کد خبر : 1857800 | 16 آذر 1401 ساعت 00:04 | 133K بازدید | 31 دیدگاه

ناشناخته هیجان‌انگیز پرتغال - گونچالو راموس

اولین هت‌تریک جام: رونالدو را تو نیمکت‌نشین کردی بچه!

حالا جوان ۲۱ ساله پرتغالی، چهره جدید فوتبال دنیا است و رونالدو باید برای به دست آوردن جایی در ترکیب اصلی پرتغال بجنگد.

اولین هت‌تریک جام: رونالدو را تو نیمکت‌نشین کردی بچه!

به گزارش "ورزش سه"، پیش از بازی پرتغال در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی مقابل سوئیس، کریستیانو رونالدو به صورت دقیق، ۱۳۲۵۰ دقیقه در رده ملی فوتبال بازی کرده بود که تقریبا ۹ شبانه روز بیشتر از ۳۶ دقیقه بازی گونسالو راموس بود. رونالدو همچنین در ۱۵۹ بازی ملی از جمله پنج جام جهانی، 118 گل به ثمر رسانده بود؛ در حالی که راموس در سه بازی شامل یک حضور تعویضی، تنها یک بار موفق به گلزنی شده بود.

اما در پایان اولین بازی راموس به عنوان بازیکن ثابت برای تیم ملی پرتغال، در حالی که قرمزهای اروپای لاتین با پیروزی ۶-۱ حریف‌شان را له و لورده کردند، راموس با سه گل تبدیل به بهترین گلزن پرتغال در رقابت‌های جام جهانی شد. این یک هت‌تریک هیجان‌انگیز از یک بازیکن ۲۱ ساله در یکی از نمایش‌های بزرگ تاریخ جام‌های جهانی بود؛ نمایشی که با یک گل استثنایی از فاصله نزدیک آغاز شد و با یک ضربه چیپ از روی سر دروازه‌بان تسخیرناپذیر سوییس، یان زومر به اتمام رسید.

1776557
1776558

 تصمیم سانتوس، سرمربی ۷۴ ساله پرتغال، مبنی بر کنار گذاشتن رونالدو، مهم‌ترین خبر امروز جام جهانی بود اما این چه به دلیل فرم رونالدو باشد و چه به دلایل انضباطی یا حتی واکنش او به رفتار رونالدو پس از تعویض در دیدار مقابل کره جنوبی، تصمیمی بود که به سود پرتغال تمام شد و این تیم را جوان‌تر و باطراوت‌تر کرد.

با این حال کنار گذاشتن یک ستاره بزرگ مثل رونالدو، به این سادگی‌ها نیست؛ باید در ورزشگاه می‌بودید و می‌دیدید که وقتی این مربی باتجربه قصد داشت کاپیتان تیمش را به زمین بفرستد، چه حجم از تشویقی را بدرقه راه کریستیانو می‌دید که داشت با چهره‌ای نه چندان راضی، وارد میدان می‌شد.

با این حال در فوتبال همیشه نتایج راه خود را باز می‌کنند. حالا جوان ۲۱ ساله پرتغالی، چهره جدید فوتبال دنیا است و رونالدو باید برای به دست آوردن جایی در ترکیب اصلی پرتغال بجنگد؛ جنگی که احتمالا به بازی بعدی پرتغالی‌ها مقابل مراکش نخواهد رسید چون هیچ مربی‌ای در دنیا پیدا نمی‌شود که یک مهاجم سرپنجه نوخاسته را که در اولین بازی ملی هت‌تریک کرده، روی نیمکت بنشاند.

1776568

نکته‌ها:

* این مهاجم 21ساله بنفیکا پیش از شروع تورنمنت شمه‌هایی نشان داده بود و سانتوس می‌دانست که می‌تواند روی او حساب کند. چند روز پیش از شروع جام جهانی که پرتغالی‌ها آخرین بازی دوستانه‌شان پیش از شروع تورنمنت را در لیسبون مقابل نیجریه برگزار کردند گونچالو 23 دقیقه به میدان رفت و یک گل زد و یک پاس گل داد. سلسائو در آن بازی 4-0 به پیروزی رسید.

* سانتوس در شروع جام جهانی گویا می‌ترسید با میدان دادن به این مهاجم جوان به جای کریستیانو با عواقبی سخت مواجه شود. این بود که در بازی اول مقابل غنا گونچالو راموس تنها دو دقیقه وارد زمین شد. در بازی دوم مقابل اروگوئه هم اوضاع چندان تغییری نکرد و راموس تنها هشت دقیقه در زمین حضور داشت. سانتوس حتی در بازی آخر مقابل کره جنوبی که پرتغال خیالش از صعود راحت شده بود باز هم به این جوان 21ساله میدان نداد.

*گونچالو راموس در دقایق 17 و 51 دو بار دروازه سوئیس را باز کرد و در دقیقه 55 گوریرو با پاس او موفق شد چهارمین گل پرتغالی‌ها را وارد دروازه سوئیس کند. اما این پایان کار راموس نبود و او در دقیقه 67 یک گل زیبای دیگر به ثمر رساند تا نامش را در این بازی با هت‌تریک ثبت کند.

* در اینکه باز هم در بازی‌های پرتغال بیشتر نگاه‌ها به کریستیانو دوخته خواهد شد شکی نیست؛ حتی اگر او باز هم روی نیمکت بنشیند. ولی سلسائو حالا یک مهاجم شش‌دانگ رونمایی کرده که در مراحل بعدی کابوس حریفان این تیم خواهد بود.

1776570

شرح یک حماسه:
1-0:در دقیقه 17 راموس موفق شد در اولین بازی ملی خود که به عنوان بازیکن فیکس به میدان رفته بود گلزنی را آغاز کند. بعد از یک پرتاب اوت از کنار زمین ژوائو فلیکس توپ را در محوطه جریمه سوئیس به راموس رساند و او در دو ضرب توپ را مهار کرده و سپس به زیبایی به گوشه بالای چپ دروازه سوئیس دوخت.

3-0:درحالیکه تنها شش دقیقه از شروع نیمه دوم می‌گذشت این ستاره بنفیکا دومین گل خود را هم به ثمر رساند. دیوگو دالوت سانتر کم‌ارتفاعی به درون محوطه جریمه سوئیس ارسال کرد و راموس در تیر یک خودش را به توپ رساند تا دروازه زومر را برای دومین بار باز کند.

4-0:چهار دقیقه بعد راموس این بار در نقش پاسور ظاهر شد. روی یک ضدحمله راموس توپ را با یک پاس عمقی به رافائل گوریرو رساند تا او با اعتماد به نفس بالا شوتی سنگین به سمت دروازه سوئیس شلیک کرده و به گل برسد.

5-1:اما شب این ستاره پرتغالی در دقیقه 67 کامل شد. ژوائو فلیکس با یک پاس عمقی تماشایی ستاره هموطنش را که به درون محوطه جریمه دویده بود صاحب توپ کرد تا او زومر را برای سومین بار مغلوب کرده و در این بازی موفق به هت‌تریک بشود. 

1776655
پایان
*در نهایت روبرتو سانتوس ستاره امشب تیمش، گونچالو راموس، را در دقیقه 74 از زمین بیرون کشید تا ریکاردو هورتا به جای او وارد میدان شود. یک دقیقه قبل از آن هم به دستور فرناندو سانتوس بالاخره کریستیانو رونالدو به جای ژوائو فلیکس وارد میدان شده بود تا پرتغالی ها دقایق باقی مانده را با حضور رونالدو در خط حمله شان بازی کنند. جالب اینکه او در پایان مسابقه در مصاحبه با خبرنگاران از توصیه‌های رونالدو گفت تا احترام لازم را به او گذاشته باشد.

دیدگاه‌ها