کد خبر : 1857270 | 13 آذر 1401 ساعت 13:18 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

تعلیق چهار وزنه‌بردار در آستانه قهرمانی جهان ۲۰۲۲

چهار وزنه بردار به دلیل مثبت شدن تست دوپینگشان از حضور در قهرمانی جهان ۲۰۲۲ کلمبیا کنار گذاشته شدند.

تعلیق چهار وزنه‌بردار در آستانه قهرمانی جهان ۲۰۲۲

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، آژانس بین‌المللی تست دوپینگ (ITA) که یک برنامه مستقل ضد دوپینگ را برای فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری (IWF) اجرا می کند، در آستانه آغاز قهرمانی جهان ۲۰۲۲ کلمبیا از حضور چهار وزنه بردار جلوگیری کرد.

براساس گزارش این سازمان،  احمد عماد محمد ورزشکار مصری برای  استفاده از هورمون رشد انسانی تعلیق شده است. نمونه این وزنه بردار  ۲۹ اکتبر ۲۰۲۲ (۷ آبان) در مسابقات قهرمانی آفریقا ۲۰۲۲ در قاهره مصر جمع آوری شد.

در تست هایی دوپینگی نیز قبل از قهرمانی جهان و زمانی که وزنه برداران تمرین می کردند گرفته شده است که  نمونه سه وزنه بردار مثبت شد.

 روسلان کوژاکین و تاراننکو  دو وزنه بردار اوکراینی در نمونه ای که در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ (۵ آبان) جمع آوری شد، ماده ممنوعه تری متازیدین وجود داشت.

در نمونه خارج از مسابقه زاکاریاس بونات وزنه بردار دومنیکن و نایب قهرمان المپیک توکیو نیز ماده ممنوعه سارم وجود داشت. این وزنه بردار نماینده ورزشکاران در هیات اجرایی فدراسیون جهانی بود که با توجه به مثبت شدن تست دوپینگش از سمت خود در هیات اجرایی کنار گذاشته می شود و از کاندیداتوری در انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی کنار می رود.

 این چهار وزنه بردار در حال حاضر تعلیق هستند و به هیچ عنوان نمی توانند در هیچ مسابقه ای شرکت کنند.

سازمان ITA  با حضور در ایران از وزنه برداران ملی پوش هم تست دوپینگ گرفت که در حال حاضر تست هیچ کدام مثبت نبوده است.

دیدگاه‌ها