کد خبر : 1858021 | 17 آذر 1401 ساعت 12:31 | 17.8K بازدید | 3 دیدگاه

جریمه پنجاه‌هزار فرانکی کرواسی

در قطر فحش بدهید خرج دارد!

فیفا، کرواسی را به دلیل توهین هواداران این تیم به دروازه‌بان صرب تبار کانادا جریمه کرد.

در قطر فحش بدهید خرج دارد!

به گزارش ورزش سه، کرواسی که حضور خود در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی را قطعی کرده است به دلیل رفتار هواداران خود مورد توجه فیفا قرار گرفته است. کرواسی به دلیل حمله هوادارانش به میلان بورجان دروازه بان کانادا در جریان بازی مرحله گروهی جام جهانی توسط فیفا جریمه شد.

بورجان که در کنین کرواسی به دنیا آمد، اصلیت صرب دارد که در سال 1995 در جریان عملیات «طوفان» و حمله کرواسی در جنگ استقلال این کشور به بلگراد گریخت. بورجان بعداً به کانادا نقل مکان کرد و اکنون در سطح بین المللی نماینده این کشور است، اگرچه او بیشتر دوران باشگاهی خود را در صربستان گذرانده است. در جریان پیروزی 4-1 کرواسی مقابل کانادا، پرچمی روی سکوها نشان داده شد که روی آن نوشته شده بود "Knin '95 - هیچکس مانند بورجان فرار نمی‌کند"، در حالی که شعارهای توهین آمیز نیز گزارش شده است که به سمت او نشانه رفته است. بورجان پس از بازی این شعارها را "بی‌اهمیت" خواند، در حالی که فیفا اعلام کرد که تحقیقات خود را آغاز خواهد کرد.

روند رسیدگی انضباطی فیفا با تصمیم اتخاذ شده برای جریمه 50000 فرانک سوئیس فدراسیون فوتبال کرواسی به پایان رسید. در بیانیه فیفا آمده است: «فدراسیون فوتبال کرواسی به واسطه رفتار طرفداران این تیم در جریان بازی کرواسی و کانادا در جام جهانی فوتبال در 27 نوامبر به دلیل نقض ماده 16 قانون انضباطی فیفا یعنی استفاده از کلمات و اشیاء برای انتقال پیامی که مناسب یک رویداد ورزشی نیست، 50000  فرانک جریمه شده است.

دیدگاه‌ها