کد خبر : 1856917 | 11 آذر 1401 ساعت 17:30 | 32.5K بازدید | 6 دیدگاه

غول بزرگ سقوط کرد

واکنش‌ جهانی: VAR قلب آلمان را شکست

رسانه‌های کشورهای مختلف جهان، به حذف آلمان از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر پرداخته‌اند.

واکنش‌ جهانی: VAR قلب آلمان را شکست

به گزارش ورزش سه، آلمان که در گروه E جام جهانی با اسپانیا، آلمان و کاستاریکا برای صعود به دور حذفی رقابت می‌کرد، برای دومین دوره متوالی در این امر ناکام ماند و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

حذف زودهنگام آلمان از جام جهانی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و روزنامه «لاگاتزتا دلو اسپورت» این اتفاق را، «دومین شکست متوالی آلمان» توصیف کرد.

این روزنامه در گزارش خود به این موضوع اشاره کرد که تیم ملی آلمان در جام جهانی 2018 نیز از دور گروهی حذف شده بود و این اتفاق در جام جهانی 2022، برای دومین دوره متوالی رخ داد.

همچنین روزنامه «لا رپوبلیکا» با اشاره به پیروزی 4-2 تیم ملی آلمان مقابل کاستاریکا نوشت: «این نتیجه برای صعود ژرمن‌ها به مرحله یک هشتم نهایی کافی نبود و برای آلمانی‌ها، این یک پیروزی بیهوده بود.»

از طرفی صحنه جنجالی دیدار ژاپن و اسپانیا و صحنه‌ای که بسیاری معتقد بودند توپ قبل از ارسال به اوه تاناکا و به ثمر رسیدن گل پیروزی ژاپن، از خط عرضی عبور کرده نیز یکی دیگر از موضوعات مورد بحث رسانه‌های جهان بود.

روزنامه «دیلی میل» این گل را با گلی که لمپارد در سال 2010 به آلمان زد، مقایسه کرد؛ در این بازی به نظر می‌رسید توپ از خط دروازه عبور کرده اما داور گل را نپذیرفت و باعث شد تیم ملی انگلیس از مرحله یک هشتم نهایی حذف شود. این روزنامه نوشت: «آنها فکر می‌کنند توپ از خط رد شده است... اما اینطور است. قلب آلمانی‌ها شکسته است چرا که با پیروزی ژاپن برابر اسپانیا، از جام جهانی حذف شدند.»

روزنامه «تایمز» نیز با اشاره به این موضوع نوشت: «توپ داخل بود و آلمان از جام خارج شد.»

همچنین «بی بی سی» برای حذف آلمان از جام جهانی، از عنوان «خروج آلمان به عنوان غول سقوط‌کرده در فوتبال جهان»، استفاده کرد.

رسانه‌های اسپانیایی نیز از پیروزی تیم ملی آلمان مقابل کاستاریکا ابراز خوشحالی کردند چرا که شکست شاگردان فلیک، باعث حذف اسپانیا از جام جهانی می‌شد.

روزنامه «مارکا» نوشت: «یک درام دیگر و یک فصل سیاه دیگر در تاریخ فوتبال. شاگردان فلیک، کاستاریکا را شکست دادند اما پیروزی ژاپن مقابل اسپانیا، این برد را بی‌فایده کرد.»

دیدگاه‌ها