کد خبر : 1856785 | 10 آذر 1401 ساعت 21:55 | 24.9K بازدید | 2 دیدگاه

کرواسی به احترام بلاژ جدید کلاه از سر برداشت

زلاتکو دالیچ، سرمربی کرواسی، از رکورد چیرو بلاژویچ، سرمربی افسانه‌ای فوتبال این کشور عبور کرد و اولین مربی کرواتی شد که تیم ملی این کشور را در سه رقابت بزرگ از مرحله گروهی به مراحل حذفی می‌رساند.

کرواسی به احترام بلاژ جدید کلاه از سر برداشت

به گزارش "ورزش سه"، کرواسی امشب در روز سوم از مرحله گروهی جام جهانی قطر در دیداری حساس به مصاف بلژیک رفت. دیدار دو تیم که به خصوص در دقایق پایانی نفس‌گیر و پرتنش بود در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید تا کرواسی با هدایت زلاتکو دالیچ به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود.

1773528

این صعود برای دالیچ تاریخی بود چرا که او موفق شد از رکورد بلاژویچ عبور کرده و اولین مربی تاریخ کروات‌ها بشود که تیم ملی این کشور را در سه تورنمنت بزرگ به مراحل حذفی رسانده است. 

بلاژویچ بعد از استقلال کرواسی تیم ملی این کشور را به رقابتهای یورو96 رساند که اولین حضور این کشور در یک رقابت بزرگ فوتبالی بود. کروات‌ها به رهبری بلاژ از مرحله گروهی صعود کرده و در یک چهارم نهایی مقابل آلمان 2-1 شکست خوردند. بلاژ با کرواسی به جام جهانی 1998 راه یافت و باز هم از مرحله گروهی صعود کرد و حتی تا نیمه نهایی پیش رفت که مقابل فرانسه شکست خورد. کروات‌ها آن سال با پیروزی مقابل هلند در رده‌بندی مقام سوم جام جهانی را به خود اختصاص دادند. 

اما دالیچ بعد از به دست گرفتن سکان هدایت کرواسی با این تیم در جام جهانی 2018 نه تنها از مرحله گروهی صعود کرد بلکه تا فینال پیش رفت و در مقابل فرانسه شکست خورد تا نایب قهرمان جام جهانی بشود. دالیچ با کرواسی در جام ملتهای اروپای 2020 هم از گروهش صعود کرد. کروات‌ها در گروه D با حضور انگلیس و چک و اسکاتلند به عنوان تیم سوم به مراحل حذفی رسیدند. دالیچ حالا در جام جهانی قطر برای سومین بار با تیم ملی کرواسی از مرحله گروهی صعود کرده و نامش را از این نظر به عنوان موفق‌ترین مربی تاریخ فوتبال کرواسی ثبت کرده است. 

1773532

دیدگاه‌ها