کد خبر : 1856854 | 11 آذر 1401 ساعت 09:20 | 20.9K بازدید | 2 دیدگاه

تعجب رسانه‌های اروپایی: کیم‌های دردسرساز کره

تعدد بازیکنان با نام خانوادگی کیم در تیم ملی کره جنوبی باعث تعجب رسانه‌های اروپایی شده است.

تعجب رسانه‌های اروپایی: کیم‌های دردسرساز کره

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کره جنوبی امروز در آخرین دیدار از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر به مصاف تیم ملی پرتغال خواهد رفت.
آنها یکی از تیم‌های خبرساز رقابت‎های قطر بودند که توجه بسیاری از رسانه‌‎های اروپایی را به خاطر دلیلی خاص و جالب به سمت خودشان جلب کردند.
ویدیوی گزارشگری از یک شبکه ایتالیایی پس از اولین بازی این تیم در جام جهانی 2022 بارها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. گزارشگر در این ویدیو برای معرفی بازیکنان حاضر در زمین می‌گوید:« کیم، کیم، کیم، کیم، کیم».

1771293

این اشتباه یا گرفتگی زبان نیست، بلکه معرفی بازیکنان کره جنوبی در زمین است. اما چطور ممکن است که از بین 11 بازیکن حاضر در زمین، نام خانوادگی پنج بازی کیم باشد؟ آیا همه آنها با یکدیگر نسبتی دارند؟
نکته‌ای که باید بدانیم این است که نام خانوادگی کیم در کره جنوبی بسیار رایج است. از بین 50 میلیون نفر جمعیت این کشور، نزدیک به 10 میلیون نفر با نام کیم هستند.
در واقع بیش از نیمی از جمعیت کشور کره از نام کیم، لی یا پارک در نام خانوادگی‌شان استفاده می‌کنند و این موضوع در این کشور کاملا طبیعی اما برای کشورهای اروپایی بسیار جالب توجه است.

دیدگاه‌ها