کد خبر : 1856637 | 10 آذر 1401 ساعت 01:32 | 364.4K بازدید | 7 دیدگاه

سوار بر رولر کاستر در 54 دقیقه کشنده گروه D

نفرین 130 میلیون مکزیکی پشت سر توست!

با سوت پایان دو مسابقه حساس گروه D، یک شیرجه و دو پرچم سرنوشت برنده و بازنده و صعود کننده را تغییر داد.

نفرین 130 میلیون مکزیکی پشت سر توست!

به گزارش "ورزش سه"، برای مکزیکی‌ها هیچ اسمی بدیمن تر از استورات برت نیست، کمک داوری که دوگل سبزپوشان آمریکای مرکزی را مردود اعلام کرد، بی رحم و خشن شبیه به دانلد ترامپ وقتی می‌خواست دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک را بسازد.

مکزیک برای صعود از گروه خود باید از سد عربستان عبور می کرد و علاوه بر این، نیازمند شکست لهستان بود و خب همه چیز طوری پیش رفت که ممکن بود مکزیک همراه با آرژانتین به دور بعد برود.

عربستان – مکزیک، آرژانتین – لهستان .نیمه اول هر 2 دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید آن هم با واکنش عالی شزنی روی پنالتی مسی . اما هم مکزیک و هم آرژانتین نیمه دوم را توفانی آغاز کردند. آرژانتین در دقیقه 46 و مکزیک در دقایق 47 و 52 به گل رسیدند . حالا شاگردان جراردو مارتینو نیازمند دو گل دیگر بودند چرا که در شرایط مساوی کارت شماری به ضرر آنها و به سود لهستان بود.

1773064

در دقیقه 55، مکزیک به گل سوم رسید. یک و دوی ایروینگ لوزانو با هنری مارتین منجر به گل زیبای لوزانو شد ولی استورات برت کمک داور انگلیسی به نشانه آفساید، پرچم خود را بالا برد. تصمیم سختی بود که اتاق وار هم آن را تایید کرد.

1773061

اما در شرایطی که بازی در لوسیل با تنش دنبال می‌شد آرژانتین با حرارتی قابل توجه دومین گلش را هم زد. خولیان آلوارز با استفاده از پاس انزو فرناندز آلبی سلسته را به گل دوم رساند تا مکزیک برای صعود فقط یک گل بخواهد.

1773060

با گل دوم آرژانتین، لهستان و مکزیک در همه چیز برابر شده بودند. امتیاز، گل زده، گل خورده، تفاضل گل و طبق قانون فیفا، فقط تعداد کارت های زرد و قرمز کمتر تیم صعود کننده را مشخص می کرد که لهستان به دلیل دریافت 2 کارت زرد کمتر، در وضعیت بهتری بود و  در نتیجه مکزیک به یک گل دیگر نیز نیاز داشت.

1773062

تیم جراردو مارتینو برای اینکه همچنان در قطر بماند، فشارش را بیشتر کرد ولی توپ ها وارد دروازه نمی شدند. مکزیک موقعیت های بسیار زیادی را خلق کرد و در دقیقه 88 توانست به گل برسد. پاس عمقی بازیکنان مکزیک این بار اوریل آنتونا رسید و او توانست دروازه العویس را در موقعیتی تک به تک باز کند اما باز هم برت پرچم خود را بالا برد تا این گل مکزیکی‌ها هم مردود شود.

عجیب اینکه آنتونا برای برپایی جشن شادی خود به سمت تماشاگران رفته بود اما وقتی به زمین برگشت  با دیدن پرچم کمک داور، چهره بهت زده اش شکار قاب کارگردان تلویزیونی شد. 
فقط یک گل . مکزیک به آب و آتش می‌زد و به جایی نمی‌رسید و لحظه لحظه ناامید می‌شد ... حالا دیگر چیزی مهم نبود  و آنها در ثانیه های پایانی یک گل هم خوردند تا همه چیز چند ثانیه زودتر به پایان برسد و غم عربستان هم کمی سبک شود.

چه اتفاقاتی. آنها را لیست کنیم: 
*شزنی سنگربان لهستان در دو مسابقه 2 ضربه پنالتی را مهار کرد که دومین مورد آن در همین دیدار برابر آرژانتین بود. البته اوچوآ گلر مکزیک هم در بازی اول پنالتی لواندوفسکی را مهار کرده بود. 

1773063
*2 گل مکزیک نیز برابر عربستان آفساید اعلام شد.(130 میلیون نفرین کننده کمک داور انگلیسی!)
حتی اگر یکی از پنالتی هایی که شزنی گرفت به گل تبدیل می شدند یا روی این 2 گل، مکزیکی ها فقط چند سانتی متر از آفساید بیرون می بودند، اکنون آنها باید در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف فرانسه می رفتند اما خداحافظ نوادگان زاپاتا!

1773065

دیدگاه‌ها