کد خبر : 1857631 | 15 آذر 1401 ساعت 08:13 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

نوروزی: به یکی از هدف‌های بزرگ زندگی‌ام رسیدم

توقع ستاره ایرانی هندبال بانوان آسیا از وزارت ورزش

ملی پوش هندبال بانوان ایران گفت: ما برای بار دوم سهمیه رقابت‌های جهانی را به دست آوردیم و انتظار داریم وزارت ورزش همانند دیگر رشته‌ها از ما هم حمایت کند.

توقع ستاره ایرانی هندبال بانوان آسیا از وزارت ورزش

به گزارش "ورزش سه" حدیثه نوروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص مسابقات هندبال بانوان قهرمانی آسیا اظهار داشت: سطح این دوره از مسابقات بالاتر و خیلی با کیفیت تر از دوره های قبلی بود و تیم های کره و ژاپن قدرتمندتر از همیشه شرکت کرده بودند و البته گفتنی است که تیم ایران هم کاملا نسبت به گذشته متفاوت‌تر ظاهر شد. ما از اول که کار خودمان را آغاز کردیم تنها به کسب سهمیه جهانی فکر می کردیم، اما در ادامه با وجود کادر مجرب بسیار با علمی که داشتیم و زحمت تک تک بازیکنان تیم ملی توانستیم از گروه خود صعود کنیم. ما با رسیدن به جمع ۴تیم برتر آسیا به هدف اصلی خودمان که کسب سهمیه مسابقات جهانی بود رسیدیم و برای موفقیت های بیشتر هم تلاش کردیم ولی حریفان قدرتمندی را پیش روی خود داشتیم.

وی افزود: ما با وجود فرصت کمی که در اختیار داشتیم، اما خوشبختانه با برنامه ریزی خوب کادر فنی اردو و تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم و توانستیم به سطح آمادگی خوبی برسیم و خداروشکر هم نسبت به قبل بهتر و قوی ترظاهر شویم. قطعا اگر زمان بیشتری را برای تمرین و بازی تدارکاتی داشتیم میتوانستیم در کره روی سکو هم برویم، چرا که دور از دسترس نبود.

* به یکی از هدف‌های بزرگ زندگی‌ام رسیدم 

ملی پوش هندبال بانوان کشورمان در پاسخ به این سوال که در این دوره از رقابت‌ها یک بار بازیکن برتر میدان و در پایان هم بهترین هندبالیست گوشه چپ آسیا شدی چه حسی داشتی؟ گفت: حس خیلی فوق العاده و غیر قابل توصیفی داشتم چراکه برای هر بازیکنی چنین اتفاقی واقعا لذت بخش است و این اتفاق همیشه جزو یکی از هدف های بزرگ زندگی‌ام بود و در راستای این هدف خیلی زیاد تلاش کردم و سعی می‌کردم چه از لحاظ آمادگی بدنی و چه از نظر ذهنی خودم را ارتقا دهم. برای هر مسابقه با تمام وجودم و هر آنچه که داشتم و مربیان تیم ملی از من انتظار داشتند را سعی می‌کردم پیاده کنم که در نهایت به لطف خدا و دعای خیر پدر و مادرم توانستم در درجه اول به عنوان ارزشمندترین بازیکن (MVP) در مقابل استرالیا و در پایان هم به عنوان بهترین گوش چپ آسیا انتخاب شوم. شیرین ترین اتفاق زندگی من در رقابت های قهرمانی آسیا رقم خورد که برایم ماندگار خواهد شد. 

* کار من تازه شروع شده است و راه طولانی در پیش دارم

نوروزی در خصوص اینکه آیا به همین بهترین شدن در آسیا اکتفا می کند یا خیر؟ گفت: خیر، قطعا تنها به این موضوع اکتفا نخواهم کرد، چرا که تازه کار من در این مسیر آغاز شده است و راه طولانی پیش رو دارم. من به یکی از اهداف زندگیم رسیده ام و هدف های بزرگ تری را هم دارم اما بهای آن‌ها تلاش چندبرابری است. قطعا برای بدست آوردنشان خیلی بیشتر از همیشه خواهم جنگید.

* اگر پیشنهاد ایده آلی داشته باشم قطعا لژیونر خواهم شد

وی در خصوص اینکه از این به بعد به لژیونر شدن فکر میکنی یا نه؟ عنوان کرد: هر ورزشکاری دوست دارد که در بهترین تیم‌ها و در بلاترین سطح از هندبال بازی کند و فکر میکنم برای رسیدن به چنین جایگاهی باید خیلی بهتر و بیشتر تمرین کنم. اگر پیشنهادی از تیمی با شرایط ایده ال داشته باشم،قطعا تصمیم بر لژیونر شدن خواهم گرفت تا کارها و هدف های نیمه تمامم را تمام کنم.

* برای رقابت با تیم های اروپایی باید اول از تیم‌های شرق آسیا عبور کنیم

بهترین بازیکن هندبال بانوان آسیا در پاسخ به این سوال که اگر تیم ملی بخواهد در برابر تیم های اروپایی حرفی برای گفتن داشته باشد باید اول از سد تیم‌های شرق آسیایی عبور کنیم نظر شما چیست؟ گفت: بله دقیقا همینطور که خودتان اشاره کردید قطعا اگه بخواهیم با تیم‌های اروپایی رقابت خوبی داشته باشیم باید اول از تیم های شرق آسیا عبور کنیم و این نیاز به اردوهای منظم مستمر و با کیفیت دارد. همچنین وجود بازی های تدارکاتی به کسب تجربه در برابر تیم‌های قدرتمندی مانند کره و ژاپن کمک می کند تا یک رقابت بسیار خوبی را داشته باشیم. موفقیت ما در برابر تیم‌های شرق آسیا قطعا بیانگر این خواهد بود که می‌توانیم مقابل تیم‌های اروپایی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

* انتظار داریم وزارت ورزش مانند رشته های دیگر به هندبال بانوان هم توجه کند

نوروزی درباره اینکه تیم ملی هندبال بانوان ایران کار بزرگی انجام داده است نگاه وزارت ورزش به هندبال بانوان چگونه باید باشد تصریح کرد: ما با وجود زمان خیلی کمی که داشتیم با زحمات کادر فنی توانستیم که متفاوت ظاهر شویم و بازی باکیفیت تری نسبت به قبل ازخودمان به نمایش بگذاریم. اگر زمان ما بیشتر بود صد درصد از لحاظ آمادگی جسمانی و فنی می‌توانستیم به تیم‌های برتر نزدیک‌تر‌ شویم و این پیشرفت در ‌زمان کوتاه به نظرم کاملا واضح بود پس میتوانیم که با توجه به پتانسیلی که داریم بهتر از این باشیم.

وی افزود: رشته هندبال در یک سال اخیر چندین سهمیه جهانی و کسب سکو داشته که نشان دهنده پیشرفت این رشته ورزشی بوده است. امسال هم برای دومین بار با وجود تمامی تیم‌های قدرتمند توانستیم به جمع چهار تیم برتر آسیا صعود کنیم و سهمیه جهانی را به دست آوریم و واقعا انتظار داریم همانند دیگر رشته ها از هندبال بانوان هم حمایت شود تا ما بتوانیم خیلی بهتر از دوره قبل در مسابقات جهانی حضور پیدا کنیم.

دیدگاه‌ها