کد خبر : 1857110 | 12 آذر 1401 ساعت 16:25 | 22.8K بازدید | 8 دیدگاه

جام جهانی آنها با گرم کردن تمام شد؛

شجاع و امیری در کنار ترتشگن، پولسن و موسلرا

مرحله گروهی در قطر که با حذف 16 تیم به پایان رسید برای برخی بازیکنان خیلی سخت‌ و تلخ‌تر از سایرین تمام شد.

شجاع و امیری در کنار ترتشگن، پولسن و موسلرا

به گزارش "ورزش‌سه"، شب گذشته جام جهانی پس از یازده روز که شاهد برگزاری چهار مسابقه طی هر روز بودیم تمام شد و 16 تیم حاضر در مسابقات به مرحله بعدی راه پیدا کردند و 16 تیم دیگر هم طی روزهای اخیر خاک قطر را به مقصد کشورهایشان ترک نمودند. در این بین اما ترک مسابقات برای بازیکنانی که با امیدواری زیادی به این مسابقات وارد شده بودند ولی شانس بازی در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال جهان را پیدا نکردند، بسیار دشوارتر بود و از میان ایرانی‌ها می‌توان به شجاع خلیل‌زاده اشاره کرد. 
در ادامه این مطلب به نام‌هایی پرداخته‌ایم که فکر می‌کردند شانس حضور در جام جهانی 2022 را پیدا خواهند کرد ولی ماجرا برای آنها با حذف کشورهایشان و در کنار آن بازی نکردن به شکل غم‌انگیزی تمام شد و به خاطرات پیوست؛ خاطراتی که ممکن است تا آخر عمر سبب آزار آنها شود.

*آربلودا 
آربلودا یکی از مدافعان اصلی کاستاریکا به شمار می‌رفت که نتوانست نظر گوستاوو آلفارو را برای حضور در ترکیب جلب کند و درنهایت هم بدون حتی یک دقیقه حضور از قطر به خانه بازگشت. پاچو و هینکاپی بازیکنانی بودند که سرمربی آنها را به آربلودا ترجیح داد.

1774495

*آیرتون پرسیادو
پرسیادو هم وینگر چپ اکوادوری‌ها هم دیگر بازیکنی است که با وجود انجام 25 بازی ملی و به ثمر رساندن سه گل از سوی آلفارو فرصت بازی در ترکیب تیم ملی کشورش را پیدا کرد.

1774496

*پولسن 
پولسن دیگر بازیکن سرشناسی به شمار می‌رود که به دلیل ترافیک زیاد فرصت حضور در جام جهانی را در ترکیب دانمارک پیدا نکرد و دانمارک هم برخلاف پیش‌بینی‌ها با یک امتیاز حذفی زودهنگام از رقابت‌ها را تجربه کرد.

1774497

*دنیل واس 
دنیل واس دیگر بازیکنی است که کاسپر هیولماند با وجود سابقه بازی در اتلتیکومادرید و والنسیا به راحتی از نام او عبور کرد تا او هم مانند پولسن مهاجم لاپزیش شانس بازی کردن در جام جهانی قطر را در ترکیب دانمارک از دست بدهد.

1774498

*موسلرا 
همچنین باید به سنگربان اروگوئه در سال‌های اخیر اشاره کرد که دیگو آلونسو سرمربی جدید تیم روچت را به او در چارچوب دروازه ترجیح داد. او در این جام برخلاف جام‌های گذشته بیشتر در صحنه‌های اعتراض به داوری دیده شد.

1774499

*توریرا 
دیگر بازیکن سرشناس اروگوئه که فرصت بازی پیدا نکرد، لوکاس توریرا بود؛ هافبکی که در رقابت با بازیکنان سرشناسی نظیر فدریکو والورده و رودریگو بنتانکور نتوانست در قطر بازی کند. او اگر خوش شانس بود با مصدومیت بنتانکور که در مصاف با غنا رخ داد شاید می‌توانست در صورت رسیدن اروگوئه به یک هشتم نهایی فرصت حضور به دست بیاورد.

1774500

*کوئن کاستلز 
این دروازه‎‌‍بان با تجربه 30 ساله در عضویت وولفسبورگ قرار دارد ولی وقتی دروازه‌‍بانی مانند کورتوآ در اختیار هر مربی دیگری جز مارتینز هم باشد، او سنگربان رئال مادرید که یکی از بهترین های دنیاست را ترجیح خواهد داد.

1774501

*تر‌شتگن 
اینکه مارک آندره ترشتگن پشت خط نویر بماند چیز تازه‌ای برای اهالی فوتبال به شمار نمی‌رود. او در جام جهانی 2018 نیز در اوج درخشش این وضعیت را تحمل کرد و در جام ملت‌های 2020 و جام جهانی 2024 هم فرصت بازی پیدا نکرد تا یکی از بدشانس‌ترین بازیکنان فوتبال دنیا لقب بگیرد؛ سنگربان مطمئنی که در اوج درخشش فرصت بازی در تیم ملی را پیدا نکرد.

1774502

*یولیان برانت
برانت با اینکه در سن جوانی موفق به تجربه دومین جام جهانی خود شد، اما نتوانست مانند دوره قبلی که در هر سه مسابقه به میدان رفت شانس بازی پیدا کند.

1774503

*شجاع، امیری و ..
در لیست تیم ملی فوتبال ایران هم بازیکنانی بودند که با اندیشه بازی در قطر به این کشور سفر کرده بودند؛ بازیکنانی نظیر وحید امیری و شجاع خلیل‌زاده. امیری برخلاف جام جهانی قبلی و مسیر صعود ایران به قطر که یکی از بازیکنان کلیدی ایران بود تنها در مصاف با آمریکا برای ثانیه هایی دستور گرم کردن گرفت و شجاع هم که در کنار کنعانی‌زادگان یکی از ستون‌های تیم ملی در قلب خط دفاعی در مرحله مقدماتی به شمار می‌رفت روی نیمکت قفل شده بود.

1774504
1774505

*پیام نیازمند و امیر عابدزاده هم دو سنگربان دیگر تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر بودند که برخلاف بیرانوند و حسینی فرصت بازی به آنها نرسید.

1774506

دیدگاه‌ها