کد خبر : 1856940 | 11 آذر 1401 ساعت 19:00 | 6.2K بازدید | 1 دیدگاه

خاطره 2010 تکرار شد: طلسم پنالتی برای غنا نشکست

برای غنا طلسم پنالتی مقابل اروگوئه همچنان ادامه دارد و دوازده سال بعد از دیدار جنجالی دو تیم در جام جهانی 2010 غنایی‌ها امشب هم یک پنالتی را مقابل اروگوئه از دست دادند.

خاطره 2010 تکرار شد: طلسم پنالتی برای غنا نشکست

به گزارش "ورزش سه"، دیدار امشب غنا و اروگوئه در روز آخر بازی‌های گروه H جام جهانی قطر علاوه بر حساسیتی که به خاطر شرایط جدول این گروه برخوردار است یادآور دیدار پرحاشیه‌ای است که دو تیم دوازده سال پیش در جام جهانی 2010 برگزار کردند.

در سال 2010 بعد از آنکه ابتدا سولی مونتاری غنا را پیش انداخت اروگوئه با گل دیه‌گو فورلان بازی را به تساوی کشاند تا مسابقه به وقتهای اضافه کشیده شود. در این وقتهای اضافه بود که فرصتی برای غنا پیش آمد که از حریف جلو بیفتند اما لوئیس سوارز با حرکتی عجیب توپ را از دهانه دروازه با دستهایش درآورد تا مانع از گلزنی غنا بشود. سوارز به خاطر این حرکت اخراج شد ولی غنا پنالتی را توسط کاپیتان و ستاره اصلی‌اش آساموا جیان از دست داد. در نهایت کار به ضربات پنالتی کشید و غنایی‌ها از اروگوئه شکست خوردند.

در دیدار امشب دو تیم در ورزشگاه الجنوب در دقیقه 16 جردن آیو به سمت دروازه اروگوئه پیش‌روی کرده و شوتی به سمت دروازه شلیک کرد که توسط دروازه‌بان اروگوئه دفع شد. اما توپ برگشتی را محمد قدوس به دست آورد و قصد داشت با یک ضربه چیپ از بالای سر سرجیو روشه وارد دروازه اروگوئه کند که سنگربان اروگوئه‌ای با شیرجه‌ای بلند باعث سرنگونی او شد.

درحالیکه همه منتظر اعلام پنالتی بودند داور در سوت خود دمید و اعلام آفساید کرد. اما درحالیکه صحنه توسط VAR چک می‌شد در نهایت داور به مانیتور کنار زمین فراخوانده شد تا صحنه را با دقت بررسی کند. داور وقتی به زمین چمن بازگشت اعلام کرد غنایی‌ها باید به سمت دروازه اروگوئه پنالتی بزنند.

1773963
1773966
1773967

آندره آیو پشت توپ ایستاد تا در مقابل سرجیو روشه پنالتی بزند. اما درست مثل 12 سال پیش آندره آیو با ضربه‌ای بسیار ضعیف که نه قدرت کافی داشت و نه دقت نتوانست دروازه اروگوئه را باز کند. به نظر می‌رسد طلسم پنالتی در مقابل اروگوئه همچنان برای غنایی‌ها ادامه دارد.

1773964

دیدگاه‌ها