کد خبر : 1856934 | 11 آذر 1401 ساعت 18:27 | 4.4K بازدید | 1 دیدگاه

بهترین فرصت برای غنا: بالاخره از سوارز انتقام می‌گیرند؟

دیدار اروگوئه و غنا در جام جهانی به دلیل گذشته‌ای که با نام لوئیس سوارز تداعی می‌شود همیشه یک بازی ویژه به حساب می‌آید. دیداری که امشب هم با حضور او برگزار می‌شود.

بهترین فرصت برای غنا: بالاخره از سوارز انتقام می‌گیرند؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های ملی اروگوئه و غنا از دقایقی دیگر در آخرین روز گروه H جام جهانی قطر در استادیوم الجنوب به مصاف هم می‌روند. دیدار دو تیم با توجه به وضعیت جدول، بدون توجه به هر سابقه و گذشته‌ای، حساس است چرا که هر دو تیم برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی شانس دارند.

اما همه می‌دانند که این مسابقه در هر شرایطی که برگزار شود دیداری ویژه است. هر زمان که اروگوئه و غنا به مصاف هم بروند نام لوئیس سوارز در ذهن‌ها تداعی می‌شود. غنایی‌ها امشب فرصتی برای انتقام گرفتن دارند و نمی‌خواهند این فرصت، بازی با اروگوئه‌ای که سوارز را در ترکیب دارد، از دست بدهند.

برای یادآوری گذشته این بازی باید به بیش از یک دهه قبل بازگردیم. سوارز در آن زمان در بازی اروگوئه مقابل غنا کسی را گاز نگرفت، هر چند او در دوران فوتبالی‌اش سه بار چنین کاری انجام داده است، سوارز اما با یک حرکت عجیب موفق شد در آن بازی هم همه تیترها را به خود اختصاص دهد.

بعد از آنکه ابتدا سولی مونتاری غنا را پیش انداخت اروگوئه با گل دیه‌گو فورلان بازی را به تساوی کشاند تا مسابقه به وقتهای اضافه کشیده شود. در این وقتهای اضافه بود که فرصتی برای غنا پیش آمد که از حریف جلو بیفتند اما لوئیس سوارز با حرکتی عجیب توپ را از دهانه دروازه با دستهایش درآورد تا مانع از گلزنی غنا بشود. سوارز به خاطر این حرکت اخراج شد ولی غنا پنالتی را از دست داد. در نهایت کار به ضربات پنالتی کشید و غنایی‌ها از اروگوئه شکست خوردند.

1773936

جالب اینجا است که لوئیس سوارز که امشب بار دیگر مقابل غنا می‌ایستد همچنان حاضر نیست به خاطر آن حرکتش عذرخواهی کند. او چند روز پیش در یک مصاحبه گفت:" به خاطر آن ماجرا عذرخواهی نمی‌‌کنم. درست است که من خطای هند کردم ولی بازیکن غنا بود که پنالتی را گل نکرد. تقصیری متوجه من نیست. زمانی حاضر بودم عذرخواهی کنم که بازیکن حریف را مصدوم کرده باشم نه به خاطر خطای هند. مشکل بازیکن غنا بود که پنالتی را گل نکرد نه من".

1773937

دیدگاه‌ها