کد خبر : 1857234 | 13 آذر 1401 ساعت 11:10 | 468 بازدید | 0 دیدگاه

آشوری پای ثابت سفرها

رقابت۷۴۳ کاراته‌کا روی تاتامی تاشکند

هجدهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا با حضور کاراته کاهایی از ۲۸ کشور به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد.

رقابت۷۴۳ کاراته‌کا روی تاتامی تاشکند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، هجدهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ و بزرگسالان در هر دو گروه دختران و پسران و و با حضور ۷۴۳ کاراته کا برگزار خواهد شد.

کشورهای ازبکستان به عنوان میزبان مسابقات، قزاقستان، ژاپن و ایران با ترکیب کامل در همه رده‌های سنی و در مجموع با ۵۳ کاراته در این رقابتها حضور خواهند داشت. چین تایپه با ۴۹ و هند با ۴۴ نفر از دیگر کشورهایی هستند که با تعداد نفرات پرشمار در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

این مسابقات با برگزاری مسابقات کاتای تیمی و انفرادی در رده نوجوانان جمعه ۲۵ آذرماه آغاز می‌شود. در روز نخست مسابقات کومیته انفرادی رده سنی نوجوانان نیز انجام خواهد شد.

شنبه ۲۶ آذرماه رقابتهای کاتای انفرادی رده سنی زیر ۲۱ سال، نخستین دوره مسابقات پاراکاراته، مبارزات کومیته رده سنی جوانان به همراه مراسم افتتاحیه برگزار می‌شود.

یکشنبه ۲۷ آذرماه، در روز سوم کاتا و کومیته انفرادی بزرگسالان انجام می‌شود. ۲۸ آذرماه مسابقات کاتا و کومیته تیمی در هر دو گروه مردان و زنان و دوشنبه ۲۹ آذرماه در روز پایانی رقابتهای فینال کومیته انفرادی رده سنی بزرگسالان در همه اوزان برگزار خواهد شد.

پیش از شروع این مسابقات، پنجشنبه ۲۴ آذرماه کنگره اتحادیه کاراته آسیا با حضور رئیس فدراسیون جهانی کاراته برگزار می‌شود که سید حسین طباطبایی رئیس فدراسیون تکواندو ایران نیز در این کنگره حضور خواهد داشت.

نکته مهم اینکه ۵۳ کاراته کای ایرانی حاضر در این مسابقات را ۱۴ مربی هدایت خواهند کرد. این در حالی است که ژاپن با تعداد کاراته کایی مشابه ایران تنها ۸ مربی را با خود به تاشکند می‌آورد و یا قزاقستان دیگر تیم پرجمعیت مسابقات را ۷ مربی هدایت خواهند کرد. غیبت نام حسن روحانی که در چند سال گذشته دستیار نخست شهرام هروی بوده نیز از ابهامات این اعزام خواهد بود.

تیم ملی ایران نیز هفت نفر همراهی می‌کنند که در میان آنها، یک نام ثابت، یعنی محسن آشوری، سرپرست نایب رئیسی فدراسیون نیز حضور خواهد داشت. آشوری از زمان بازگشت به فدراسیون هیچ سفری را از دست نداده است.

دیدگاه‌ها