کد خبر : 1857619 | 15 آذر 1401 ساعت 01:23 | 29.8K بازدید | 7 دیدگاه

جدایی بیرهوف از تیم ملی آلمان بعد از 18 سال

اولین تغییراتی که بعد از حذف زودهنگام آلمان از جام جهانی قطر انتظار می‌رفت در فوتبال این کشور رخ داد و اولیور بیرهوف از کلیه سمت‌های خود در تیم ملی و فدراسیون آلمان کناره‌گیری کرد.

جدایی بیرهوف از تیم ملی آلمان بعد از 18 سال

به گزارش "ورزش سه"، اولیور بیرهوف، مدیر تیم‌های ملی آلمان، که علاوه بر این سمت مدیر آکادمی فدراسیون فوتبال این کشور هم بود دقایقی پیش اعلام کرد از همه سمت‌های خود کناره‌گیری کرده است و از این لحظه دیگر هیچ سمتی در فوتبال آلمان نخواهد داشت.

بیرهوف زمانی که فوتبال بازی می‌کرد با پیراهن میلان ستاره شد و در رقابتهای یورو 96 با مانشافت جام قهرمانی رقابت ها را به دست آورد. او از سال 2004 به فدراسیون فوتبال این کشور رفت و در آن زمان به همراه یورگن کلینزمن، سرمربی وقت مانشافت، به عنوان مدیر تیم‌های ملی آلمان منصوب شد.

بیرهوف بعد از جدایی کلینزمن، شخصا مدیریت تیم‌های ملی کشورش را عهده‌دار شد و به مدت 18 سال این پست را در اختیار داشت.

1776035

در دوران حضور بیرهوف به عنوان مدیر تیم ملی آلمان، مانشافت قهرمان جام جهانی 2014 و جام کنفدراسیون‌های 2017 شد و به فینال یورو 2008 رسید. آلمان در این دوره سه بار هم در نیمه‌نهایی تورنمنت‌های بزرگ حضور داشت.

بیرهوف امشب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:" امروز تصمیم خودم برای جدایی را شخصا به برند نوین‌دورف، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان، اطلاع دادم. می‌روم تا راه باز بشود و مسیر جدیدی در پیش گرفته شود.

در دوران فعالیتم در فدراسیون تمام تلاشم این بود که به بهترین شکل ممکن به فوتبال آلمان و تیم‌های ملی خدمت کنم. به همین خاطر نتایج تیم ملی در جام‌های جهانی روسیه و قطر برایم خیلی دردناک است. برای همین نمی‌خواهم بدون انتقاد از خود این پست را ترک کنم. ما در چهار سال گذشته نتوانستیم موفقیت‌های قبلی را تکرار کنیم و باعث شادی هواداران بشویم. بعضی تصمیم‌هایی که از درستی‌شان مطمئن بودیم غلط از کار درآمدند. هیچکس بیشتر از من از این بابت متاسف نیست. من مسئولیت را می‌‌پذیرم".

دیدگاه‌ها