارک سه تغییر نسبت به دیدار قبلی داشته‌اند.

* هشتمین کشور پهناور دنیا سه منطقه زمانی مختلف هم دارد. 

1772786

* جانی اینفانتینو رییس فیفا از جایگاه ویژه ورزشگاه الجنوب، تماشاچی این دیدار است.

1772780

* دانمارک برای اولین بار در جام‌جهانی نتوانست در نیمه اول در سه دیدار مرحله گروهی دروازه حریفان را باز کند.

* در دقیقه ۷۱ با سرنگونی کسپر دالبرگ داور در سوت خود دمید و نقطه پنالتی را نشان داد ولی لحظاتی بعد با دیدن پرچم کمک اعلام آفساید کرد.

* متئو لکی با گل امروز روی ۶۶ درصد از گلهای استرالیا در این تورنمنت نقش داشته است. اولین گل لکی در جام جهانی چهاردمین گل او برای استرالیاست. او نسبت به نزدیکترین هم تیمی در این رقابتها، ۵ گل بیشتر زده باشد.

* مت رایان دروازه‌بان استرالیا بیشتر از تمام هم تیمی‌ها پاس سالم داشت.

1772867

دیدگاه‌ها